Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Stort grattis erijon! Vad du fått kämpa!

• Linnnn

Mammakroppen är fantastisk - även om jag har svårt att tro att min mage kommer att vara så platt en vecka efter förlossningen

Inte konstigt att du var trött igår Bfoktober2017. Det blir mysigt med babyshower oavsett om det blir en överraskning eller inte. Du vet ju inte vad de planerat

Idag är jag ännu tröttare. Äldsta tjejen har blivit förkyld och legat bredvid mig och snarkat sen kl 2. Hoppas jag slipper börja ledigheten med att själv vara sjuk nu.

• Linnnn
    Trolltrio skrev 2017-09-27 02:37:36 följande:

Den 25 kom vårt fjärde underverk efter en riktigt jobbig förlossning. Dryga 20 timmar tog det. Allt gick dock bra och vi mår bra nu om än lite manglade.

Vaknade av värkar halv tre på måndag. Åkte in på kontroll vid 15, blev kvar och vid 23 är han född. Drygt 3,7 kg, stor för att komma två veckor innan!

Ja, det var stor för att vara två veckor tidig, men du hade ju en stor mage också Tur att han tyckte det var dags att komma nu!

Hoppas att du får må bra nu efter en tuff förlossning!
  • Linnnn
    erijon skrev 2017-09-27 07:47:30 följande:

Tack allihopa. Känns helt underbart.

Men åh vilken sötnos! Grattis igen!
  • Linnnn

Vilka fina magar!

Vecka 36+5 och nytt besök hos bm i eftermiddag. Tänkte jag ska försöka komma ihåg och fråga om alla praktiska saker kring förlossningen: parkering, blöjor, kläder,... Igår var vi faktiskt och tittade var förlossningen ligger, mannen känner ju att hans jobb är att vi kommer dit i tid. Han har börjat prata om bilen och inte vara så långt borta medan jag som mest tänker på att få ihop jobb och vardag inte tänkt att det är dags än. Fick liksom lite svårt att andas när jag såg förlossningsavd. Hoppas det känns bättre när det är dags!

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-09-28 16:30:41 följande:

Förresten , undrar om jag är ensam om att googla hur förlossning startade . Det står överallt att man ska veta när de är riktiga värkar å när de är dags ...

Ja, till slut vet man Men det kan ta ett tag innan man är säker...
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-28 08:22:04 följande:

Oftast står det helt still i huvudet när BM frågar om det är något man undrar över. Men bra frågor, hoppas inte minnet sviker det :)

Ska nog skriva ner lite frågor till mitt besök nästa vecka. Bra att han har koll på vart ni ska när det är dags

Ja men det är verkligen nära nu, det kan ju komma när som helst. Ser inte fram emot smärtan.

Har du gått över eller fått innan?

Jag har ju gått över med båda, så jag tror ju att jag kommer gå över, fast man vet ju inte!

Tydligen var det typ ransonering av blöjor och min bm verkade tycka att det är bäst att ta med allt utom bindor till mig själv som man tydligen kan få i obegränsad mängd. Finns akutparkering precis utanför fl iaf.

10 dgr över med barn nr 1 och på bf med nr 2. Har du gått över många dagar? Bebis är fortfarande rörlig och har inte sjunkit ner, så tippar ändå på att det är ett tag kvar.
  • Linnnn

Är det bara jag som fortfarande tycker att graviditeten kan få vara ett tag till? Nu har jag ju tre veckor kvar till bf, men bebis får väldigt gärna stanna i magen fram till dess...

• Linnnn
    Linnnn skrev 2017-09-28 16:54:36 följande:

Är det bara jag som fortfarande tycker att graviditeten kan få vara ett tag till? Nu har jag ju tre veckor kvar till bf, men bebis får väldigt gärna stanna i magen fram till dess...

Tycker jag just nu alltså. Det kan ju hända att jag ångrar mig om det kommer någon jobbig krämpa...
  • Linnnn
    BFoktober2017 skrev 2017-09-29 00:13:00 följande:

För mig så får gärna denna bebis snart tittar ut. Är lite trött på att få ont när man gör något, har inga kläder att ta på mig längre.. men det värsta kanske är att jag är så sjukt varm nästan hela tiden. Svettas mest om nätterna.. man känner sig väldigt ofräsch.

Är dock inte så sugen på förlossningen, känner mig mer rädd för smärtan denna gång.

Jag gick över 6 och 7 dagar.

Det känns ju som något att gå på när du gått över ungefär lika länge varje gång, även om tom min bm pratar om "luriga trean". Jag är inte så svettig just nu, men minns tyvärr att jag brukar svettas fruktansvärt på nätterna ett tag efter förlossningen.

Jag känner mig också totalt osugen på fl. Skulle kunna tänka mig att stå över den här gången...Inför första gången var jag peppad, inför andra längtade jag, men nu känns det inte som något att se fram emot. Min andra förlossning var en väldigt fin upplevelse när jag var hemma, men avslutningen då hon kom på en krystvärk och jag och mannen var ensamma var inte rolig.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017