Inlägg från: Linnnn |Visa alla inlägg
  • Linnnn

Gravid Bf Oktober 2017

Då mindes jag rätt ang att svettas efter förlossningen... Och gärna läckande bröst i kombination med det...

Om det kan vara till någon tröst Marrebj tror jag att min bm gett upp att kolla mitt hb (eftersom det aldrig varit bra) och min bebis är inte bara ruckbar utan fortfarande rörlig. Det sparkar än på den ena och än på den andra sidan. Men jobbigt att du ska behöva må så dåligt!

Luriga trean tror jag handlar om att man inte vet riktigt hur fl blir. Tvåan brukar oftast gå lättare och snabbare än ettan, men man kan inte vara säker på hur det blir tredje gången. Min bm menade att det t ex skulle kunna ta längre tid den här gången.

• Linnnn

Vad skönt att det såg bra ur på ul Musetti! Jag gjorde också ul igår, men med en uråldrig utrustning som man inte såg mycket på för att bm ville vara säker på att bebis låg åt rätt håll.

Härligt att du har allt fixat hemma! Vi ska ha kalas för yngsta dottern i helgen och sen ska jag också sätta fart att tvätta, bädda vagga, hämta bilbarnstol osv

• Linnnn

Vad skönt med spa FiaW. Åtminstone så länge man är i vattnet Och vilken härlig mage!

Vilken dramatik Swinka. Det är läskigt att svimma. Hoppas att det inte blir fler gånger nu. Om det är bestämt att det blir snitt borde du väl få ett datum att se fram emot snart?

Jag förstår att du blir trött på alla dessa kontroller Musetti. Du verkar ju inte få en lugn stund. Och det blir ju svårt att säga nej när alla bara vill bebisens bästa.

• Linnnn

Även om det låter som att det går fint för er efter fl oroar jag mig lite för att det blir en jobbig tid. Precis som ni skriver så är man ju öm, svettas, kan svullna, det är jobbigt att gå på toa, bebis har inga rutiner och det blir blöjbyten nattetid. Att dessutom vara ensam hemma med syskonen låter tufft LitenBlomma. Samtidigt så får man ju äntligen lära känna, sniffa och ta på liten som legat där inne så länge och det är ju magiskt. Men mitt i magin så är man ju ofta skör och det är ganska mycket som ska orkas med. Antingen det nu är att landa i att man blivit förälder eller få till en vardag med fler barn i familjen.

• Linnnn
    Marrebj skrev 2017-10-01 04:29:15 följande:

Blir tokig på att googla . . Borde lägga ner. Jag har haft rethosta flera dagar nu och nätter . Inatt så hostar jag till som vanligt och vaknar till ordentligt när jag känner de bara forsar vätska ut mig, kände mig inte kissnödig eller liknande och inte skett förut . SD å vild babys i magen ..

Lite ont i vänster sidan om magen å nedre delen av ryggen som kommit å gått lite ... men annars inge värre . Man vill ju heller inte ringa FL och fråga .. trosorna var väldigt blöta så fick byta om..

Ja, det här med vattnet verkar lurigt. Verkar ju som att det kan gå med ett ploff eller sakta sippra. Mitt vatten har aldrig gått förrän på slutet så jag har inte mycket kunskap att bidra med.
  • Linnnn

Igår på kalaset visade det sig att alla gäster trodde att bebisen skulle komma inom som längst en vecka. Eftersom jag jobbat mycket var allas teori att så fort jag slappnade av lite skulle bebis titta ut. Har också haft några kollegor som kikat in dagligen nu på slutet för att se om jag var på plats eller bebis kommit. Jag själv, som ju inte packat någon förlossningsväska än, har inte alls någon känsla av att bebis är på gång än, men märker att jag blir lite stressad av kommentarerna. De andra gångerna har bebis inte kommit förrän jag känt mig färdig med graviditeten (och första gången inte förrän jag började tvivla på att det någonsin skulle bli en bebis), men jag fattar ju på ett plan att jag inte kan räkna med det...

• Linnnn

Och vad jag inte gillar kommentarer om pojk-/flickmage. Min mage har haft samma form alla tre graviditeter oavsett kön på bebis. Den står rakt ut och ser man mig bakifrån ser jag inte gravid ut (åtminstone inte för att magen står ut, men möjligtvis för att rumpan ändrat form).

• Linnnn
    Musetti skrev 2017-10-02 21:01:59 följande:

Jasså? Det visste jag inte. Tycker jag läser överallt att "nu är bebis på väg ner och det blir lättare att andas och äta", allt mesans min bebbe sprattlar vidare uppe i revbenen. Men då behöver jag inte vänta på något som kanske aldrig inträffar, bra att veta. Tack! :)

Jag går också och väntar på att bebis ska sjunka ner... Förstår inte hur fötterna kan vara ovanpå revbenen/bröstbenet. Obehagligt. Och svårt att andas och få plats med mat. Vet inte om jag ska bli glad eller ledsen över att sjunkande bebis inte är ett måste inför förlossning...
  • Linnnn
    Musetti skrev 2017-10-02 22:03:54 följande:

Exakt! Härom natten vaknade jag dessutom av att det kändes som om hon trasslat in sig i revbenen och sparkade för att komma loss. Vilket ju är omöjligt men fy så ont det gjorde. Enda som hjälper är att sitta och studsa på pilates-bollen ett tag, då lättar det lite. 

Skönt ändå att det inte bara är jag som har det så här... Kan inte minnas det från tidigare graviditeter. Någon pilatesboll har jag tyvärr inte. Kanske skulle ha gjort några hopp i studsmattan innan vi plockade ner den igår. Då kanske liten förstått att det är dags att röra sig nedåt...
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017