Inlägg från: Lillafindus |Visa alla inlägg
  • Lillafindus

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-08-21 11:35:25 följande:

Har ni andra med fler barn löst det med barnvakt till förlossningen? Mannen började prata om det i helgen (eftersom jag ofattbart nog inte tänkt på det) och då blev jag ännu mer stressad över att hinna in i tid. Kanske blir jag tvungen att åka själv i förväg medan han väntar på barnvakt om inte bebisen har vett att komma dagtid en vardag...

Vår flicka ska vara hos farmor och farfar, och skulle förlossningen starta under dagen när de jobbar så ska vi förmodligen lämna henne till gammalfarmor/farfar :), så får farmor och farfar hämta när de slutat jobbet :)
  • Lillafindus

Jag har två frågor :)

Har någon av er känt en smärta som hugger till precis över ena skinkan och ner mot rumpan och baksida lår?
    Jag har känt det några gånger sen kanske 2 veckor tillbaka.

Och har ni märkt att bebisen i magen har en favoritsida i magen? Min ligger så mycket på höger sida och trycker så att det blir ömt på magen haha!

• Lillafindus
    erijon skrev 2017-08-21 19:55:06 följande:

När packar man "BB-väskan" och med VAD? Känner mig helt lost i det.

Ladda ner Preglife appen, den är jätte bra, man kan följa graviditeten och har även tillgång till en checklista om vad som är bra att göra innan bebis kommer, där finns även tips på saker man kan ha i BB-väskan :)
  • Lillafindus
    LitenBlomma skrev 2017-08-30 11:30:30 följande:

Musetti: Vad mysigt!

Jag här hamnat i någon förnekelseperiod, låter säkert jättemärkligt med tanke på att det är sjätte barnet. Men minsta är 4 år och jag har liksom tappat allt runt om bebisar och bebistiden. Att jag är gravid har jag ju fattat men där tar det stopp. Förlossning.... bebis... Nä det känns så avlägset och läskigt. När vänner frågar mig om hur det känns nu när det är nära viftar jag bara bort det och svarar att ja men det är långt kvar. Jag har inte lyckats få ned något på förlossningsbrevet och inte packat väskan. På nåt sätt kommer ju bebisen ut tänker jag...

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Jag känner precis samma som dig!
    Detta är mitt andra barn, något både jag och min man har längtat efter.
    Jag har ju en dotter sen ett tidigare förhållande som nu är 8 år.
    Med henne så var allt så påtagligt och jag förstod verkligen att det var en bebis därinne.
    Jag var så insatt i graviditeten och hade 100% fokus på den, men denna gången känner jag mig inte lika närvarande,
    Givetvis förstår jag ju även denna gången att det är en liten bebis, vore konstigt annars kanske haha!
    Vi är så lyckliga för att vi snart ska bli en till i familjen men för mig så är det fortfarande så overkligt och jag har svårt att ta in allt.
    Men jag anar att det är för att jag har annat att tänka på hela tiden. :)
  • Lillafindus

Vecka 36 och bm besök idag,
    Är det bara jag som känner ett väldigt kraftigt tryck neråt i underlivet? Det gör ont och det ilar jätte mycket, funderar på att ta upp det med bm idag. Vad tycker ni?
    Tål att tilläggas att hon ligger långt ner med huvudet och har gjort i över 2 veckor.

• Lillafindus

Inatt vaknade jag av extrema värkar, dock avtog de efter 20 - 30 minuter, det var på håret att jag väckte min man, men sen slutade det som sagt.
    Senaste tiden har jag känt ett tryck neråt och det ilar ända ner i snippan på mig flera gånger om dagen.
    Ringde till bm innan och hon sa att förvärkar kan tyda på att förlossningen är nära, men det kan också vara flera veckor kvar.

Jag hade inte någon sån känning med min dotter, vad jag minns iallafall.

Vad tror ni?
    På bm-besöket i måndags så berättade jag om detta med trycket neråt, och hon sa då att, "ja om du går iallafall denna veckan ut så är det ju helt okej att bebisen kommer" ..

• Lillafindus
    LitenBlomma skrev 2017-09-14 11:46:17 följande:
    Spännande!! Känner du dig redo? Packar väska och så ifall ifall?
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
    Redo kan jag väl inte påstå att jag är, vi flyttade in i vårt hus för 2 veckor sen och har fortfarande grejer kvar att göra,
    Skrev en to do list innan bebisens ankomst häromdagen, så får sätta igång med den idag, det ända som egentligen är klart är alla hennes kläder, vi har monterat ihop skötbordet, och vagnen är redo den också.
  • Lillafindus
    felicityporter skrev 2017-09-17 04:52:06 följande:
    Tack, vi skulle verkligen behöva parterapi! Idag började dagen i katastrof igen, i går kväll lovade han till sist att medverka i anmälan mot tjejen med hep c som hon berättade efteråt och han sa att han skulle skriva ett fint brev. Sedan gick tiden och inget hände.Jag låg helt apatis. Ringde mamma och frågade om hon kunde ringa honom och fråga varför jag är så ledsen.Han sa att allt var bra. Hörde att hon bad honom skriva något fint och sedan skrev han.Men det kändes så falskt när han inte ville det självmant.
    Läste det när han somnat och första sidan var fin, men på andra skrev han att han ville glömma alla pundartjejer han legat med och inte ville bli påmind och att jag ska respektera det. Jag blev så arg att han inte ville anmäla som han lovat att jag tog med all medicin till min bror och sov där och skickade ett sms att det är viktigt för mig så jag vet att han bryr sig mer om mig än henne eftersom han inte kan vara anonym. Fick hemska sms på morgonen, hela tiden...

Ikväll råkade jag somna med väskan framme och 7-8 imovane. Han får inte ta mer än en kvarts för mig och måste sluta helt nästa vecka annars blir han anmäld till soc eftersom han ska bli pappa.

Vi har inte haft sex på länge eftersom jag hittade massor av tjejer han legat med precis innan vi träffades och massor av nakenbilder han redigerat och skrivit fuck me och ögon som man drunknar i plus tre porrfilmer med han och en rittakompis.
    Sedan jag såg filmerna de spelade in kan jag inte ha sex med honom. Jag har försökt men klarar det inte. :( Innan har vi haft ett jättebra sexliv och haft sex minst 4 gånger i veckan och oftare  Även under hela graviditeten.
    Han har också sagt att ha mycket och bra sex är bland det viktigaste i ett förhållande, så jag tror att han vill träffa någon ny. Rynkar på näsan

Skrev i känsliga rummet om hans problematik och frågade snällt hur jag kan få ensam vårdnad men blev bara påhoppad och kallad för en riktig idiot...
    Asså förlåt, men detta hör inte hemma på ett gravid forum, du måste gå och prata med någon professionell människa om hur du ska sköta ditt förhållande med barnets pappa.

Det är hemskt tråkigt att du ska behöva gå igenom detta nu såhär inför förlossning och allt. Just därför är det bättre om du pratar med någon som faktiskt kan hjälpa er.
  • Lillafindus

Jaha igår kväll misstänkte vi att vattnet börjat sippra då det för andra gången denna graviditet var blött i trosorna, ringde in och blev ganska så fort avvisad och fick en tid för undersökning som idag istället.
    Efter 1 timme ungefär så går jag på toa igen, och när jag torkar mig så upptäcker jag blodblandat slem på pappret och i toan, så ringer in igen, mest för att fråga om jag skulle få duscha haha! Men får komma in på en kontroll.
    Det visade sig att det inte var något vatten,
    Så vi fick åka hem igen.
    Känns rätt skönt ändå, är i vecka 37, 36+3 idag och hade enligt bm räknats som lättprematur om lillasyster hade bestämt sig för att komma nu, vill ju helst gå över prematur perioden innan hon tittar ut.

Men jag fick mig ett wake-up call, när vi stod hemma i hallen med förlossningsväskan och babyskyddet och väntade på barnvakten.
    Snart är det verkligen dags, helt sjukt!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017