LitenBlomma skrev 2017-08-30 11:30:30 följande:
Musetti: Vad mysigt!
Jag här hamnat i någon förnekelseperiod, låter säkert jättemärkligt med tanke på att det är sjätte barnet. Men minsta är 4 år och jag har liksom tappat allt runt om bebisar och bebistiden. Att jag är gravid har jag ju fattat men där tar det stopp. Förlossning.... bebis... Nä det känns så avlägset och läskigt. När vänner frågar mig om hur det känns nu när det är nära viftar jag bara bort det och svarar att ja men det är långt kvar. Jag har inte lyckats få ned något på förlossningsbrevet och inte packat väskan. På nåt sätt kommer ju bebisen ut tänker jag...
pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
Jag känner precis samma som dig!
Detta är mitt andra barn, något både jag och min man har längtat efter.
Jag har ju en dotter sen ett tidigare förhållande som nu är 8 år.
Med henne så var allt så påtagligt och jag förstod verkligen att det var en bebis därinne.
Jag var så insatt i graviditeten och hade 100% fokus på den, men denna gången känner jag mig inte lika närvarande,
Givetvis förstår jag ju även denna gången att det är en liten bebis, vore konstigt annars kanske haha!
Vi är så lyckliga för att vi snart ska bli en till i familjen men för mig så är det fortfarande så overkligt och jag har svårt att ta in allt.
Men jag anar att det är för att jag har annat att tänka på hela tiden. :)