FiaW skrev 2017-10-04 10:38:22 följande:
Vi har också katt och vi har valt att låta henne bo hos mina föräldrar nu den första tiden. Dels för att hon är van vid att sova i vår säng och att det känns besvärligt att börja stänga dörren och lyssna på krafs-ljud hela natten och dels för att jag också hört att katter är så glada för barn att de gärna lägger sig och myser runt bäbisens ansikte, med risk för kvävning.
Nu har ju alla inte den möjligheten att låna bort kisen ett tag och i så fall hade jag nog försökt vänja henne vid att inte få vara i sovrummet eller i det rum lillen sover.
Sen håller jag med Linnnn, katthåren tror jag inte du behöver oroa dig för. Det sägs ju att barn som växer upp med djur och lite smuts i hörnen får mindre problem med allergier än de som inte får en chans att bygga upp sitt immunförsvar i ett allt för kliniskt hem :)
Ja, vi har folk runt om oss som vi kan lämna katten till, men jag är alldeles för känslig för det haha!
Men skulle det inte funka så kommer vi att göra så.
Tror som sagt inte att hon kommer vara svartsjuk, snarare tvärtom väldigt förtjust i bebisen, hon är en sån katt som ska ta hand om sina familjemedlemmar, tvätta oss gör hon ju så fort hon får chansen, det däremot tror jag ju att hon kommer göra på bebisen, hon kan ju inte putta bort henne när hon tröttnar på att bli tvättad haha!
Det är mest det här med att hon ska lägga sig över henne jag är orolig för, och det är väl det som gör att jag funderat på att inte låta henne vara i spjälsängen.