Inlägg från: lisohl |Visa alla inlägg
  • lisohl

Gravid Bf Oktober 2017

Bm besök idag v 37+6. Huvudet var ruckbart och nääästan fixerat. Nästa besök är v 39+5 men då sa bm att ?den skulle vi kunna avboka för då har du redan fått?. Haha lite taggad jag blev då! Och så besviken jag kommer bli om hon har fel och jag går över.

• lisohl
    Glad81 skrev 2017-10-14 04:10:24 följande:

Nu har våran lilla kommit. Kl 01.47. Gick hur bra som helst. Återkommer med vikt och förlossningen :)

Grattis!
  • lisohl
    Linnnn skrev 2017-10-14 06:16:51 följande:

Tror att det snart kommer fler bebisar: teckningsblödning, hinnsvepning och studier om igångsättning. Spännande!

Eller hur! Inte jättemånga bebisar heller med tanke på att nästan halva månaden gått. :)
  • lisohl
    FiaW skrev 2017-10-14 19:47:17 följande:

I morse 06:32 kom vår lille kille! 50 cm lång och 3245 gr tung. Hur gullig som helst! :)

Lite jobbig förlossning med lång latensfas, allt som allt 29 timmar från första värken till han var ute. Mitt SF-mått har legat över kurvan hela tiden och ändå var han inte större, hade väntat mig närmre 4 kg.

Grattis Glad81!! Då blev det samma dag för oss, så kul! :)

Heja er andra, snart är ni där!

Grattis till sonen! Hoppas ni får ta igen er innan det är dags att åka hem.
  • lisohl
    Musetti skrev 2017-10-18 02:06:29 följande:

Nu är Ilse här! Född kl 00:16, massa hår och alldeles alldeles ljuvlig :)

2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!

Stort grattis!
  • lisohl
    josssa skrev 2017-10-18 08:24:22 följande:

I lördags 14/10 kom lillasyster!

Från att haft en förlossning som varade i tre dagar med första dottern till att knappt hinna in till sjukhuset med denna tjej.

Gjorde hinnsvepning på fredagen. Lördag morgon vaknar jag med värkar var 7e min som påminner om mensvärk. Ganska snabbt blir dom mycket mer intensiva och när jag ringer förlossningen vid 12 får jag en värk var 90e min. Får veta att det är fullt på Danderyd! Men dom lyckades flytta på en patient och ge nig ett rum.

Väl på plats får jag värk efter värk. Då är kl.13. Dom tar hål på säcken och jag öppnar mig från 4cm till 10cm på två minuter och krystvärkarna drar igång direkt. Kl.14.27 är hon född.

Lustgasen gav ingen effekt och epidural hann dom aldrig lägga. Det gick så fort att jag knappt hann förstå att jag var där.

Men trots att jag fortfarande är i chock så är jag glad att allt gick så fort och att man kan känna sig trygg med barnmorskorna trots fullt hus på förlossningen.

En bitig tjej på 3900g och 51cm har kommit till oss och vi är förälskade :)

Grattis!!
  • lisohl
    Linnnn skrev 2017-10-19 09:01:20 följande:

Inatt strax efter midnatt föddes lillebror. 4410 g och 54 cm lång.

Stort grattis! Och du har väl inte haft så mycket känningar att det skulle vara på gång?
  • lisohl
    Lillafindus skrev 2017-10-19 14:28:56 följande:

Idag kl 10.47 föddes vår lilla flicka, 6 dagar över tiden.

3284g och 50 cm lång .

Vi alla mår jätte bra, förlossningen tog 6 timmar från att vattnet gick :)

Grattis!! Låter som ett lagom snabbt förlopp.
  • lisohl

38+6 idag. Har varit hemma från jobbet både igår och idag då jag har rätt mycket sammandragningar/förvärkar. Sen igår em har jag haft konstant ?mensvärk? längst ner i magen som ibland går till ländryggen. Hoppas att det ska tyda på att nåt är på gång att börja hända men när jag googlade läste jag om nån som haft så i typ 3 veckor innan förlossningen, suck.

• lisohl
    Sarasvarar skrev 2017-10-20 17:08:00 följande:

39+0 idag och jag har haft så där varje dag i 3 veckor... fy. Känner mig så lurad av min kropp, haha. Första barnet.

I tre veckors tid har jag haft mensvärk, ryggvärk, mycket sammandragningar, slemproppen släppt i omgångar, illamående, dålig i magen osv. Allt det där som ska tyda på att något är på g, men icket!

Fy, det låter verkligen jobbigt!! Och min bm som tror jag ska ha fått innan torsdag, det känns inte sannolikt just nu, haha.

Nåja bebisen kommer när den vill. Försöker verkligen njuta eftersom det här kan vara sista graviditeten för min del.
  • lisohl

00.02 inatt kom lillebror. 49 cm lång och 3070 g tung. Allt gick bra och vi vilar ut på rummet, men omöjligt att sova för min del verkar det som!

• lisohl

Tack snälla ni!

Jag kände första värken vid 17-18 igår. Från strax före kl 20 blev de regelbundna. Ringde förlossningen kl 22 som sa att vi var välkomna. Ringde barnvakten och tog en alvedon och en dusch.

Klev in på förlossningen kl 23. Fick lustgas medans ctg-kurvan gjordes. 23.30 undersöktes jag och var då öppen 7-8 cm. Han är född 00.02. Så nöjd med hur det blev!

• lisohl
    Marrebj skrev 2017-10-28 11:30:15 följande:

Inatt kom äntligen våran älskade prins 03.01 med akut kejsarsnitt då han la sig jätte tokigt efter vatten gång å hade aldrig kunna föda . Inskrivning 26/10 å kom inatt . Så de har varit en helvetes förlossning men nu är han här å vi är så lyckliga

Grattis och bra jobbat!
  • lisohl
    Eilahtan89 skrev 2017-11-15 07:17:47 följande:

Vår tjej kom ut på BF +13 med hjälp av klipp och klocka då hon under flera timmar låg över 160 i puls och slutligen steg till 220.. en liten skrämseltjej! Men hon mår bra, vägde 3366gram och var 49cm lång. Det blev en liten Clara :)

Grattis! Låter läskigt, skönt att det gick bra. :)
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017