• Poppy75

Tidig vattenavgång vecka 25+6

Jag blev inlagd när jag var i vecka 27 pga att mina tvillingar hade dåliga flöden i navelsträngarna. Det går inte att veta varför det var så. Det var dagliga kontroller och när värdena blev för dåliga så förlöstes de med kejsarsnitt. Då hade vi hunnit till 29 + 4. Nu ska de snart fylla tre år och har en helt normal utveckling. 

Jag var livrädd när jag låg inlagd. Jag hade läst någonstans att hjärnan inte börjar vecka sig fören vecka 30 och jag kunde inte förstå hur de skulle kunna bli normala friska bebisar.  
    Men de behövde inte växa i magen för att utvecklas. Allt fanns redan inuti dem. Får de bara syre, näring och värme så kan de växa ändå. Neonatalvården i Sverige är fantastiskt bra. När de kom var deras öron tunna platta hudflikar. Efter några dagar började de vecka sig och bli perfekt små formade öron. 
    Tiden på neo var jobbig men även en fin tid med mycket intensiva känslor. Det är speciellt att följa den där tidiga utvecklingen när de är så små. Mina pojkar vägde ca 1 kg när de kom och de hade redan olika temperament och kroppsspråk. 

Lycka till och försök att tänka positivt. Du har redan kommit långt i din graviditet. Jag har en vän som är född i vecka 28. Hon är 30 år nu. Hon är intelligent, snäll, frisk och vacker. 

• Poppy75

Vad jobbigt att du måste byta sjukhus. Det är nervpressande nog att ligga inlagd i ditt läge. Jag tyckte det var väldigt påfrestande att inte veta när mina bebisar skulle bli tvungna att komma ut. Man hoppas ju på att de får stanna kvar så länge som möjligt men samtidigt är det en väldigt jobbig oviss väntan. Nu är du inte långt från vecka 28 och det är bra. Hoppas din lilla får vara kvar länge i magen. Kram

Svar på tråden Tidig vattenavgång vecka 25+6