Inlägg från: RebeccaLouise |Visa alla inlägg
  • RebeccaLouise

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej :D

Jag hade äl den 15e feb, menscykel på 30 dagar och är idag på Bim-1.

Fick i fredags på Bim- 5 och äl+ 9 en konstig mensvärk, lixom huggande. Sen hade jag svaga ljusrosa flytningar fre-sön och igår på Bim-2 på eftermiddagen fick jag första svaga plusset.

Idag på Bim-1 fick jag ett starkare plus :D

Jag har fått blankt negativt fram tills igår när jag fick mitt svaga.

Jag har testat med testlagrets stickor utan resultat och plussade igår och idag på clearblue plus

Bifogar bild från igår

Och från idag

• RebeccaLouise
    Mimipig skrev 2017-02-28 07:34:30 följande:

Stort grattis! Hur gammal är du och hur länge har ni försökt?

Tack så mycket!

Jag är 31, har försökt sen oktober

Jag har ätit rosenrot för att stärka äl
  • RebeccaLouise
    Anonym (förstaförsöket) skrev 2017-02-28 08:25:02 följande:

Stort GRATTIS!!! Vad kul med första pluset i gruppen. Jag har testat negativt nu, två dagar i rad med stickor. ÄL +10 och ÄL +11. Testade du med testlagrets stickor igår också? Eller bara Clearblue?

Stort tack!

Jag testade vråååål svagt med testlagrets igår morse

• RebeccaLouise
    Emmie79 skrev 2017-02-28 10:15:17 följande:

Åh vad roligt, stort grattis!!

Hoppas min molvärk också betyder att jag är gravid. Fick också lite svagt rosa på pappret vid toabesök igår (ursäkta känsliga), menar du att det är ett bra tecken alltså? Gud vad jag blir hoppfull nu! Har bim på söndag men kommer nog testa redan på fredag.

Ja! De är ju "fästningsblödning" :D

Lycka till
  • RebeccaLouise
    Emmie79 skrev 2017-02-28 14:17:52 följande:

Ja, hoppas det! Håller tummarna nu. Känner ingenting i brösten och inget illamående eller ändrat smak- och luktsinne. Lite hård i magen (har hört att det kan vara ett tecken) och lite molvärk som kommer ibland och håller i sig i några minuter bara. Är det tillräckligt?

Jag har inget av de du skriver, aningen mol i magen ibland precis som du förklarar, men inget annat :)
  • RebeccaLouise
    littlepixiegrl skrev 2017-03-01 10:23:34 följande:

Nu har jag frågat i flera trådar, men är det någon annan än jag som ser det andra strecket på gravtestet!?

Vet knappt varför jag tog nya tester, som jag trodde jag gick och väntade på en sen mens. Såg i går att äl testet började bli starkare igen och tänkte att jag kanske väntade på äl istället. Tog gravtest igår kväll och med första morgonurinen och glodde länge för det kanske ändå var en väldigt svag skugga där, men nej. Så fick jag för mig att ta nya test med andra morgonurinen och nu ser de ut så här!!

Sådär svagt va mitt med dagen innan jag fick ett starkare.

Jag testade med äl sticka igår och den gav utslag

(Mitt första sjukt svaga)

(Dagen efter)

(Igår)

(Äl sticka igår kväll)

Så hoppas ditt ökar på samma sätt :D
  • RebeccaLouise
    FyrAAAA skrev 2017-03-01 23:51:40 följande:

Grattis ni som plussat!!!

Upplevde ni någon markant skillnad på flytningarna när ni plussade/dagarna före bim? Är själv på äl+9, funderar på att testa tidigast fredag äl+11, kanske för tidigt?! Flytningarna är dock som de brukar före bim så hoppet är minimalt... :-/

Tack :D

Jag fick en huggande mensvärk på Bim-4 (äl+10) i fredags och sen kom en ljusrosa flytning hela helgen och då trodde jag de va kört men antagligen va de en fästningsblödning :D

Jag har inte märkt mer än att de luktar aningen metall typ. (Ursäkta äckel)

I övrigt mår jag som vanligt, sover sämre däremot. Vaknar av att jag behöver kissa men de började först efter Bim

Nu har även mina bröstvårtor blivit lite fylligare och svullna. Ingen värk än.

Har mensvärk om kvällarna när jag haft mycket på jobbet. Men försvinner om jag vilar lite
  • RebeccaLouise
    Swn skrev 2017-03-02 07:56:11 följande:

ÄL+10 och minus på stickan. Inbillar jag mig alla symtom kanske?!? ÄL värken gick över till molade värk några dagar efter ÄL. Började få lite känningar av foglossning igår runt höfterna och svanken. Svullen och gasig. Kissnödig, brukar aldrig behöva springa så mycket på toaletten som dom senaste dagarna. Humöret är inte att leka med! Jaja jag får väl se om ett par dagar, fram tills dess ska jag studera mina negativa stickor tills jag inbillar mig streck;) hahaha!

De är nog lite tidigt att plussa, för allt beror på när ditt ägg fäster. Jag testade oxå från äl+10 med ren besvikelse fre, lör, sön. På måndagen på Bim-1 så fanns något jätte svagt och på Bim så fick jag ett plus :D

Mitt ägg måste fäst på fredagen på äl+10 då jag fick värsta huggande värken och sen ljus rosa flytningar hela helgen.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017