Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

ÄL feb och BIM mars -2017

Hej, jag hoppar gärna in!

Jag testade med ägglossningstest idag för första gången.. (Valde Clearblue)

Saken är den att jag och min man har en son som är 9 år i april och vi har inte kunnat få fler barn då min mens har varit som bortblåst efter förlossningen... Fram tills nu i feb, helt chockad men ändå så glad att den kommit tillbaka. Trots utredningar har vi inte fått svar på anledningen till utebliven mens...

Men nu tillbaka till testet.. och jag fick en glad gubbe, vilket innebär att man har maximailt fertilitet. Sååå spännande!!!

Så nu hade vi sex igår och kommer ha i några dagar till här framöver. Jag försöker att inte hoppas för mycket, men det vore ju helt fantastiskt om kroppen är återställd efter alla dessa år!

• Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-07 16:37:31 följande:

Ingen som har erfarenhet av babyplans testa tidigt

Nej tyvärr... Själv har jag klickat hem Clearblue early idag.. Tog 2 st, så tänkte kolla på söndag med första testet.

Har eller har du haft några symtom?

Själv har jag haft ont i äggstocken på vänster sida, men samtidigt svårt att veta om man inbillar sig eller ej... så bara att vänta och se helt enkelt...!

Du får testa imorgon igen och visa resultatet. :)

• Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-07 16:59:37 följande:
    Har också beställt sånt idag :D ska ta ett när dom kommer! Ser du nåt på mitt test lite högre upp?

Blev gravid förra månaden också men fick tidigt MF. Känner ungefär som då, väldigt dåligt humör, lite stickningar i brösten o lite molvärk. Men inget annat hittills. Är ju inte så långt efter äl heller. Du då? Hur långt har du till bim? :)

Såå svårt att se tycker jag... Och ju mer man kollar desto mer förvirrad blir man! Bättre att kolla med Clearblue imorgon, förhoppningsvis får du dem redan då.. eller vart beställde du ifrån?

Jag har inte 100 koll, då min mens kom tillbaka nu i februari (varit borta sedan vi fick vår son för 9 år sedan!!) sedan visade ÄL testet positivt så då var det bara att köra på och hoppas på det bästa.. Men runt 18 mars tror jag BIM är.

Det var inte direkt planerat att ha så långt emellan, men får vi chansen att skaffa syskon tar vi den chansen. IVF misslyckades vi med tyvärr med för 3 år sedan.. Idag är vi 31 år gamla, så vi fick sonen ganska tidigt ändå.. :)

Håller verkligen tummarna för dig, så tråkigt med tidigare MF. Har ni barn innan eller är det första?

• Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-07 18:01:55 följande:
    Men oj så konstigt att den dröjde så! Vad berodde det på? Hoppas verkligen ni lyckas nu!

Vi har 3 barn. :)

Blev så glad förra månaden när det tog sig på första försöket, aldrig varit med om det innan. Och sen blev det inget ändå. Men hade det på känn.

Tack! Nej, vi fick ingen förklaring alls, då dem inte hittade något fel på mig.. Så nu när mensen kom kände vi att vi måste testa.. Förhoppningsvis kommer mensen igen / eller gärna bebis då, men hoppas att det inte bara var en engångsföreteelse nu i feb...

Mannen stekte förresten köttfärs till middag nu ikväll och jag fick sån metalldoft i näsan! Och även nu efteråt så sitter den i munnen (dock inga problem med att äta maten) Jag har inte hört att man kan dofta metall, men däremot ha smak.. Hahaha! Antagligen känner man alla olika möjliga symtom nu innan bim då man så gärna vill! Någon annan som är s.k. skengravid? ;)

• Anonym (M)
    Jooosen skrev 2017-03-07 20:31:26 följande:

Haha jag!! Ont i brösten o lite magen. Ska ha mens på fredag så säkert det!! Har ett test liggandes här men vill inte testa än :)

Spännande!! Håller tummarna för dig och vad duktig du är som inte testat ännu..! När hade du tänkt kolla? Efter Bim?
  • Anonym (M)
    Jooosen skrev 2017-03-07 21:53:28 följande:

Saken är den att vi endast hade sex tre och sedan två dgr innan vad JAg bara gissar va ägglossning. Så inget fullt försök! Nästa äl ska vi köra "på riktigt". Testar om mensen är sen. Har nu försökt länge? Har ej läst så noga i tråden :)

Detta är vårt första försök sedan mensen kom tillbaka i feb.. Så nej vi har inte försökt länge, men samtidigt gått igenom ivf som misslyckades för 3 år sedan.. mensen har varit borta sedan vår son kom 2008.. vore helt galet och roligt om vi fick chansen nu att ge honom ett syskon!
  • Anonym (M)
    Anonym (TT) skrev 2017-03-08 15:02:06 följande:

Ska testa imorgon, då är ja på bim-4. Har haft molvärk vid blygdbenet och långt ner i ryggen. Hade vart så himla fin present om ja plussade då ja fyller år imorgon :)

Håller tummarna, så spännande!! Själv ska jag testa på söndag, på min födelsedag.. Dock är det lite tidigt, men så svårt att hålla sig! Jag har klickat hem 2 st testa tidigt test samt att jag fick med en vanlig sticka på köpet.. Så jag börjar på söndag, sedan onsdag och sist lördag/söndag.. Man vill ju så gärna att det tagit sig!!!
  • Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-08 14:25:23 följande:

Var tvungen att testa en vanlig sticka som mäter från 25 och det är ett supersvagt på den också!! :D hoppas hoppas att de stannar nu!

Såå spännande!!! Du får testa imorgon med och visa bild!! Skrattande
  • Anonym (M)

God kväll på er! 

Jag känner mig så fundersam nu... Jag testade med Clearblue ägglossningstest för första gången i lördags och fick glad gubbe. Kände även av känningar i äggstocken under måndagen (tror jag att det var, minns inte hundra..)

Nu ikväll bad mannen mig att testa med ägglossningstestet igen, för att kolla så att det "fungerar".. sagt och gjort och jag förväntade mig då en rund ring då ÄL bör vara passerat.. Men nej då.. Även denna gång kom en smiley upp.. 

Vad menas med detta? Jag kan väl inte fortfarande ha ÄL...?
    Känner mig så besviken och att man inte kan lita på detta test..?!

• Anonym (M)
    Emmie79 skrev 2017-03-08 20:39:35 följande:

Jag tror att det är så med Clearblues ägglossningstest att efter att de blivit positiva så kan man inte använda dem mer för då har testet "sugit upp" tillräckligt med LH-hormon så det är inte pålitligt längre. Så var det i alla fall med mitt senaste CB-test (med dubbel hormonindikator).

Det är det testet jag också har. Men jag trodde man kunde testa igen efrer att gubben försvunnit efter 48 timmar. Men då måste man alltså slänga behållaren och köpa ny inför nästa månad...?
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017