Inlägg från: Anonym (M) |Visa alla inlägg
  • Anonym (M)

ÄL feb och BIM mars -2017

Livethänder skrev 2017-03-08 21:49:46 följande:

Har du stickor kvar kan du använda testet igen efter 48h (det funkade för mig)

Dock har jag inte lyckats hitta nya stickor utan bara hela kitet, vilket känns onödigt dyrt att köpa nytt ju :(

Nån som vet om det finns refill på endast stickor?

Ja jag har massa stickor kvar, så tänkte att jag provar idag mer för skojs skull... Min känsla är ju att jag haft ÄL men jag kan ju ha fel..? Jag får vänta tills det är dags för grav.testet helt enkelt. Eller så provat jag ägglossningstestet igen här om 2 dagar...

Lösa stickor finns inte att köpa utan endast hela kitet.
  • Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-09 06:26:16 följande:

Morgonens

Underbart!!! Stort Grattis!! ????????????????
  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2017-03-09 07:13:23 följande:

Underbart!!! Stort Grattis!! ????????????????

Skulle göra glada gubbar men blev visst massa ???

Så här menade jag :) :) :) :)
  • Anonym (M)

Erfarenheter mottages gärna...

Då jag fick glad gubbe igår igen på Clearblue ägglossningstest så hade vi sex.. Men det gjorde väldigt ont vid stötarna (kan inte förklara bättre) Och jag är fortfarande öm i nedre delen av magen..

Jag trodde att min ÄL var i lördags, men kan ju ha fel.. Någon annan som haft ont som jag beskriver ovan efter ägglossningen?

• Anonym (M)
    Anonym (TT) skrev 2017-03-09 17:59:36 följande:

Blev inget pluss idag på min födelsedag.

Men har haft molvärk dom senaste dagarna rätt kraftigt vilket ja inte brukar få fören 2 dagar innan. Men tycker de borde ha synts lite vid bim-4.. Så får nog mensen på måndag ändå.

Kram till dig och jag håller tummarna!! Testa igen om några dagar... :)
  • Anonym (M)
    Isvattenis skrev 2017-03-09 10:38:01 följande:
    Har samma ömhet. Vissa ställningar funkar inte..
    Mimipig skrev 2017-03-09 10:13:39 följande:
    Ja, jag har exakt så ont - vid ÄL! Sen klingar det av efter någon dag.
    Tack för era svar!

Får hoppas på det bästa helt enkelt... men det känns ju ändå lite kul att man känner av ÄL o.s.v. 
  • Anonym (M)
    Milie skrev 2017-03-09 22:07:17 följande:
    Det betyder egentligen ingenting. Det är lite därför CB gjort så att smileyn "sitter fast" i avläsaren i ett antal dygn. De vill inte att man fortsätter testa eftersom det inte ger någon vidare information. När LH ökar så säger testet att ÄL kommer ske inom ett visst antal timmar (48 eller liknande). Hur länge LH är ökat spelar ingen roll. För vissa är det ökat i 5 timmar och för andra i flera dagar.
    Ok, tack för bra svar! :)
  • Anonym (M)
    Isvattenis skrev 2017-03-10 00:04:34 följande:

Jag började med vanliga ÄL stickor på dag 11 efter att ha känt lite obehag.( brukar ha ÄL dag 20) fick direkt positivt direkt. Fortsatte sen testa varje dag två ggr om dagen o de vart näst intill lika starkt varje dag.. Så då slutade jag. Sen fick jag tydlig ÄL känning dag 18 o fick då starkare än kontroll streck igen. Sen sjönk de lite lite o veckan och sen positivt igen en vecka senare med tydliga ÄL känningar. Så ÄL sköt på sig en vecka men fattar inte varför jag hade positivt den 11. Både och de där med ÄL test :/

BIM imorgon så de blir spännande

Ok, vad knepigt ändå att det visar positiv så länge.. Svårt att veta när man ska våga testa med graviditetstest sen.. Men vad spännande för dig, håller tummarna! Ska du ta ett test idag? :)
  • Anonym (M)
    efg skrev 2017-03-11 09:29:57 följande:

Bim idag

Åh vad roligt, stort grattis!!! :)
  • Anonym (M)
    Lillafisfia skrev 2017-03-11 17:15:09 följande:

Men alltså?? Ser jag i syne?

Ser absolut! Stort Grattis!! :)
  • Anonym (M)

God kväll på er!

Jag fick idag en orange/brun flytning när jag gick på toaletten för några timmar sedan. Hoppas så klart på att detta är en nidblödning.. Det var inte alls rött, utan åt färgen orange..

Någon som har erfarenhet om nidblödningar?
    Jag fick nämligen inte detta sist graviditet när jag väntade sonen.

Och när kan man våga sig på ett test?
    Jag är ju inte helt säker på när jag har bim då mensen kom tillbaka (efter över 9 år) nu först i februari.. men skulle gissa på runt 19-20 mars.

Åhhh denna väntan alltså!!!

• Anonym (M)
    Anonym ((Första försöket)) skrev 2017-03-14 01:05:32 följande:

Ja, det är så svårt att veta vad man ska förvänta sig när man inte vet hur ens cykel ser ut. Jag fick också såna flytningar lördag och söndag (kom bara på pappret) men jag vet inte vad det betyder. Min mens är dock nästan två veckor sen, om jag har en 28-dagars cykel. Jag testade dock negativt förra tisdagen. Men ska ta ett test igen imorgon iaf. Om jag vore du skulle jag ändå vänta tills att det gått en månad sen förra mensen innan jag testade, även om jag förstår att det måste vara särskilt svår väntan just i ditt specifika fall!

Håller tummarna för att du antingen blir gravid eller får en regelbunden mens nu!

Hur går det? Gjorde du ett test idag?

Jaa, jag ska försöka vänta några dagar till i alla fall...
  • Anonym (M)
    HoppasPåEnTill skrev 2017-03-14 19:42:06 följande:

Hoppar över i april-tråden.

Kram!!
  • Anonym (M)

God kväll på er!

Då var det jag med mina symtom här igen... ;)

Men det verkar som att jag har fått svamp i underlivet då jag googlat runt.. jag har vita flytningar, det svider och blygdläpparna är torra/frasiga..

Någon som haft samma? Avvaktar med att behandla tills jag gått över Bim, men sen tror jag även att svampen kan försvinna av sig själv..

• Anonym (M)
    Anonym (Nån som vet) skrev 2017-03-15 06:19:03 följande:

Jag har fått problem innan jag plussat! Kanske en tillfällighet, kanske inte ;)

Canesten kan man använda.

Ok Tack! :) Ska kolla närmare på detta då, för svamp var verkligen ingen höjdare...! Aldrig haft innan så noll koll på ämnet.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017