• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • Nykär15
    Lillafisfia skrev 2017-02-23 07:08:37 följande:

Göteborgare här! ÄL beräkna på lördag! Ska inte köra med test denna månaden utan bara ligga på och inte stressa över eventuellt positiva test!

Göteborgare här med Glad

Släppte lös mitt ägg med Ovitrelle igår och sen ligga efter, så idag eller i morgon bör ägget släppa. Så bara att ligga i nu och vänta ett par veckor....igen.

• Milou3
    Livethänder skrev 2017-02-23 08:59:54 följande:

Jag har för mig att den går upp och stannar där fram till bim jo, så nu håller vi tummarna!

Min temp gick från 36,2 till 36,7 i morse :)

Brukar du ligga runt 36.7 fram till bim?

Vet bara vad min dagstemp ligger på dagarna efter äl och det är ju runt 37.4, så ska bli intressant hur hög den blir nu med basaltemp :)
  • Lillafisfia
    Nykär15 skrev 2017-02-23 09:01:12 följande:

Göteborgare här med Glad

Släppte lös mitt ägg med Ovitrelle igår och sen ligga efter, så idag eller i morgon bör ägget släppa. Så bara att ligga i nu och vänta ett par veckor....igen.

Kul med någon från bästkusten ;) Ja den där eviga väntan!! Inatt drömde jag att jag var gravid, väljer att se det som ett gott tecken haha!
  • Livethänder
    Milou3 skrev 2017-02-23 09:04:18 följande:

Brukar du ligga runt 36.7 fram till bim?

Vet bara vad min dagstemp ligger på dagarna efter äl och det är ju runt 37.4, så ska bli intressant hur hög den blir nu med basaltemp :)

Förra månaden låg jag mellan 36,6-36,9 fram till att mensen dök upp, då sjönk den dagen innan till 36,2 typ.

Så antingen stannar tempen uppe eller så sjunker den och man kan vänta sig mens :(
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-23 09:01:12 följande:

Göteborgare här med 

När kommer du räkna från äl?

Typ i morgon blir äl+1?
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-23 09:28:54 följande:
    När kommer du räkna från äl?

Typ i morgon blir äl+1?
    Ja det är lite beroende på hur det känns idag och i morgon. Kan ju åven ha hänt att jag spontanlossade själv natten till igår, för igår hade jag mindre molvärk. Så på fredag tar jag beslut om vilken dag jag räknar som ÄL beroende på hur jag känt fram till dess. Så kanske blir BIM en dag senare, men runt 9/3 iaf. 
  • Mimipig
    Livethänder skrev 2017-02-22 19:16:33 följande:

Låter smart, vi testar det med nu efter att alltid tidigare kört i princip som er.

Blir tröttsamt att alltid få till det med vardagen och jobb osv :)

Ja, det är inge roligt med schemasex... det funkar ju inte särskilt effektivt att säga till maken "kan du öka lite så vi kan sova snart" heller...
  • Livethänder
    Mimipig skrev 2017-02-23 10:14:51 följande:

Ja, det är inge roligt med schemasex... det funkar ju inte särskilt effektivt att säga till maken "kan du öka lite så vi kan sova snart" heller...

Haha nej precis :)

Varannan dag känns bra den här omgången, hoppas verkligen på att det tar sig nu.

Vill ju så gärna ha en liten.
  • Mimipig
    mickipicki skrev 2017-02-22 20:51:23 följande:

Mimipug:

Gör det! Jag har tryckt immig choklad! O mår nu illa...

Hehe. Jag höll mig! Men ikväll - dubbel chokladdos!
  • Mimipig
    Milou3 skrev 2017-02-23 08:12:59 följande:

Stackars sambo : /

Och stackars mig för jag fick kämpa lite ;) Han fick typ början till migrän i går kväll men jag gav mig inte och jag tror han fattade galoppen så vi fick till det ändå :)

Vaknade med rejäl kramp vid ländryggen och temp på 36.5 så tror ägget (hoppas jag) lossar i dag. Spännande att se om tempen går upp i morgon bitti! Mitt första seriösa tempförsök här denna cykel.

Visst är det så att tempen går upp strax efter ägglossning?

Japp, upp efter ÄL!
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017