• OrchidLily

ÄL feb och BIM mars -2017

Tidig början med denna tråd men tänkte att de som denna veckade hade BIM och ska försöka direkt igen kan hitta hit.

Första försöket här, första barnet blev tyvärr mens idag så nästa BIM är alltså 8 mars?

ÄL runt 22 feb.

Någon mer som redan nu vill hoppa in och snart följas åt vägen till ett plus?

Berätta gärna vilka ni är.

Kram

• Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:24:25 följande:

Enklare att tackla den långa väntan när man vet att man inte är ensam 

Helt klart! Känns som en evighet till bim nu.
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 13:27:12 följande:
    Helt klart! Känns som en evighet till bim nu.
    Mmm jag vet. Första dagarna tycker jag är värst att vänta...de är sjukt långsamma. Men sen när man är på ÄL+8 så börjar jag istället tycka tiden går för fort och att jag inte vill testa, för om jag testar så får jag negativt och då börjar allt om...så då vill jag skjuta det framför mig i stället....knäppt.
  • Milou3
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:32:16 följande:

Mmm jag vet. Första dagarna tycker jag är värst att vänta...de är sjukt långsamma. Men sen när man är på ÄL+8 så börjar jag istället tycka tiden går för fort och att jag inte vill testa, för om jag testar så får jag negativt och då börjar allt om...så då vill jag skjuta det framför mig i stället....knäppt.

Håller helt med!

Får mina barn i dag och sportlov nästa vecka så jag kommer ha att göra :)

Spännande!!!
  • FrökenE1985
    Nykär15 skrev 2017-02-24 13:32:16 följande:

Jag håller med. I helgen har jag iaf lite att göra så förhoppningsvis kommer dagarna gå lite fortare.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 13:37:09 följande:
    Håller helt med!

Spännande!!!
    Mina kommer på måndag så den veckan går alltid fort och sen är det ju riktigt nära BIM ändå.
  • Nykär15
    Milou3 skrev 2017-02-24 13:37:09 följande:
    Håller helt med!

Spännande!!!
    Mina kommer på måndag så den veckan går alltid fort och sen är det ju riktigt nära BIM ändå.
  • mickipicki

Jag räknar med mens nästa vecka o börjar planera nästa ÄL
    Jag tror inte man får symptom så tidigt. Symptom beror ju på hormoner. Syns inte hormoner på tester så borde man inte heller ha symptom.

• FrökenE1985
    mickipicki skrev 2017-02-24 14:46:31 följande:

Jag räknar med mens nästa vecka o börjar planera nästa ÄL

Jag tror inte man får symptom så tidigt. Symptom beror ju på hormoner. Syns inte hormoner på tester så borde man inte heller ha symptom.

De flesta "tidiga" symtomen beror ofta på progesteronet och det har man ju oavsett när man ägglossat vare sig man är gravid eller inte. Vid graviditet får man ju dock en lite extra skjuts av progesteron i senare halvan av lutealfasen istället för att det sjunker.
  • Nykär15
    FrökenE1985 skrev 2017-02-24 15:02:54 följande:
    De flesta "tidiga" symtomen beror ofta på progesteronet och det har man ju oavsett när man ägglossat vare sig man är gravid eller inte. Vid graviditet får man ju dock en lite extra skjuts av progesteron i senare halvan av lutealfasen istället för att det sjunker.

Tänkte svara detsamma Glad

Klart man kan ha tidiga symtom, men de uppträder ju oftast under sista veckan i lutealfasen som du skriver. 

Men för mig som tar Lutinus är det hopplöst eftersom jag får så stark dos progesteron så det går inte lita på nåt där...jag börjar ju även på dag 6 med dem efter ÄL så jag får den ökningen ungefär när den skulle ökat om jag var gravid. Så jag tar mina symtom med ro och får snällt vänta Skrikandes

• Mimipig
    Jilo skrev 2017-02-24 10:42:19 följande:

Kul att du också har bim 6 mars, vi verkar vara flera här i tråden!

Jag har varit gravid fyra gånger och alltid haft värre med min huvudvärk i början, men kommer dock inte ihåg om det började så här tidigt. Det var så länge sedan nu...

Får man inte äta sumatriptan? Det enda som funkar hyfsat ju :(

När jag var gravid blev jag faktiskt av med alla migränanfall. Nä, fick inte ta sumatriptan (bästa) men fick imigran nässpray (svindyra!!!) istället. Behövde knappt använda någon dock, tack och lov.
Svar på tråden ÄL feb och BIM mars -2017