• Anonym (Undran)

Femtonåring som raggats upp av lärare

Min dotter går i nian och i början av året fick hon en ny lärare.

Min dotter gillar tyvärr att hänga på diverse sidor och prata med främlingar, men hon är iaf öppen med det och lovar att hon inte skulle träffa någon bakom ryggen på mig. Nog om det.

Hon berättade om en 28-åring hon pratat med ett tag, han har flera gånger bjudit ut henne och hon säger själv att de "klickar", men att hon tycker han är för gammal (tack o lov, så blir ingen strid om det).

Igår fick hon en bild på honom och det visade sig vara ingen annan än hennes nya lärare.

Min dotter har nu panik och vill inte gå till skolan igen. Hon frågade om han jobbar där för att försäkra att det verkligen är han, och det var det, så han vet att det är en av hans elever, men inte vilken.

Jag är helt rådvill och vet inte hur vi ska gå vidare med detta! Ska hon berätta vem hon är? Ska hon låtsas som ingenting? Vad gör man?

• Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare
  • anton999999
    Gladhannapanna skrev 2017-02-09 18:05:51 följande:

Han gör inget olagligt så länge hon fyllt femton. Däremot är det omoraliskt att som lärare ragga på elever. Han verkar ha dragit sig tillbaka när han insåg att det är en elev. Ser ingen anledning till att anmäla etc.

PS min syster var sexton bär hon träffade sin man som är femton år äldre. De har varit gifta sedan 1986 och är lyckliga tillsammans så en stor åldersskillnad behöver inte vara fel.

Olaglit kan det visst vara när det finns band o relation att väga in. Men framför allt är det super olämpligt att som lärare ens fundera på en relation med en elev eller kollega då det kan bli svårigheter.

Åldersskillnaden tycker jag inte är något problem utan kan istället vara fantastiskt så länge inte den äldre ytnyttjar den yngre och spökar till dennes huvud.

Jag som äldre skulle älska att få träffa en oskuld eller oerfaren och med största respekt få träna upp henne för att hon i framtiden ska få ett helt fantastikt sexliv o relationer.
  • Anonym (anmäl)
    anton999999 skrev 2017-02-10 13:44:19 följande:
    Olaglit kan det visst vara när det finns band o relation att väga in. Men framför allt är det super olämpligt att som lärare ens fundera på en relation med en elev eller kollega då det kan bli svårigheter.

Åldersskillnaden tycker jag inte är något problem utan kan istället vara fantastiskt så länge inte den äldre ytnyttjar den yngre och spökar till dennes huvud.

Jag som äldre skulle älska att få träffa en oskuld eller oerfaren och med största respekt få träna upp henne för att hon i framtiden ska få ett helt fantastikt sexliv o relationer.
    Tror säkert att du skulle tycka om att trycka på en liten tös, jag å andra sidan skulle älska att "samtala" med lite silvertejp och ett baseballsträ med peddon som du och äcklet i TS story som gav sig på min dotter, 
  • Anonym (Va)
    anton999999 skrev 2017-02-10 13:44:19 följande:

Ålderskillnaden? Flickan är ett barn och mannen är vuxen plus närmare 30 år gammal. Skulle det var lika okej om mannen var 50?
  • anton999999
    Anonym (anmäl) skrev 2017-02-10 13:51:56 följande:

Tror säkert att du skulle tycka om att trycka på en liten tös, jag å andra sidan skulle älska att "samtala" med lite silvertejp och ett baseballsträ med peddon som du och äcklet i TS story som gav sig på min dotter, 

Ojoj du har helt klart en låsning om detta i huvudet vilket bara smittar negativitet till din dotter och det tror jag inte du egenteligen vill.

Jag ska berätta lite för dej av mina tankar.

Som ung och oerfaren var jag ihop med 2 oskulder och vår bristande kunskap ledde inte till någon bra o skönt minne. Nu ver jag hur jag istället skulle göra till en fantastisk stund. Jag har varit med många kvinnor och ett problem hos nästan alla är att ni lägger över hela intiativet för sexakten på mannen. Dvs vem kysser, pillar, byter ställningar osv först, jo killen.

Här måste flickor lära sig tidigt att ta kontroll över sin sexualitet genom att tex onanera med leksaker och bygga upp en erfarenhetsbas som ger självförtroende inför mötet med killen och då våga förmedla vad hon vill och ta kommando för vad göra o inte göra. Därmed slipper killen fummla sig fram och gå över gränsen som leder till att tjejen genomför något hon inte vågade säga nej till. spenderade

Skulle gubben jag spendera tid med din dotter och prata o visa teorier för henne som en förälder oftast inte kan hade hon gåt därifrån med betydligt större självtjänsla o självförtroende inför livet. Problemet är ju att det finns folk där ute som oavsett ålder kan missbruka ett möte med en tjej för att bara tillfredställa sig själv.

Tänk om det funnits någon utökad sex utbildning förutom skolornas lexion om hur man trär på en kåsis bara. Mina barn är vid puberteten och jag är tydligen den ende föräldern som kontaktat skolan för att veta hur långt de informerar. Jag vet att det inte går till på rätt sätt inför sexdebuten men jag sitter här o nu inte med något svar för hur de ska lära sig då de sätter kudden för ansiktet i pinsamhet då jag är förälder. Är jag fortfarande en pedofil?
  • Anonym (anmäl)
    anton999999 skrev 2017-02-10 16:12:43 följande:
    Ojoj du har helt klart en låsning om detta i huvudet vilket bara smittar negativitet till din dotter och det tror jag inte du egenteligen vill.

Jag ska berätta lite för dej av mina tankar.

Som ung och oerfaren var jag ihop med 2 oskulder och vår bristande kunskap ledde inte till någon bra o skönt minne. Nu ver jag hur jag istället skulle göra till en fantastisk stund. Jag har varit med många kvinnor och ett problem hos nästan alla är att ni lägger över hela intiativet för sexakten på mannen. Dvs vem kysser, pillar, byter ställningar osv först, jo killen.

Här måste flickor lära sig tidigt att ta kontroll över sin sexualitet genom att tex onanera med leksaker och bygga upp en erfarenhetsbas som ger självförtroende inför mötet med killen och då våga förmedla vad hon vill och ta kommando för vad göra o inte göra. Därmed slipper killen fummla sig fram och gå över gränsen som leder till att tjejen genomför något hon inte vågade säga nej till. spenderade

Skulle gubben jag spendera tid med din dotter och prata o visa teorier för henne som en förälder oftast inte kan hade hon gåt därifrån med betydligt större självtjänsla o självförtroende inför livet. Problemet är ju att det finns folk där ute som oavsett ålder kan missbruka ett möte med en tjej för att bara tillfredställa sig själv.

Tänk om det funnits någon utökad sex utbildning förutom skolornas lexion om hur man trär på en kåsis bara. Mina barn är vid puberteten och jag är tydligen den ende föräldern som kontaktat skolan för att veta hur långt de informerar. Jag vet att det inte går till på rätt sätt inför sexdebuten men jag sitter här o nu inte med något svar för hur de ska lära sig då de sätter kudden för ansiktet i pinsamhet då jag är förälder. Är jag fortfarande en pedofil?
    Men visst serru, alla peddon ser ju sig själv som normala och missförstådda genier. Prova o kör den där visan på något föräldramöte eller fikat på jobbet så ser du direkt vilken respons du får...

Sorry men du är inget annat än ett äckel med väääldigt skeva värderingar.
  • Anonym (fy!)

Det låter mer som om ts är läraren 

oavsett så är det sjukt äckligt med en vuxen man som söker sig till 15-åringar

• Palestrina
    anton999999 skrev 2017-02-10 16:12:43 följande:
    Som ung och oerfaren var jag ihop med 2 oskulder och vår bristande kunskap ledde inte till någon bra o skönt minne. Nu ver jag hur jag istället skulle göra till en fantastisk stund.
    ...

Skulle gubben jag spendera tid med din dotter och prata o visa teorier för henne
    Eew! "Visa teorier för henne"?

Om du tänker efter förstår du säkert att ungdomar kan ta kontroll över sin sexualitet helt utan vuxnas inblandning, som ungdomar gjort i alla tider (dvs alla ungdomar som sluppit vuxna som lagt sig i eller i värsta fall utnyttjat dem) och ännu bättre nu eftersom det finns upplysningar att hitta överallt och allt mindre är skam- eller tabubelagt.
  • Anonym (Undran)

Tack för alla svar.

• anton999999
    Anonym (anmäl) skrev 2017-02-10 16:21:37 följande:

Men visst serru, alla peddon ser ju sig själv som normala och missförstådda genier. Prova o kör den där visan på något föräldramöte eller fikat på jobbet så ser du direkt vilken respons du får...

Sorry men du är inget annat än ett äckel med väääldigt skeva värderingar.

Kan inte svara för pedofiler vart du nu sätter gränsen för pedofili?

Visst har du rätt i att det skulle bli reaktioner på ett föräldrarmöte och det ärär för att vi lever i ett samhälle med tabubelagda ämnen och att sex är det ingen som får lära ut men att alla ska praktisera detta resten av livet. Det finns körskola för att köra bil men när det kommer till bra, säker, skön sex utan spruckna hjärtan då ska vi helt plötsligt prova oss fram i totalt mörker med andra lika okunniga partners.

Jag har åtskilliga fd flickvänner från 25år tillbaka som på sin tidslinje glorifierar mig och att jag närsom kan besöka dom igen vilket är smickrande och tydligen inte betraktad som äckel där inte.

Tror snarare att du har en väldigt trångsynt inställning till sexualitet och överför detta till dina barn tyvärr vilket bara sabbar dom mentalt.

Du o jag har nog snackat klart om detta.
  • Anonym (Huh?)
    Anonym (fy!) skrev 2017-02-10 16:22:29 följande:

Det låter mer som om ts är läraren 

oavsett så är det sjukt äckligt med en vuxen man som söker sig till 15-åringar

Låter faktiskt troligt. Vill nämligen inte tro att en mor kan tycka att det är ok att en 28-årig man pratar med hennes flicka.
  • Anonym (42)

TS, hur träffade du din man?

Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare