• Anonym (Undran)

Femtonåring som raggats upp av lärare

Min dotter går i nian och i början av året fick hon en ny lärare.

Min dotter gillar tyvärr att hänga på diverse sidor och prata med främlingar, men hon är iaf öppen med det och lovar att hon inte skulle träffa någon bakom ryggen på mig. Nog om det.

Hon berättade om en 28-åring hon pratat med ett tag, han har flera gånger bjudit ut henne och hon säger själv att de "klickar", men att hon tycker han är för gammal (tack o lov, så blir ingen strid om det).

Igår fick hon en bild på honom och det visade sig vara ingen annan än hennes nya lärare.

Min dotter har nu panik och vill inte gå till skolan igen. Hon frågade om han jobbar där för att försäkra att det verkligen är han, och det var det, så han vet att det är en av hans elever, men inte vilken.

Jag är helt rådvill och vet inte hur vi ska gå vidare med detta! Ska hon berätta vem hon är? Ska hon låtsas som ingenting? Vad gör man?

• Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 17:40:03 följande:
    Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.

Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.

Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.
    Jo du är naiv om du tror att just din tonåring är så mycket smartare än alla andra, varför tror du man har satt 18 års gräns på alkohol och körkort?
  • taquine
    Ja jag vet vad det är, men min dotter lovar att han inte antytt det minsta åt det hållet. Han ville träffa henne, gå och ta en fika, helt oskyldigt.

Jag är inte naiv, men jag litar på min dotter. Hon skulle aldrig ens träffa någon utan att berätta för mig innan.

Jag förstår att hon dras till äldre, hon är väldigt mogen för sin ålder, och det faktum att hon sakligt kan förklara att hon gillar honom men att hon tycker att åldersskillnaden år för stor, så hon kommer inte göra något mer av det bevisar det. Det var innan hon visste vem han var.
    Varför vill en 28-årig lärare  fika med sin 15-åriga elev för? Hur kan du veta att det är "helt oskyldigt"? Jisses din dotter är 15år , alltså ett barn, och hon är nog inte mogen nog att fatta vad han kan ha i åtanke.
    Som många av oss har skrivit, kontakta rektorn för sådana som han har inget på en skola att göra. Herregud alla varningslampor blinkar ju. 
    Ta nu ditt ansvar som mamma.
    Goodness me
  • Gladhannapanna

Han gör inget olagligt så länge hon fyllt femton. Däremot är det omoraliskt att som lärare ragga på elever. Han verkar ha dragit sig tillbaka när han insåg att det är en elev. Ser ingen anledning till att anmäla etc.

PS min syster var sexton bär hon träffade sin man som är femton år äldre. De har varit gifta sedan 1986 och är lyckliga tillsammans så en stor åldersskillnad behöver inte vara fel.

• Anonym (Undran)
    taquine skrev 2017-02-09 17:53:57 följande:

Varför vill en 28-årig lärare  fika med sin 15-åriga elev för? Hur kan du veta att det är "helt oskyldigt"? Jisses din dotter är 15år , alltså ett barn, och hon är nog inte mogen nog att fatta vad han kan ha i åtanke.

Som många av oss har skrivit, kontakta rektorn för sådana som han har inget på en skola att göra. Herregud alla varningslampor blinkar ju. 

Ta nu ditt ansvar som mamma.

Han visste ju inte atr det var en elev då.
  • Anonym (Va)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 18:13:54 följande:
    Spelar ingen roll.
  • smulpaj01
    Anonym (Va) skrev 2017-02-09 18:16:12 följande:
    Spelar ingen roll.
    Ts förstår inte att vuxna män som raggar på tonårsflickor är djupt störda!
    Detta pga att hon själv varit utsatt!
  • Froken Lokens
    Gladhannapanna skrev 2017-02-09 18:05:51 följande:

Han gör inget olagligt så länge hon fyllt femton. Däremot är det omoraliskt att som lärare ragga på elever. Han verkar ha dragit sig tillbaka när han insåg att det är en elev. Ser ingen anledning till att anmäla etc.

PS min syster var sexton bär hon träffade sin man som är femton år äldre. De har varit gifta sedan 1986 och är lyckliga tillsammans så en stor åldersskillnad behöver inte vara fel.

Att din syster blev uppraggad av en hebefil gör inte den här situationen ens lite bättre.
  • Anonym (anmäl)
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-09 18:13:54 följande:

Men för helvete människa, det spelar ingen roll om han är hennes lärare eller helt okänd, fattar du inte hur jävla sjukt det är att en 28 åring stöter på småflickor?

Vill du att din dotter ska bli utsatt eller vad är det frågan om?
  • Anonym (Huh?)

Men vad i hela..? En normal man på nästan 30 bast vill inte gå och fika med en femtonåring! 

Är du på riktigt? Hur vet du att det var "oskyldigt"? Han kan säga väldigt mycket under chatten, men sen när det kommer till kritan vill han nog betydligt mer än att sitta och knapra på scones på ett café med din dotter. 
  • Anonym Mamma1
    Anonym (Undran) skrev 2017-02-08 21:13:47 följande:

Ja han vet sen igår att det är hans elev, men inte vilken. Min dotter har inte visat någon bild säger hon.

Jag är osäker om jag ska säga något, för han har ju egentligen inte gjort något olagligt och det känns ju som att han borde vara minst lika rädd som min dotter är nu. Vill inte förstöra hans karriär när han kanske aldrig tänkt gå längre än till prat.

Sin karriär förstör han helt på egen hand..han har ju velat träffa henne flera ggr.. alltså försöker han mer än att bara prata trots att han vet att det är en minderårig elev. Hade prinsar ut konversationen och visat allt för rektorn.. sådana människor ska inte vara bland våra barn!!
Svar på tråden Femtonåring som raggats upp av lärare