Inlägg från: PlusLängtan |Visa alla inlägg
  • PlusLängtan

BF november 2017

Plussade för några dagar sedan med nummer 2. BF 28/29 nov. Vi försökte i så många år, med flera missfall, innan vi äntligen fick vår dotter. Nu är oron stor för missfall igen, men vi försöker ta det lugnt. Som någon har sagt, vi väntar barn - inte missfall. Är i v7 nu.

• PlusLängtan

Jag hoppas det är några som vill skriva här. Jag har inte Facebook - och vi är väl här på forumet för att använda det...

• PlusLängtan
    Sambo1987 skrev 2017-04-09 18:16:47 följande:

Håller med! Jag stannar i alla fall kvar.

lite tråkigt att vanliga inlägg försvinner i mängden av alla facebook-grupps inlägg.

Precis min tanke!

Jag var i en grupp här när jag väntade min dotter, och det var väldigt trevligt och bra att ha andra att prata med.
  • PlusLängtan

Malin845- 25 år, bor i Jönköping, bf 31/10- 2017, första barnet.

Fanny 28 år, väntar barn nummer 1, BF 3/11-2017

Muuppeens 26 år. Falun, väntar barn nr 1, Bf 8/11-2017

LillaAnna85, 32 år, väntar barn nr 2, BF 13/11

Tiinuli, 35 år, Stockholm, väntar barn nr.4, BF 13/11

JessicaF, 28 år, väntar barn nr 1, BF 15/11

Mia86a - Stockholm 30 år, väntar barn nr 2, BF 17/11

Mizz E, 34 år, partille, väntar barn nr 3, Bf 21/11

Sambo1987, Stockholm 29 år, väntar barn nr 1, BF 22/11

Etude, 31 år, väntar barn nr1, BF 25/11

JHK88, 29 år, bor i Västernorrland, väntar barn nr 3, bf 27/11

MyLong­ing 30 år, barn 2, bf 27/11

PlusLängtan, 32 år, väntar barn nr 2, BF 28/11

Ulrika34 - Stockholm 34 år, Väntar barn nr 5, BF 30/11-2017

• PlusLängtan
    Myysan skrev 2017-04-11 10:23:00 följande:

Då har jag varit på ett tidigt ul allt såg bra ut :) dom kunde se ett litet hjärta slå. Så nu håller vi tummarna för att det går vägen denna gången.

Vad skönt.
  • PlusLängtan
    Sambo1987 skrev 2017-04-11 18:31:14 följande:

Ja speciellt nu när man inte kan prata med så många om det. är i v 8 (7+5) och har bara berättat för mina föräldrar, ja och sambon också såklart :)

Håller med. Vi har bara berättat för några få, nära vänner / bror. Vi vill vänta en stund till. Man vet ju aldrig... tyvärr... Är i v 7 (6+6)

Åh vad jag längtar efter RUL, det var då allt kändes riktigt bra förra gången för mig! Men först ska man ju ta sig igenom dom första 12...
  • PlusLängtan
    Sambo1987 skrev 2017-04-12 18:21:43 följande:

ja det är ju de första 12 veckorna man vill förbi. Jag längtar tills jag kan berätta att jag mår piss. spyr flera ggr per dag och är så trött att jag somnar vid 20:30 om kvällarna ;)

Jag känner att jag är gravid, absolut. Men jag mår så mycket bättre än förra gången än så länge. Vad jobbigt att du spyr och mår dåligt. Jag mår inte illa. Är inte tröttare än vanligt, men så har jag varit trött i 16 månader, så gammal som min dotter är. Haha. Jag har lite molnande värk och känner ibland lite fladder (Ja det är sjukt tidigt, men känner precis samma som med dottern i v 17) Mår oförskämt bra, vilket är en oro det med.
  • PlusLängtan

Vad trist att alla verkar hänga på Facebook . Tråden är helt död om man jämför med min förra BF tråd

• PlusLängtan
    Sambo1987 skrev 2017-04-15 12:00:45 följande:

var in på gynakuten för ett par dagar sen eftersom det började rinna färskt blod. Jag vet att jag antagligen är överdrivet nojjig ,en det kändes skönt att få det bekräftat att allt är ok. Hjärtat slog och storleken stämde överens med 8+0 som det var då och jag har nu slutat blöda.

skönt att du får må bra! jag förstår vad du menar med att det också är en oro. jag blir orolig bara mitt illamående pausar några minuter :) Men måste ändå vara skönt att må så bra när du har en 16-månaders hemma också :)

Usch vad jobbigt det måste ha varit, men vad skönt att allt var okej! Man blir ju nojjig hela tiden, om något inte är som det var för 5 min sen... Haha.

Ja visst, jag klagar inte över att må bra. Väldigt skönt när man busar runt med sin lilla, men tyvärr finns ju oron där. Fast den hade jag väl hela vägen mer eller mindre förra gången... Ja ungefär tills min tjej var 6 mån. Haha. Äter hon tillräckligt? Växer hon som hon ska? Plötslig spädbarnsdöd!! Oron fanns varje gång hon sov första tiden... Hmm, Jag är kanske orolig av mig?!
Svar på tråden BF november 2017