Inlägg från: emmafrick |Visa alla inlägg
  • emmafrick

BF november 2017

Humlan88 skrev 2017-04-27 20:10:42 följande:

Någon mer som drömmer mer än vanligt?

Massor! Mycket osammanhängande och blandat med verkligheten, kan ibland vara så att jag drömmer (fast jag tror att jag är vaken) att jag har diskat, vaknar och möts av ett diskberg.. sjukt förvirrande! xD
  • emmafrick
    Peekaboo skrev 2017-05-04 15:39:41 följande:

För er som vill vara med i fb gruppen kan skicka mail till mig, skriv ert namn och beskriver er profilbild lite grovt. Har vi inte gemensamma vänner behöver jag lägga till er som vän innan jag kan lägga till er i gruppen (ni får självklart ta bort mig när ni blivit inbjudna om ni vill) :)

Jag kan inte skicka meddelande till dig för appen stänger ner när jag trycker på skicka, provade flera ggr xD men om det funkar här så heter jag Emma Frick (har bf 24/11) och har en vit profilbild där jag sitter med sonen i knäet, fotostudiobild, har långt svart hår ;)
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-11 08:05:55 följande:

Hur går det för er alla? Är så tyst här...

Just nu mår jag " bra " på förmiddagen (äter postafen på morgonen och använder seabanden typ dagligen) framåt EM/kväll när tabletterna börjar avta så blir jag illamående, spyr upp allt jag ätit under dagen och sen somnar jag (typ vid 18), vaknar oftast efter nattning åh försöker få i mig nåt, oftast blir det nudlar.. så tur att man har en sambo, min stackars 2åring har knappt hunnit umgås med mig på flera veckor :( (är i v. 11+5)

Hur går det för dig?
  • emmafrick

Såg nu att du var en av dem som hade svarat (läser oftast bara inläggen, inte namnen pga dåligt minne) xD

• emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-12 12:41:23 följande:

Visst är det jobbigt att må illa och sådär, men man saknar det när man inte har det. Spökveckor är inte kul... Det var inte så att jag njöt av dom, förra gången, vilket man borde gjort förstås. Jag tror inte jag kommer göra det den här gången heller...

Emmafrick, vad jobbigt du verkar ha det. Är så jag skäms lite för mitt gnäll, när jag mår långt ifrån lika dåligt som du. Hoppas att det vänder för dig snart.

Neej, gnäll på, alla har ju olika förutsättningar, min förra graviditet var toppen, lite foglossning i slutet åh lite illamående i början men annars rena rama semestern, passa på åh njut av att du har det bekvämt i jämförelse med mig, men gnäll så mycket du behöver, gravidläge är ju inte standard för nån åh allt som är obehagligt är värt att gnälla lite på. Gnäll är på nåt sätt lite magiskt lindrande ;)

Myysan, tack, får kolla upp det, har för mig att bm sa att man skulle gå till vc för starkare piller, får Slå henne en pling nästa vecka! :)
  • emmafrick

Berättade att jag är gravid idag på fb (råkade släppa ut en ordgroda igår på släktkalaset så ville minimera ryktesspridningen i min skvallersläkt) är skitnervös för att nåt ska gå fel nu :o är i v. 12+1, var i v. 14+ nånting förra gången, då kändes det iallafall lite säkrare xD

• emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-14 22:14:54 följande:

Jag höll själv på att säga något i stil med "...jo men det blir ju bra nu när vi snart är 4..." för ett par veckor sen, och vi vill inte alls berätta än. Haha. Man får välja sina ord lite noggrannare när man bär på en hemlighet. Bokstavligen!

Haha jaa verkligen, min mamma visste ju om det.. och jag pratade med henne.. mitt i köket fullt av släktingar XD några blängde lite nyfiket på mig så tänkte att det var lika bra att avslöja xD vilken vecka är du i då? Åh när hade ni tänkt berätta? :)
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-17 08:42:57 följande:
    Haha, då förstår jag att du berättade. Vecka 12 nu. Vi tänkte berätta om ett par veckor, när det känns säkrare. Har flera missfall bakom oss, sena också. Så det känns bra att vänta lite till. Blir bara jobbigt om det inte skulle gå vägen...
    Det är klart, missfall sitter väl kvar mentalt kan jag tänka mig, det gör det iallafall på mig, jag hade ett tidigt missfall i förra graviditeten (en tvillinggraviditet från början) och oron satt kvar hela graviditeten ut även om jag slapp avsluta graviditeten (förutom de 2 vidriga veckorna när jag inte visste att det fanns en kvar).. oron sitter ju i huvudet även vid denna graviditeten men för mig var det väldigt skönt att berätta för då kunde jag sluta gömma magen! Kroppen är så flexibel denna gången (och jag är så otränad, haha) så såfort jag äter/dricker så ser jag höggravid ut xD

Morgon vs kväll, samma dag på bilden ????
  • emmafrick

Nähe, bilden ville inte vara med men magen är iaf i princip platt på morgonen och ju mer jag äter åh dricker desto mer gravid blir jag, åh fram tills kvällen så är jag som en boll ;) sen börjar det om dagen efter!

• emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-17 21:05:21 följande:
    Usch, ja missfall är bland det jobbigaste jag har varit med om. Och haft 3 innan det äntligen gick vägen 4e gången. Nu är jag gravid för 5e gången, oron är stor även fast det gick bra den 4e gången...

Jag tolkade det som att den ena tvillingen överlevde? Det måste ha varit en konstig känsla att bearbeta - förlusten av den ena och glädjen över den andra...

Haha. Väldigt vilken skillnad morgon och kväll. Min syns inte än.
    NinnaE, mysigt med bebismage! Jag blir nog stor som ett hus denna gången om man jämför med första.. lite skrämmande xD

PlusLängtan håller tummar och tår! Sägs ju att det minskat efter v 12-13 eftersom allt är skapat då.. så 4e graviditeten fick du första barnet och nu är det 5e?

Aah precis, njae, det var min första graviditet och det var i v.7 så var ju väldigt tidigt, blev mer chock och lycka över att jag fortfarande var gravid 2 v senare än sorg över att vi hade förlorat en. Mådde skit de 2v åh gick typ till jobbet men inte mer (fick dessutom missfall på jobbet så fick köpa bindor och fortsätta jobba) så jag räknar det nästan inte som ett "riktigt" missfall eftersom jag slapp avsluta graviditeten, så brukar inte jämföra mig med dem som haft missfall och som måste avsluta graviditeten för det kan jag inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara :(

Skönt att det inte syns än eftersom ni inte ville berätta än :)
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-18 20:36:33 följande:
    Ja det känns bra att vi kommit så långt. Men än känner jag mig inte riktigt säker på detta. Ska göra KUB om en vecka ungefär, och hoppas att vi får gott resultat och kan berätta efter det! Ser fram emot att se våran lilla!

Precis, 4e graviditeten fick vi vårat första barn och nu är det graviditet nummer 5.

Jag förstår att du inte klassar det som ett missfall eftersom ni fick ett barn. Den glädjen stod väl över det andra! Som tur är.

Jag sörjer inte dom barn vi inte fick pga våra missfall, vi har ett fantastiskt barn idag som vi garanterat inte haft då. Men det var en stor sorg, och jobbigt utan dess like när det hände.
    Spännande att få se bebisen!! :))

Jaa nä det är klart att man inte tänker så men själva processen att vara gravid, tvingas avbryta den, åh sen börja om igen känns som att det kan sätta lite spår mentalt. Enda trösten man har då är ju att oftast är det pga att något har utvecklats fel och kroppen avslutar graviditeten själv, men det är ju en klen tröst när det väl händer.. blir dock väldigt glad av att höra att du fått två graviditeter på rad nu, låter töntig men man gläds lite med/för er :)
  • emmafrick
    PlusLängtan skrev 2017-05-19 18:57:39 följande:
    Det är spännande, men lite läskigt, man är ju lite orolig att inte se en levande eller frisk bebis. Men det försöker jag att inte tänka på. Oro är ju knappast något man behöver mer av..

Jo det sätter lite spår. Jag trodde aldrig att det skulle gå vägen efter det 3e missfallet. Självklart har det hjälpt att tänka att kroppen stötte bort något som inte stod rätt till, men det var för stunderna en klen tanke.

Åh gullig du är. Det fick mig att le att du skrev så. Tack!!

Hur mår du och vilken vecka är du i nu?
    Jag mår peppar peppar bättre nu, vissa sagt är fortfarande skit men börjar få fler bra dagar nu (äter en postafen på morgonen åh har alltid seaband i närheten) så hoppas att det fortsätter att blir bättre åh bättre nu :p är i v. 14 idag (13+0)

Du borde oxå vara i i typ v 12-15 nånstans va om du ska göra kub? Ångrar att vi inte gör det men sambon ville inte betala 2k för det, jag är inte i någon riskgrupp åh sambon vägrar göra abort om nåt skulle visa sig ändå så då ville jag inte veta.. men är en liten ångestkänsla eftersom jag märker att kub är mycket vanligare nu än när jag var gravid med sonen (2år) ..
  • emmafrick
    Myysan skrev 2017-05-25 16:16:10 följande:

Jag provade att sluta med mina tabletter idag. Men det gick inte så bra. Blev illamående igen så det var bara till börja på dom igen. Är i v 13+4 hoppas på att kunna sluta med dom snart så att det inte håller i sig hela graviditeten. Ska göra tidigt glukos belastning för att jag låg på gränsen sist jag var gravid. Får se ifall vi kan göra det nästa vecka eller måste vänta lite till.

Räckte att jag sa för någon dag sen att "jag börjar må bättre nu" åh tadaaa så kom det regelbundna illamåendet som ett brev på posten, hann inte ens prova utan tabletter :( är i 13+6 idag så hoppas att det vänder på riktigt snart :(( hoppas det släpper för dig oxå snart!!
  • emmafrick
    NinnaE skrev 2017-05-30 09:28:37 följande:

Välkommen! :) Skönt att du mår bra!

V 18 för mig och andra barnet (där av större än vid första) och inget är bekvämt i klädväg tycker jag. Byxorna med bred, tjock mudd som täcker hela magen och slutar under brösten blir så varma och obekväma. Vill inte ha ngn som sitter åt så uppe på magen.
    Ngn som känner igen sig?
    Ngn med tips? :)

"Baggy"jeans - sitter inte speciellt löst men de sitter under magen :) leggings som inte har bred mudd, kjolar/shorts i sånna där tunna tyger som man bara drar på sig bor jag i just nu, hm har billiga och sköna med slapp resår xD
  • emmafrick
    NinnaE skrev 2017-05-31 08:10:29 följande:
    Bra tips! Tack! På jobbet kan jag inte gå i baggy jeans och shorts dock och det är där det blir svårt tycker jag : /
    Hmm, va jobbar du med då? Åh vad för typ av kläder behöver du? Jag kan ju ha"Baggy jeans" i min vanliga storlek som vanliga jeans eftersom jag blir så satans bred direkt xD
  • emmafrick
    November2017 skrev 2017-06-10 09:04:19 följande:

Göteborg. Nyss fyllda 38. Första barnet.

Jag bor oxå i Gbg, Mölndal :)
  • emmafrick
    Sofiaxxx skrev 2017-06-25 11:27:18 följande:
    Hej! Jag har också moderkakan i framvägg men började känna fosterrörelser i början av v 18 och har känt nästan varje dag sen dess. Ligg med händerna på magen och känn efter!

Är nu i v 22 och det är massa bök där inne hela tiden, så visst kan man känna mycket trots att moderkakan ligger i framvägg.
    Har rul på fredag åh har inte känt några rörelser än, har försökt till tusen med ditt tips med att ha händerna på magen åh känna, men det enda jag känner är mina hjärtslag, pulsen i min mage och i båda mina händer xD så kan ju hända att mini virvlar till men att jag är för upptagen av min egen puls xD
Svar på tråden BF november 2017