• Myysan

BF november 2017

Nina 204 skrev 2017-04-23 19:56:17 följande:

Ni som äter lergian comp, hur ofta tar ni tabletterna? Hur många timmars mellanrum?

Har ätit de sen i torsdags nu och mår fortfarande riktigt illa.. tabletterna hjälper lite men har bara tagit en om dagen hittills..

Jag tar dom med 9-10 tim mellanrum. Tänk på att det e koffein i dom ifall du är en kaffe/ läsk drickare.
  • Myysan
    Humlan88 skrev 2017-04-23 20:42:27 följande:

Tycker det är så orättvist att kub bara erbjuds till kvinnor över ,35 i vissa landsting

Men du kan väl betala själv för att göra ett. Jag är 33 och får betala 150:-
  • Myysan

Är så orolig att det är ett missfall på g. Har inte mått speciellt illa på 2 dagar. Har mått jätte dåligt innan och knappt kunnat äta. Är i v 9+1 har även kännt mig jätte hungrig hela tiden men det har också försvunnit.

• Myysan
    Humlan88 skrev 2017-04-27 20:10:42 följande:

Någon mer som drömmer mer än vanligt?

Ja jag drömmer en massa konstiga saker hela tiden.
  • Myysan
    emmafrick skrev 2017-05-11 22:46:37 följande:
    Just nu mår jag " bra " på förmiddagen (äter postafen på morgonen och använder seabanden typ dagligen) framåt EM/kväll när tabletterna börjar avta så blir jag illamående, spyr upp allt jag ätit under dagen och sen somnar jag (typ vid 18), vaknar oftast efter nattning åh försöker få i mig nåt, oftast blir det nudlar.. så tur att man har en sambo, min stackars 2åring har knappt hunnit umgås med mig på flera veckor :( (är i v. 11+5)

Hur går det för dig?
    Du kan ju gå till gynekologen så får du andra tabletter utskrivna. Det har jag fått. Men kan ändå må illa emellanåt och kräka.
  • Myysan

Igår gick jag in i vecka 12. Mellan lörd och sönd fick jag en blödning. Det kommer fortfarande brunt och i morse var det lite rött. Så jobbigt att bara gå och vänta och se ifall det är ett missfall eller ifall det är normalt. Har fått en tid till blödnings mottagningen på onsdag. Jag hoppas verkligen att allt kommer att se bra ut.

• Myysan

Varit på kub idag och allt såg bra ut. Nu känner man sig lite lugnare :)

• Myysan
    Nina 204 skrev 2017-05-19 19:46:09 följande:

E jätte orolig.. Ska berätta för min chef på måndag att jag är gravid.. jag har bara tjänst till den 16 juni men hon har sagt att jag får stanna kvar till hösten, men har inte skrivit på några papper än om det.. hon han väl inte bryta ett muntligt löfte?

Man har ingen skyldighet att berätta för arbetsgivaren förrän 2 månader innan förlossning. I vissa städer är det 3 månader innan.
  • Myysan

Jag provade att sluta med mina tabletter idag. Men det gick inte så bra. Blev illamående igen så det var bara till börja på dom igen. Är i v 13+4 hoppas på att kunna sluta med dom snart så att det inte håller i sig hela graviditeten. Ska göra tidigt glukos belastning för att jag låg på gränsen sist jag var gravid. Får se ifall vi kan göra det nästa vecka eller måste vänta lite till.

• Myysan
    emmafrick skrev 2017-05-26 22:30:38 följande:
    Räckte att jag sa för någon dag sen att "jag börjar må bättre nu" åh tadaaa så kom det regelbundna illamåendet som ett brev på posten, hann inte ens prova utan tabletter :( är i 13+6 idag så hoppas att det vänder på riktigt snart :(( hoppas det släpper för dig oxå snart!!
    Tur att det finna tabletter iallafall :)
  • Myysan

Igår var jag på inskrivning alla prover var bra :) och Bf är den 26/11 min födelsedag. Hoppas på att den lille skrutten kommer tidigare :)

• Myysan
    Beccis skrev 2017-06-23 09:38:06 följande:

Hej!

Jag heter Rebecca och bor i Malmö:)

Jag vet inte exakt hur långt jag har kommit i graviditeten då det inte var planerat. Men min barnmorska gissade på att det blir någon gång i november.

Det är första bebisen och vill också gärna få vara med i fb gruppen????

Hej. Vart i Malmö bor du? Jag bor också i Malmö. Vi ska ha vårt andra barn. Sambons 3:e
  • Myysan
    Beccis skrev 2017-06-25 15:19:23 följande:
    Jag bor i Söderkulla. Var bor du själv:)?
    Vi bor i Bunkeflo
  • Myysan

Mår bra förutom foglossning. Känner lill tjejen emellanåt inte varje dag än. Men det brukar man inte göra förrän i v26.

• Myysan

Den kommer inte upp när man söker på den. Hur kan man bli tillagd?

• Myysan
    muuppeens skrev 2017-08-13 10:34:10 följande:
    Jag mår rätt bra, ryggen som värker bara, men ska diskutera med barnmorskan, FK och jobbet om jag får/kan gå hem nu i september.

En hel del saker återstår att inhandla men det betar vi av snabbt förhoppningsvis, hur går det för dig? :)
    Du kan ju ansöka om graviditetspenning eller bli sjukskriven om du inte kan jobba. Jag har fått graviditetspenning.
  • Myysan
    muuppeens skrev 2017-08-14 09:55:50 följande:
    Men visst måste barnmorskan skicka remiss till läkaren och han/hon godkänna? Sen kontakta FK med läkarintyg, godkännande av jobbet osv?
    Söker graviditetspenning gör du själv och arbetsgivaren skriver också till FK vad du har för arbetsuppgifter. Där är inte bm inblandad alls.
Svar på tråden BF november 2017