• fredsduvan

LISEBERG VAR BO??

Hej Vi ska boka hotell eller stuga nära Liseberg till i sommar och vill nu ha tips på bäst pris och bästa boende och när det är bäst att åka dit ( för en familj på 5 personer yngsta barnet är 8 år )

Så ge mig era bästa tips :) tack <3

ALL KÄRLEK
  • Svar på tråden LISEBERG VAR BO??
  • Anonym (Häpp)

Billigast och närmast är
    www.goteborgsvandrarhem.se/

Annars har många hotell familjeerbjudande på sommaren när beläggningen är låg.

Ett annat tips är AirBnb, många hyr ut lägenhet eller hus på sommaren.

• Nyfikna72

Har ni bil? Titta då istället på områden utanför gbg. Enklare och billigare att åka nå mil och sen parkera vid liseberg istället.

• fredsduvan

Tack för svar vi funderar på stuga eller hotell så någon som varit där får gärna tipsa med :)

ALL KÄRLEK
  • Anonym (Häpp)
    Nyfikna72 skrev 2017-03-03 10:34:49 följande:

Har ni bil? Titta då istället på områden utanför gbg. Enklare och billigare att åka nå mil och sen parkera vid liseberg istället.

Det är väldigt dyrt att parkera vid liseberg. Om ni vill satsa på en stuga så kolla förbindelserna med bussar till Korsvägen.

Liseberg har en egen stugby med paketpriser. den ligger bra till, nära till Liseberg med spårvagn och massa grönområden runt om kring

www.liseberg.se/boende/former/stugor/

Skulle fortfarande satsa på AirBNB. Ni får en lägenhet i city eller ett eget hus nära stan för 800-1000 kr natten för alla fem
  • Anonym (Gbg)

Kolla Lisebergsbyn. Och ta spårvagn därifrån till Liseberg, parkering är dyrt.

Gothia towers finns precis intill Liseberg, men det är inte billigt.

När som är bäst att åka: det är hopplöst med mycket folk och tiden bara går åt att köa.

Lisebetgs hemsida brukar ha en kalender där man kan se när det brukar vara lite färre besökare. Kolla där.

• Anonym (well)

Undvik de klassiska sommarveckorna. Gör hellre besök alldeles i början av säsongen eller mot slutet för att slippa alla satans köer.
    Det brukar finnas statistik på lisebergs hemsida vilka veckor som är värst.

Kolla boenden i Majorna, västra Göteborg. Där finns en del hotell som inte är lika dyra som i centrum men det är ändå ganska nära centrala Gbg. 

• Anonym (Häpp)

Japp, ni bör kolla på när ni åker dit. Gothiacupveckan är helt katastrofal, omöjligt att åka. Vissa dagar är det 2-3 timmars kö till vissa attraktioner - då blir det inte många åk på en dag 

Själv går vi alltid på liseberg i april och september, inga köer, man kan åka så mycket man vill.

Så om ni verkligen vill ha en rolig familjedag på Liseberg, ta en vårhelg i maj

• Anonym (?)

Det kostar 80:- att parkera vid Liseberg i 12 timmar...det kan väl knappast bli så mycket billigare att åka spårvagn fram och tillbaka en hel familj? (Det gör ju inte ens vi som ändå bor i närheten...)

Anonym (Häpp) skrev 2017-03-03 11:07:47 följande:

Det är väldigt dyrt att parkera vid liseberg. Om ni vill satsa på en stuga så kolla förbindelserna med bussar till Korsvägen.

Liseberg har en egen stugby med paketpriser. den ligger bra till, nära till Liseberg med spårvagn och massa grönområden runt om kring

www.liseberg.se/boende/former/stugor/

Skulle fortfarande satsa på AirBNB. Ni får en lägenhet i city eller ett eget hus nära stan för 800-1000 kr natten för alla fem

• fredsduvan
    Anonym (?) skrev 2017-03-03 23:35:28 följande:

Det kostar 80:- att parkera vid Liseberg i 12 timmar...det kan väl knappast bli så mycket billigare att åka spårvagn fram och tillbaka en hel familj? (Det gör ju inte ens vi som ändå bor i närheten...)

Du som bor i närheten kanske kan tipsa om boende och om när i maj eller augusti man ska åka för att slippa köa i timmar ? :) tacksam
    ALL KÄRLEK
  • NextUp

Jag och min åkte för 2 år sedan i juli till Göteborg med 2 av mina syskonbarn. Vi bokade ett Universeumpaket på Quality hotel Winn, för 1 natt på hotellet samt inträde på Universeum (normalpris 800 kr) betalade vi endast 1200 kr. Då hade vi 2 dubbelsängar på rummet, stor frukostbuffé, gratis parkering samt fri tillgång till pool, bubbelpool och bastu på hotellet. Ungarna älskade det! Vi spenderade 1 dag på Liseberg (var inte långt att köra från hotellet), sov på hotellet och tillbringade nästa dag på Universeum (rekommenderas verkligen). Alla var överens om att helgen var toppen! Tror hotellet även hade Lisebergspaket men jag tyckte inte att det var lika fördelaktigt och valde därför Universeumpaket. Om du är intresserad kolla om hotellet fortfarande har liknande erbjudanden.

• Anonym (Gbg)
    fredsduvan skrev 2017-03-04 08:55:34 följande:

Du som bor i närheten kanske kan tipsa om boende och om när i maj eller augusti man ska åka för att slippa köa i timmar ? :) tacksam

Om du kollar på kalendern på gröna dagar (= inte så långa köer) som du kan ladda ner på hemsidan, så är alla öppetdagar i maj gröna, förutom lördagar och 25, 26, 27 (Kristi himmelsfärd)

Dock vet jag av erfarenhet att om vädret är bra 1 maj, så kan det bli mycket folk.

I augusti så är söndagar gröna dagar, och även vardagar från 13 augusti. Lördagar är alltid gula (= fler besökare)

Bara statistik, man vet aldrig vilka stora busslaster som kan dyka upp när man minst anar det...

Men behöver man planera besöket innan så är kalendern ett verktyg.
  • nuharjagbytt

Jag kollade lite på Göteborgs kortet som nog inte blir så fördelaktigt om man bara vill till Liseberg. Men i det ingår resor med spårvagn/buss så kan vara värt att kolla. Sedan så såg jag på goteborg.com att det finns Göteborgs paket med boende som kan vara värt att kolla.

• fredsduvan
    NextUp skrev 2017-03-04 09:20:57 följande:

Jag och min åkte för 2 år sedan i juli till Göteborg med 2 av mina syskonbarn. Vi bokade ett Universeumpaket på Quality hotel Winn, för 1 natt på hotellet samt inträde på Universeum (normalpris 800 kr) betalade vi endast 1200 kr. Då hade vi 2 dubbelsängar på rummet, stor frukostbuffé, gratis parkering samt fri tillgång till pool, bubbelpool och bastu på hotellet. Ungarna älskade det! Vi spenderade 1 dag på Liseberg (var inte långt att köra från hotellet), sov på hotellet och tillbringade nästa dag på Universeum (rekommenderas verkligen). Alla var överens om att helgen var toppen! Tror hotellet även hade Lisebergspaket men jag tyckte inte att det var lika fördelaktigt och valde därför Universeumpaket. Om du är intresserad kolla om hotellet fortfarande har liknande erbjudanden.

Låter ju toppen ingick inträde och åkpass till liseberg med? ;)
    ALL KÄRLEK
  • nnnnnnnn
    NextUp skrev 2017-03-04 09:20:57 följande:
    läste om det erbjudandet nu:
    www.nordicchoicehotels.se/quality/quality-hotel-winn-goteborg/erbjudanden/goteborgsaventyr/

men reagerade på att erbjudandet är att man är 2 vuxna + 2 barn i föräldrarnas säng och att det står att sängen är 140 cm bred!

Det låter liiiite trångt!
    Var det verkligen så?
  • nnnnnnnn

Kolla erbjudanden på Gothia towers med.
    De har också ett universeum-paket och ett göteborgskort-paket.

Det hotellet är så otroligt nära Liseberg, avenyn och annat som ni kanske är intresserade av. Kolla på kartan!

• NextUp
    fredsduvan skrev 2017-03-04 16:18:31 följande:
    Låter ju toppen ingick inträde och åkpass till liseberg med? ;)
    ALL KÄRLEK
    Tror endast inträde till Liseberg ingick, inga åkpass och därför valde jag universeumpaketet istället. Kolla upp det, kanske har det ändrats.
  • NextUp
    nnnnnnnn skrev 2017-03-04 19:21:08 följande:
    läste om det erbjudandet nu:
    www.nordicchoicehotels.se/quality/quality-hotel-winn-goteborg/erbjudanden/goteborgsaventyr/

men reagerade på att erbjudandet är att man är 2 vuxna + 2 barn i föräldrarnas säng och att det står att sängen är 140 cm bred!

Det låter liiiite trångt!
    Var det verkligen så?
    Vad roligt att liknande erbjudande finns kvar. Tror det stämmer att dubbelsängarna inte var 180 cm breda som vi är vana vid. Vi gjorde dock så att jag och maken delade en dubbelsäng och tjejerna 10 år resp. 13 år delade den andra dubbelsängen. Vi sov gott allihopa, kanske av utmattning efter en lång och fullspäckad dag. Troligtvis kan man beställa extrasäng om barnen inte vill dela säng.
Svar på tråden LISEBERG VAR BO??