Inlägg från: fredsduvan |Visa alla inlägg
  • fredsduvan

LISEBERG VAR BO??

Hej Vi ska boka hotell eller stuga nära Liseberg till i sommar och vill nu ha tips på bäst pris och bästa boende och när det är bäst att åka dit ( för en familj på 5 personer yngsta barnet är 8 år )

Så ge mig era bästa tips :) tack <3

ALL KÄRLEK
  • Svar på tråden LISEBERG VAR BO??
  • fredsduvan

Tack för svar vi funderar på stuga eller hotell så någon som varit där får gärna tipsa med :)

ALL KÄRLEK
  • fredsduvan
    Anonym (?) skrev 2017-03-03 23:35:28 följande:

Det kostar 80:- att parkera vid Liseberg i 12 timmar...det kan väl knappast bli så mycket billigare att åka spårvagn fram och tillbaka en hel familj? (Det gör ju inte ens vi som ändå bor i närheten...)

Du som bor i närheten kanske kan tipsa om boende och om när i maj eller augusti man ska åka för att slippa köa i timmar ? :) tacksam
    ALL KÄRLEK
  • fredsduvan
    NextUp skrev 2017-03-04 09:20:57 följande:

Jag och min åkte för 2 år sedan i juli till Göteborg med 2 av mina syskonbarn. Vi bokade ett Universeumpaket på Quality hotel Winn, för 1 natt på hotellet samt inträde på Universeum (normalpris 800 kr) betalade vi endast 1200 kr. Då hade vi 2 dubbelsängar på rummet, stor frukostbuffé, gratis parkering samt fri tillgång till pool, bubbelpool och bastu på hotellet. Ungarna älskade det! Vi spenderade 1 dag på Liseberg (var inte långt att köra från hotellet), sov på hotellet och tillbringade nästa dag på Universeum (rekommenderas verkligen). Alla var överens om att helgen var toppen! Tror hotellet även hade Lisebergspaket men jag tyckte inte att det var lika fördelaktigt och valde därför Universeumpaket. Om du är intresserad kolla om hotellet fortfarande har liknande erbjudanden.

Låter ju toppen ingick inträde och åkpass till liseberg med? ;)
    ALL KÄRLEK
Svar på tråden LISEBERG VAR BO??