Behöver er erfarenhet och stöd!
Är ny här och detta blir mitt första inlägg!
Så, idag var vi på vår ivf-klinik för samtal med vår läkare. Vi har drabbats av flera missfall, det har även tagit tid för oss att bli gravida. Efter fem år av försök valde vi att göra en utredning. Mannens spermier rankades som en etta, alltså så gott som perfekta. Jag har ägglossning med 30-31 dagars mellanrum. Är 31 år och hade väldigt bra äggreserver.
Då vi drabbats av missfall då vi väl blivit gravida, ibland har det dröjt år emellan, så ville vi veta om man kunde göra ngt mot detta under vår framtida ivf-behandling. Eventuellt kortison eller blodförtunnande? Detta var dock vår läkare högt skeptiskt till då han skyllde vår subfertilitet samt missfallen på min långa menscykel och höga äggreserv. Han förklarade så som att många ägg mognar för mej varje månad, då reserven är så hög och kvalitén blir då sämre samt att det kommer i ofas med slemhinnan och kan inte fästa.
Försöker nu googla sönder detta påstående men finner INGET! Han påstod även att bara själva IVF-behandlingen kunde vara ett skydd mot missfall för oss då dem kunde styra ägg, mognad och insättning då slemhinnan är som bäst. Ngn dom hört talas om detta?
Behöver verkligen lite nya infallsvinklar, känner mej så otroligt ensam!
Tacksam för alla svar.