• emhu

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Jag och min sambo går igång med vårt första ivf-försök om ca 2.5 veckor. Vi ska träffa en barnmorska 22/3 för att lära oss hantera sprutor och få en plan över hur dagar och sprutor ser ut. Vi kommer köra korta metoden med maxdos av Menopur.

Jag har väldigt dåligt AMH-värde så nu håller vi tummarna för att vi får ut några ägg i alla fall. Därför kör vi maxdos Menopur med en gång. Går samtidigt även på akupunktur enligt TCM för att förbättra våra chanser att få ut lite ägg.

Ska bli SÅ spännande!

Varför kör ni ivf ivfbullen? Hur många ägg fick ni ut förra gången? Använde du Menopur dos 300 förra gången också?

• emhu

Åh! Men då vet du ju i alla fall att du svarar bra på hormonerna! Jag känner en viss oro kring att jag inte kommer få några mogna ägg över huvud taget. Men jag försöker tänka positivt! Vet inte vad maxdosen är...har fått för mig att det är 450 men jag kan ha helt fel. Vi ska på planeringsmöte på onsdag nästa vecka och då får jag säkert reda på sådana saker.

Usch, verkar inte alls kul det där med överstimulering måste jag säga och tufft med missfall, skickar stora styrkekramar till dig! Men om man ska det positivt så vet du ju i alla fall att ägget kan fästa även om du har förlorat det. Hoppas att det bara är lite Levaxin som ska till för att du ska få behålla knyttet!

Jag har på gränsen till lågt sköldkörtelhormon så jag har börjat knapra Levxin idag. Hoppas verkligen att detta tar sig nu för oss bägge två!

• emhu

Ja, denna ständiga oro! Jag försöker slappna av så mycket jag bara kan och inte tänka på det så mycket utan bara ta det för vad det är....men jag vet ju också att jag kommer bli totalt förkrossad om det inte tar sig.

Jag vet inte exakt vilket sköldkörtelvärde jag hade men min läkare sa att vi inte ska stressa hypofysen mer än nödvändigt så därför käkar jag nu samma som du, en tablett Levaxin 50 mg per dag.

Hur går det med sprutorna? Hur mår du? När ska du göra första kontroll-VUL?

• emhu
    ivfbullen skrev 2017-03-22 22:54:06 följande:

Hur gick det förresten för dig idag? Första mötet ju!!! <3

Åh så skönt att du har reagerat så bra på hormonerna! Min största rädsla är att jag får till några äggblåsor med mitt låga AMH. Jag tror dock att jag hade egen ägglossning förra veckan så jag har hoppet uppe! Håller tummarna för att du får ut många ägg och att du inte blir övestimulerad  så du kan få något tillbaka på direkten. såååå segt att vänta ju!

Vi var på planeringsmöte igår och fick samtidigt lära oss hur man hanterar Menopur och hur man hanterar sprutorna. Väldigt spännande! Räknar med att jag får mens runt 1:a april efter min Provera-kur så då kommer jag börja med sprutorna :)

Var på akupunktur för första gången igår också. Kommer fortsätta med det 2 gånger i veckan fram till testdagen om allt går som planerat.
  • emhu

Ja, jag försöker ställa in mig på att det absolut kommer finnas några ägg att plocka ut. Jag tror stenhårt på att man själv måste tro på att det ska hända för att det faktiskt ska hända....

Jag kommer ta högsta dosen av Menopur, alltså 450 enheter. Fick tipset från barnmorskan att plocka ur bara själva medicinförpackningen ur den stora lådan och bara lägga in dessa i kylen. Så himla mycket att tänka på!

Du måste berätta hur det gick på VUL idag! När blir det äggplock? Har in din överstimulering förbättrats någonting?

• emhu
    ivfbullen skrev 2017-03-28 15:28:03 följande:

Vad kul att vi är fler nu! Skriver mer lite senare när jag är opåverkad av all morfin jag fått.

Jag är på väg hem och fortfarande extrem träffen av morfin och smärtan. Hela äggplocket gick jättebra och jag fick både lugnande och 3 doser morfin. De tog alla alla ägg och det blev 32 st!!! Herregud!!! Inte undra på varför jag hade så ont! Min älskade make stöttade mig som vanligt och höll mig i handen och pussade mig på pannan. Barnmorskorna gav honom en massa beröm (om de bara visste att han alltid är så mot mig, inte bara när jag har ont ?). Under äggploxket blev det också lite paus då det var så många ägg, minns inte så mycket då jag var väldig hög på morfin.

Förresten! L's spermaprov var så pass bra att hälften av äggen kommer att befruktas med ICSI och den andra delen naturligt! Alltså får simmarna varsit ägg och så får de sköta träffen själva! Vi är så otroligt glada!!!! Allt detta tack vare tabletterna han tog. Han fick ut hur mycket som helst!

Imorgon ringer kliniken för att höra hur jag mår och så för att berätta hur befruktningen gick. Kliniken så att de kommer att vänta till blastocyster (5 dagars embryo) så på måndag får vi reda på exakt hur många som blir frysta.

Oh happy day!!!

Åh grattis ivfbullen!!! 32 ägg var inte dåligt! Håller alla tummar och tår för att ni får många till frysen. Hur mår du nu?
  • emhu
    alade skrev 2017-03-29 09:36:32 följande:

Är det bara jag som får väldigt stor påverkan av humöret av hormonerna? Grät typ hela kvällen igår och allt kändes värdelöst. Idag känns det likadant. Orkar inte tänka eller förklara mig ordentligt heller så det påverkar mig både på jobbet och hur jag beter mig mot min sambo...

Jag har inte börjat med mina sprutor ännu men är jätteorolig för hur jag kommer reagera på hormonet. Just nu på jobbet är jag inne i en väldigt viktigt fas i ett stort projekt så jag hoppas att jag inte blir för påverkad...

Kan du inte sjukanmäla dig och ta hand om dig själv några dagar?
  • emhu
    MarieClaesson skrev 2017-03-31 10:57:24 följande:

Så typiskt nu har jag dragit på mig en förkylning.. det ska inte vara något hinder enligt kliniken i alla fall. Hoppas jag mår något bättre på måndag.

Humöret är inte på topp heller, jag är nog mer påverkad än vad jag vill erkänna ;) Det blir endel onödiga tjafs här hemma just nu märker jag. Jaja snart är det den stora dagen kommen. Jag längtar mer än vad jag fasar iaf och det känns bra. Positivt tänkande är alltid bra! <3

Det kommer gå jättebra ska du se!

Själv väntar jag på att mensen ska komma. Den borde komma imorgon så det blir nog sprutstart på söndag.

Idag var jag på fjärde akupunkturbehandlingen och Dr.Liu tyckte att jag hade gjort framsteg. Min livmoder är inte lika "kall" längre. Känns ju positivt!
  • emhu
    Nykär15 skrev 2017-03-31 13:12:06 följande:

Åhh nära nu! Det är klart det påverkar i en relation, men du ska se att det blir bra och skönt att längtan är större än fasan.

Här blir det ingen uppstart nästa vecka...fick positivt i morse på ÄL+9, kan inte ta in och förstå det riktigt. Molvärken påminner mig. Är livrädd för att inte komma förbi BIM när jag plussat så här tidigt...en dag i taget. Första steget är förbi BIM, då tar jag ett digitalt. Nästa milstolpe är att se ett hjärta på VUL efter 7+0...är det verkligen vår tur nu efter senaste året sorger, besvikelser och många många tårar? Snälla håll tummarna för att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta

Åh grattis!!!! så fantastiskt för er :D vilket härlig helg-present! Ska hålla alla tummar och tår. 
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017