• Nykär15

IVF igång Mars/April 2017

Vi startar upp med sprutor nästa vecka, gissningsvis på torsdagen. Jag har två barn sen innan, min sambo inga. Vi har försökt i 15 månader. Fick ett tidigt mf på försök när 2, sen gravida igen på försök nr 5 och sen dog den lilla i v 12+2....skithöst med massa komplikationer Gråter

Efter det gjorde vi privat utredning och har testat med både Letrozol, Gonal-F och sist Bemfola-sprutor i naturlig cykel. Men nu är det alltså dags ta steget vidare och det blir IVF. 

Är på ÄL+5 på vårt absolut sista egna försök..men är mer inriktad på vår IVF-uppstart än att tänka på BIM som jag ändå tror genererar mens ändå...

• Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-27 13:05:31 följande:

Hej alade!

Vi är på exakt samma dag, sprutdag 6 idag med gonal f! Så spännande.., jag gjorde första vul imorse och det fanns många ägg, 5 stora och typ 20 små, om jag minns rätt vad de sa. Eventuellt blir det ägguttag redan på fredag för oss eftersom det verkar växa på fort där inne!

Det är många tankar som snurrar runt, men jag är inte särskilt oroad över äggplocket denna gång, jag tyckte det var hanterbart förra gången och jag har liksom valt att se hela ivf resan som något fint och högtidligt. Det är så vi gör barn helt enkelt :) och när vi har gjort äp så firar vi med en bakelse eller nåt smaskigt på kvällen och bara vilar och hoppas på att våra små groddar förökar sig fint i labbet <3

Vad fint att ni firar så! Det låter som en bra grej att ta efter. 

Jag är orolig för ÄP...har haft så många både jobbiga och smärtsamma undersökningar i sommar och höst som gör att jag är rädd och orolig inför det. I övrigt är det inget som jag tycker är jobbigt med IVF:biten...

Vi kommer gå på Gonal-F 225 och Orgalutran, Har ju tagit Gonal i samband med Letrozol men då bara 75. Är ju lite äldre så borde inte bli överstimulerad sa hon, hade ca 11 ägganlag så det borde vara lugnt. 

• Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-27 14:06:12 följande:

Vilka jobbiga erfarenheter du har, Nykär15 ;( Så fruktansvärt med MF i vecka 13..

Jag tänker att man ska vara ärlig mot personalen och berätta att man är orolig vid äp, de brukar vara så himla förstående och kan ju hjälpa till med riktigt bra smärtlindring. Jag minns exempelvis att både cellprov och spolning av äggledare har varit värre upplevelser. Men det är bara min erfarenhet så klart :)

Hoppas tiden går fort nu så ni får köra igång!

Jo det tog lång tid att hämta sig efter vårt MA...både fysiskt (3 månader varav 6 veckor sjukskriven) och sen psykiskt....tror jag inte blir helt hel förrän vi har en bäbis i våra armar...sorgligt men sant,. 

Jag ska prata med dem igen om det, och jag hoppas på mycket morfin så går det säkert bra, det SKA gå bra, för vi måste ju göra detta. 

• Nykär15
    alade skrev 2017-03-29 09:36:32 följande:

Är det bara jag som får väldigt stor påverkan av humöret av hormonerna? Grät typ hela kvällen igår och allt kändes värdelöst. Idag känns det likadant. Orkar inte tänka eller förklara mig ordentligt heller så det påverkar mig både på jobbet och hur jag beter mig mot min sambo...

Det stod i vår infobroschyr att det är jättevanligt att man tiden från ÄP till grav.test upplever det så...stor lycka och total katastrof...som pendlar. Men innan vet jag inte. Har inte känt så de ggr jag simulerats innan, men får se hur det blir när vi får köra på högre doser..så återkommer om det om ca 2 veckor Flört
  • Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-29 12:51:44 följande:

Det blir ägguttag på måndag för oss!

Åh vad spännande!! 
  • Nykär15
    ivfbullen skrev 2017-03-29 13:57:48 följande:

Tack alla fina för era gratulationer och tankar?

Igår var kvällen hemsk! Hade så ont men det blev bättre ju mer jag vilade och låg stil.

De ringde idag från Sahlgrenska och berättade att utav 32 ägg så var 19 mogna! Samtliga befruktades och än så länge såg det bra ut. 10 befruktades naturligt och 9 genom ICSI.

Nu blir derbyt en lång väntan till måndag då vi får reda på hur många som klarade sig till blastocyster och frysen! Ooo varför kan inte dagarna gå snabbare?

Är hemma idag men imorgon ska jag till jobbet, mår redan mycket bättre ????

Men wow!! Hoppas ni får många till frysen nu. Spännande se vilka som utvecklas bäst Glad
  • Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-31 10:57:24 följande:

Så typiskt nu har jag dragit på mig en förkylning.. det ska inte vara något hinder enligt kliniken i alla fall. Hoppas jag mår något bättre på måndag.

Humöret är inte på topp heller, jag är nog mer påverkad än vad jag vill erkänna ;) Det blir endel onödiga tjafs här hemma just nu märker jag. Jaja snart är det den stora dagen kommen. Jag längtar mer än vad jag fasar iaf och det känns bra. Positivt tänkande är alltid bra! <3

Åhh nära nu! Det är klart det påverkar i en relation, men du ska se att det blir bra och skönt att längtan är större än fasan.

Här blir det ingen uppstart nästa vecka...fick positivt i morse på ÄL+9, kan inte ta in och förstå det riktigt. Molvärken påminner mig. Är livrädd för att inte komma förbi BIM när jag plussat så här tidigt...en dag i taget. Första steget är förbi BIM, då tar jag ett digitalt. Nästa milstolpe är att se ett hjärta på VUL efter 7+0...är det verkligen vår tur nu efter senaste året sorger, besvikelser och många många tårar? Snälla håll tummarna för att vi får träffa en liten lagom till Lucia Hjärta

• Nykär15
    emhu skrev 2017-03-31 15:14:05 följande:
    Åh grattis!!!! så fantastiskt för er :D vilket härlig helg-present! Ska hålla alla tummar och tår. 
    Ja helt ofattbart, kliniken ringde upp nu o gratulerade och sa att detta kommer gå bra, och de finns alltid kvar om vi behöver dem i framtiden. Så nu är det bara att hoppas det är vår tur.
  • Nykär15
    MarieClaesson skrev 2017-03-31 19:52:19 följande:

Tjohoo stort grattis Nykär15!! Vad underbart, och slippa hela behandlingen också så skönt! Nu håller vi alla tummar att det får bra.. och det är ju faktiskt så att har man väl plussat så är chansen störst att det går vägen! <3

Samma här sista sprutorna med gonal f och orgalutran idag!

Jag tror inte alls det är någon fara att ägglossning skulle ske spontant. Alade.

tack för fina ord, får tänka så!

Önskar er all lycka till i tråden, att ni alla ska lyckas <3
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017