• ammela

IVF igång Mars/April 2017

Hej alla. Har efter vad som känns en evig väntan troligen fått min mens nu och vi kan dra igång FET 1 från vår IVF 1 i feb som inte tog sig. Hämtar ut letrozol idag för att verkligen se till att jag får ägglossning. Så kanske insättning redan vecka 16. Mensen typ 2 dagar tidig, om den nu är igång helt men tror det :) pratade med sahlgrenska i torsdags som trodde denna mens skulle bli sen så är den tidig istället. Min kropp verkar inte reagera som alla andras under detta, knäppt!

• ammela
    A1987 skrev 2017-04-05 06:53:19 följande:

Hoppar in här, trots att vi inte är lika långt i ivf som ni andra.

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

Jag sprayade 4 veckor med suprecur och hade väldigt få biverkningar. Lite varmare på nätterna och lite lättare hjärtklappning i slutet precis efter jag tagit sprayen.

Var riktigt orolig innan men allt gick bra! Försök att inte oroa dig för mycket tror de flesta mår bra på spayen.
  • ammela
    alade skrev 2017-04-05 15:56:05 följande:

Av mina 16 ägg blev 0 befruktade. Alla var mogna och såg bra ut. Sambons spermier var jättebra.

Jag har haft befruktade ägg förr, både spontant (fick mf) och 9 av 11 vid ivf med exet. Nu noll.

Så. Jag ska bara bryta ihop och dö lite och sen ska vi väl kravla oss upp och iväg till läkaren om några veckor för att prata om hur vi gör härnäst.

You gotta have the patience
    and believe you?re gonna make it
    gotta hold on

I know you?re crying on the inside
    but you fake it ?til you make it
    gotta hold on

You gotta have the patience
    and believe you?re gonna make it
    gotta hold on

I know you?re tired of surviving
    but you gotta keep on trying
    gotta hold on
  • ammela

Glad gubbe = FET för oss!! Så glad. Ätit letrozol då jag inte brukar då utslag på ägglossningstester. Liten oro av att det inte skulle gå men sån lättnad när allt är som det ska.

• ammela
    Tösen88 skrev 2017-04-22 12:05:02 följande:
    Vad spännande :) blir det instänning idag då?:)
    Är en blasto vi ska få tillbaka så dag 6, borde va fredag! Ska bli uppringd i morgon, inga barnmorskor jobbar idag!
  • ammela
    Elise39 skrev 2017-04-27 21:21:34 följande:
    Tack! Jag hoppas det. På första VUL, får man veta äggplock datumet då?
    Är nog lite olika, jag körde långa och fick först ta ett blodprov sen två VUL innan jag fick tid för äggplock.
  • ammela
    Tösen88 skrev 2017-04-28 23:03:11 följande:
    13/5 är det dags för gravtest. Känner mig bra faktist, timmarna efter äp hade jag som lite värre mensvärk men inte så farligt å sen dagen efter så var jag lite öm i vissa rörelser men idag knappt kännt av ngt
    Jag har testdag dagen efter dig! :)
    Hur länge är embryot odlat?
  • ammela
    Tösen88 skrev 2017-04-29 14:09:46 följande:
    Åh vad spännande, då ligger vi nästan lika

Vi hade äp i onsdags å insättning igår, fyracelligt embryo av bra kvalitet så 2 dagar? (hade tydliget hunnit dela på sig lite till precis innan vi satte in <3 )Sen har vi 4 st av bra kvalite' kvar som skulle försökas odlas vidare till balstocyter så får besked nästa vecka om ngr/ngn klarar sig till frysen.*hoppas*

Hur länge är ert odlat? När satte ni in? Första ivf? Hehe många frågor
    Vi gjorde en IVF (vår första med långa protokollet) i feb med insättning av en 2-dagars som inte tog sig. Gjort ett FET (frysinsättning) som är en blastocyst! 5-dagars. Insättning i går :)
  • ammela
    Tösen88 skrev 2017-04-29 16:16:02 följande:
    Då håller vi tummarna att det tar sig nu :)

Fick ni många till frysen?:)

Så spännande denna väntan är.

Hur länge har ni försökt? Barn sedan tidigare?
    Det samma :)

Vi fick 4 till frysen, 10 plockades och 8 befruktades så vi hade turen att få ett bra resultat på vårt första försök även om det inte tog sig.

Inga barn här och vi har försökt i 2 år.

Ni då?
  • ammela
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-16 12:55:58 följande:
    Vi kör igen!

Äggplock imorgon och när jag var där förra veckan fanns 5 blåsor så nu hoppas jag det finns ägg i dom också, många har varit tomma för oss.

Ja, på den här kliniken snålar dom inte och det är jag glad för eftersom jag tydligen behöver dom här monsterdoserna. Det är inte farligt med för mkt hormoner när man är svårstimulerad men tror främst att man tänker lite kostnadseffektivt ibland, vilket såklart är rimligt när det är skattebetalarnas pengar.

Har nog tänkt försöka 2 ggr innan sommaren och sen får vi se, jag är inte riktigt redo att ge upp än..

Stort lycka till och jag är väldigt nyfiken på hur det går för dig eftersom jag troligtvis får gå i dina fotspår!

Ta hand om dig!
    Lycka till!!
  • ammela

Hej alla!

Har varit fullt ös här och inte hunnit meddela er att den 11 januari kom vår son till världen! En stor pojke på 4,7 kg... och jag kom undan med en snabb förlossning och endast några få stygn! Veckorna bara rullar på och vi lever vår dröm. Tänker ofta på er andra som kämpar på fortfarande eller är i väntans tider. Lycka till önskar jag er alla och stort tack för gruppen och möjligheten att få kämpa med IVF ihop med er.

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017