• A1987

IVF igång Mars/April 2017

Hoppar in här, trots att vi inte är lika långt i ivf som ni andra.

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

• A1987

Tack för svaren! Vet inte hur jag skall klicka för att citera allas era svar, så jag svarar här då :D

Suprecur är det som jag skall spraya med, senare bemfola sprutor.

Slapp iväg på hot stone massagen igår, gick en lång promenad senare på kvällen och idag känner jag mej mycket lugnare :)

Vet nån hur det ligger till med medicinerna och massage, är det förbjudet eller helt okej? Zonterapi fick jag veta att inte är okej tillsammans med medicinerna, men vanlig massage då? Imorgon skall vi med sambon och ta de sista blodproven, sen är det bara att vänta på långfredagen och suprecur starten :)

• A1987
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 17:06:36 följande:

Hej,

Jag hoppar in här (hoppas det är ok).

Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..

Hur hade ni gjort?

Skulle absolut inte avbryta! Framför allt inte efter att ha gått hela vägen!

Jag har kommit framtill, att vill man läsa om dom som lyckats på första försöket, måste man googla just efter det för att hitta diskussions forum. För sist och slutligen, vi som hänger här är ju endera i startgroparna, eller de som försökt mera än en gång. Dom som lyckats, flyttar ju vanligtvis vidare till andra trådar. Sjävl har jag hoppet högt för vårt första ivf, men tänker ändå tanken att det kanske inte lyckas heller på första försöket. Hoppet måste man ju ändå behålla :)
  • A1987
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 19:00:51 följande:

Tack för ditt svar.

Hur ligger ni till i er behandling?

Inne på spraydag 7 idag. Börjar med sprutor antagligen 3.5 och äggplock vecka 20. Klimakteriet har hittat mej :D just nu svettas jag som en gris, för att snart börja frysa igen och få dra på mej mer kläder :D
  • A1987
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 19:54:22 följande:

Hahaha, jobbigt läge!

Varför gör ni den långa behandlingen (jag har aldrig frågat vad som gör att dom väljer kort eller lång)?

Vårt sjukhus gör egentligen bara långa, för att kunna kontrollera äggen fram till äggplock. Privata kliniker har jag förstått att enklare kör med kort, eftersom dom ofta har möjlighet att göra äggplock även på helger.

Biverkningar har jag, men jag är nog mer glad över dom iaf :D
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017