• smurfen 11

IVF igång Mars/April 2017

Hej!
    Följer gärna med här, då jag precis börjat spraya med Synarela igår. Nån som har erfarenhet av det långa? Hur är det annorlunda mot det korta, får man ut färre/fler ägg? Biverkningar? Får man mens som vanligt under behandling?

Vi har försökt i 2 år och de normala prov man tar är ok, möjligen börjar min äggreserv gå neråt. Däremot inte kollat om immunförsvaret hos mig sätter stopp för att ägg ska fastna. Blir fundersam då vi aldrig ens fått plus.

Fick avbryta ett ivf med korta protokollet i januari då endast två blåsor utvecklades.

Så om allt går bra, start Menopur om ca två veckor, sen äggplock början av maj.

Käkar d vitamin och omega 3 och folsyra.

• smurfen 11
    emhu skrev 2017-04-03 16:01:04 följande:
    Gick du på Menopur förra gången också?
    Hej!
    Ja, då tog jag 300, nu ska jag ta 375. Har du också tagit Menopur?

Du skulle börja med sprutor nu eller ?
  • smurfen 11
    ivfbullen skrev 2017-04-05 06:24:55 följande:

Vad underbart att vi har blivit så många här! Välkomna allihopa!

Härligt att höra att ni fått många ägg vid ÄP. För mig var det 3 första dagarna som värst med smärta, sen gick det över.

Vi fick 5 ägg till frysen och min mens kom igång i måndags. Så nu väntar vi på att få brev med planering om när jag ska ta provera för att sätta igång nästa mens.

Är väldig spänd på vilken hormonbehandling jag får för att få en bra slemhinna. Under maj månad blir det insättning och jag längtar så!!!

Tack ivfbullen!
    För mig du skrev en annan gång om att behandlingen sket sig tidigare i år? Så nu låter det strålande ! Förstår du längtar !
    A1987 skrev 2017-04-05 06:53:19 följande:

Hoppar in här, trots att vi inte är lika långt i ivf som ni andra.

Jag skall börja med nässpray i nästa vecka på fredag. Äggplock är inplanerat till vecka 20.

Är väldigt nervös, fast det går i vågor. Hade tills idag bokat in hot stone massage för att få slappna av ordentligt, men hade missat med jobbet och får nu försöka avboka :(

Kan jag få höra om erfarenheter om nässpray? Själv har jag Suprecur. Biverkningar ni haft, humöret, orken osv? Jobbar inom kundbetjäning och är fundersam hur jag skall stå ut med alla mänskor, om mitt humör kommer växla än mer än nu :D

Jag är på fjärde dagen med Synarela, antar det är liknande din spray. Jag vaknade upp igår natt med vallningar och blev görblöt, tror det va biverkning av sprayen. Jag är också väldigt nervös, men får tänka vad det kan bli i slutändan !

Jag tycker mig känna av humörsvängningar redan, men hoppas inte det blir värre än så här! Det är ju tillfälligt tänker jag.
  • smurfen 11

Är det nån här som sprayar för att bli nedreglerad?

Jag började på dag 21 och nu är det dag 28. Ska inte mensen komma alls?

Jag får alltid mens dag 27 eller 28 och alltid spottings 1-2 dagar innan men inte en tillstymmelse till mens, hur är det för er andra? Däremot har jag molvärk.

• smurfen 11
    Tösen88 skrev 2017-04-08 10:24:46 följande:
    Jag sprayar med suprecur. Min cykel har hoppat mellan runt 27 dagar till 33 dagar den senaste halvåret. Denna "mens" kom efter 34 dagar men var konstig eftersom det nästan bara var små spottings i ca 5 dagar & sen 1 dag med lite m å sen knappt minispottings igen. Brukar  vara ca 2-3 dagar spottings & sedan mens i kanske 2-3. Men som sagt min m har varit lite skum den senaste tiden. Med suprecur sa de att mensen ska komma ungefär vid samma dag som den brukar men är den över 1 vecka sen ska man kontakta kliniken.
    Vad sprayar du med? 
    Jag tar Synarela. Säkert likvärdigt Suprecur. Jag är alltid regelbunden plus minus en dag, men gjorde ett gravtest för nån timme sen som va negativt i alla fall, ville kolla bara för att va säker. Jag fick inte veta om/när mens ska komma alls, därför är jag lite nyfiken...mejlade kliniken igår, men fick svar att " du kan få blödning", så blev inte mycket klokare av deras svar !

Men jag tar det som att jag nedregleras bra, om mens inte kommer.
  • smurfen 11
    Tösen88 skrev 2017-04-08 18:07:36 följande:
    Oj blev ingen text på förra inlägget. Buggig sida på telefonen...

Men ja det var ju inte så mycket information du fick. Hehe.

Vet du hur länge du ska spraya innan inj start?:)
    Nä, ska mejla dom imorgon också. Men antar jag svarar bra då, nu vet man hur det är i klimakteriet! Gott va utan mens, men har molvärk varje dag, så kanske är den sen pga sprayen.
    Jag ska in på blodprov 19 april, känns som evighet...mådde illa igår också, och sover kasst, så tänk om de tycker jag kan komma in redan nu, vore bra. Annars ska jag börja med sprutor alldeles efter 19 april, om jag är nedreglerad då. Mao har jag då sprayat i 2.5 veckor.

Har du haft mens under tiden du sprayat?
  • smurfen 11
    Elise39 skrev 2017-05-05 11:01:03 följande:

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

Hej Elise!

Beklagar, så ledsamt, :), men jag hoppas innerligt det som är långsamt repar sig, jag har hört det händer.

Jag tog också ut tre ägg, i onsdags, och fick samtal igår att inget ens blev befruktat :( ingen aning om varför än.

Går inte beskriva hur det känns...
  • smurfen 11
    Elise39 skrev 2017-05-05 12:38:46 följande:
    Tack smurfen11. Beklagar att inga blev befruktade. Var det första ivf:en? Så segt med att vänta. De ringer på söndag klockan 9.00 om jag ska komma 11. Tror inte det blir något återföring av sista ägget heller. Det var mitt första ivf försök och vi tog korta protokollet. Det blir väl långa nästa gång... Nej, det är svårt att beskriva, jag vet.. Rynkar på näsan
    Hej!
    Det var första ivfen, ja, dock fick vi avbryta en i januari pga få blåsor...så tre ägg var ok, men att inget ens blev befruktat var en chock för oss. Vet inte om vi gör fler ivf, beror på svaret från dom på tisdag.

Jag hade långa protokollet nu. Men hoppas de ringer dig med goda nyheter imorgon ! Håller tummarna.
  • smurfen 11
    Elise39 skrev 2017-05-08 09:52:30 följande:
    tyvärr inget samtal. Väntar på samtal imorgon om ev förslag på hur vi ska gå vidare. Antar att det blir långa protokollet för mig. 

Hur snart kommer mensen efter en ivf behandling?
    Trodde bara de ringde om det inte blev insättning? Så du vet inte hur det gått??

Jag får också samtal imorgon om/hur vi går vidare.

De trodde långa blev bättre på mig, tydligen kan fler blåsor utvecklas då, men inte säkert.

Ja! Det undrar jag med ! Tror dock den kommer efter ca 10 dagar efter Ovitrellen tagits, då går väl hcg : t ur kroppen. Så min kommer nog ons-fredag denna vecka.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-08 10:49:52 följande:

Hej!

Får jag vara med här?

Vi håller på med vårt 5:e försök nu. Har jättedålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad. Fick dock ut 5 ägg sista försöket och tillbaka 2 men inget plus:(

Nu kör vi 2 till innan sommaren och sen får vi se om vi går vidare med ÄD.

Sprutdag 6 idag och troligen ÄP om 1 v

Välkommen:)

Min reserv är inte super heller, passerat 40, dock låg den på 1.1 december 2016, men fått 0.6 i september 2016, vet inte hur den kan gå upp och ner så?? Hade 1.9 november 2015.

Jag är tydligen också svårstimulerad, fick tre ägg förra veckan som inte ens blev befruktade:( 

Vad tar du för dos? Gjort ditt första ul idag då?

För oss blir det möjligen ÄD också, hänger för övrigt mest i tråden "ivf/äd 2016/17", där vi är ett gäng över 40.
  • smurfen 11
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-08 14:22:55 följande:
    Låter som en tråd för mig med, kanske kikar in där!

Jag tar 300 bemfola och 450 menopur, doser som skulle kunna döda en elefant typ.. Har kört lägre doser tidigare men sist drog vi till med en monsterdos direkt på mensen som kom utan vila och då fick jag 5 ägg, fått ett bara de tidigare 3 försöken men alltid fått det tillbaka.

Så troligtvis blir det dålig skörd detta plock och bättre på nästa om det följer samma mönster.

Fråga om du får köra direkt igen nu, det gjorde ju verkligen susen för oss!

Jag gör bara ett UL på dag 9 eftersom det liksom blir vad det blir. Så på Tors får vi se, men jag har tyvärr haft mycket tomma blåsor också så jag bryr mig inte riktigt om hur många dom ser eftersom det sällan stämmer med hur många dom får ut sen:(

Kör akupunktur nu så får vi se!
    Japp du är välkommen om du vill :)

Jag skulle testat 300 menopur och 150 bemfola om vi varit kvar på den gamla kliniken. Men bytte till en närmare klinik och har kört på 375 menopur nu. aJ det är stora doser! 

Har dina ägg alltid blivit befruktade, eller har du haft omogna ägg också?

Kommer nog inte palla köra ett försök till direkt...

Har också testat akupunktur, från juni-dec förra året, nu gör jag inte det. Vissa nålar hon stack in gjorde skitont, och då kände jag att jag ska ju inte pinas. Sprutor är bättre att ta :)

Så ul imorgon? Hoppas det ser lovande ut !
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017