• Ivfkampen

IVF igång Mars/April 2017

Jag hoppar gärna in här ????
    Är på sprutdag 8 idag. Jag var på första VUL igår och hade 11 äggblåsor, största på 16mm. Fick höja dosen av Gonal-f och ska tillbaka för nytt VUL på Tisdag ????

• Ivfkampen
    MarieClaesson skrev 2017-04-01 08:27:35 följande:

Hej ivfkampen!

Då blir det äp nästa vecka för dig?

Har du några barn sen tidigare? Lycka till på tisdag!

Ja, jag tror nog att det borde bli äggplock nån gång under nästa vecka, är dock inte så säker på hur det funkar över helgen där, får se vad dom säger på Tisdag :)

Har inga barn sedan tidigare, sambon och jag har försökt bli gravida sedan 2010 (aldrig lyckats) men detta är vår första ivf :)
  • Ivfkampen
    alade skrev 2017-04-01 21:43:21 följande:
    Välkommen!

Hoppas att allt går bra på tisdag!
    Tack så mycket! :)
    Börjar känns mig lite nervös inför morgondagen, hoppas verkligen att allt ser bra ut där inne och att äggblåsorna växer som dom ska!
  • Ivfkampen
    Tösen88 skrev 2017-04-02 19:44:00 följande:
    Spännande :) 
    Har du haft ngr biverkningar?
    lycka till på tisdag :)
    Ja, jag har några biverkningar faktiskt.
    Är väldigt öm i äggstockarna, har huvudvärk, är svullen, fått mer finnar, är mycket tröttare och så är jag mer känslig, humöret är inte det bästa, stackars sambon som får stå ut med mig och mitt gnäll :p
  • Ivfkampen
    alade skrev 2017-04-03 13:33:05 följande:
    Tack!

Jag fick jättebra smärtlindring med påfyllning flera gånger under plocket och tyckte att det gick bättre än jag förväntat mig. Var groggy en bra stund efteråt och har sovit en stund nu. Fick med tabletter för smärtlindring även hemma. Men visst är jag öm och har ont. Det blir en väldigt lugn eftermiddag och kväll!

Jag är så glad att jag hade fler ägg än väntat och tänker att nåt ska väl ändå bli bra nog att återföra. Jag känner mig pepp och positiv! Mer så än hittills under behandlingen, då jag mest oroat mig över allt som kan gå snett. Skön känsla att få vara förväntansfull. :D
    Vad skönt att höra att det gick bra och 16 ägg var ju toppenbra!
    Jag tycker ofta man hör så mycket hemska historier om äggplock så det är skönt att höra att det inte alltid behöver vara jättehemskt, det lugnar mig lite inför mitt kommande :p
    Håller tummarna att ni får många ägg befruktade nu!
  • Ivfkampen

Imorgon är det dags för äggplock för mig, så himla nervös! Håll tummarna för mig är ni rara! <3

• Ivfkampen
    Tösen88 skrev 2017-04-07 22:21:36 följande:
    Hoppas att allt gick bra idag!!
    Tack! :)
    Det gick bra, var dock väldigt smärtsamt, jag fick tre doser morfin men det gav ingen effekt alls.
    Fick iaf ut 11 ägg och igår fick vi veta att 10 av dom blivit befruktade!
    Nu ruvar jag på en liten 7-cellig 3dagars :)
  • Ivfkampen
    Tösen88 skrev 2017-04-11 19:39:01 följande:
    Åh starkt jobbat! Vad roligt, nu håller vi tummarna att det går hela vägen!!! :) hur känner du dig?:)
    Tack så mycket!
    Jag mår ganska bra, förutom att jag har en massa biverkningar av lutinus och mest ligger och sover/eller vilar hela dagarna så är det ändå rätt bra, humöret svänger också lite så ena stunden är jag glad och andra ledsen, kroppen blir lite knäpp av alla hormoner :p

Hur går det för dig? Har du börjat med sprutorna ännu? :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017