• aguila86

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Jag har påbörjat mitt första ivf-försök. Ska göra det långa protokollet och har sprayat 5 dagar med suprecur.

Har två barn från ett tidigare förhållande.

• aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-17 19:13:30 följande:

Hej!

Kör du med suprecur 3 ggr dagl? Hur känns det att vara igång? :)

Hej! =)

Ja, tre ggr/dag. Känns spännande och nervöst, mest nervöst för att man är inställd på att det kanske inte går vägen. Men försöker vara positiv.

Hur långt har du kommit?
  • aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 20:30:35 följande:

jag känner mig verkligen snurrig i allt detta. är i det långa programmet, tar gonolf dag 4 idag och de sprutorna räcker i 5 dagar till men äggplock räknar de inte med förrän 26 eller 27. har jag gjort något fel eller tar man inte sprutorna ända fram till äggplock dagen. Blir så nervös att jag kanske göt fel

Jag har också fått utskrivet sprutor som bara räcker några dagar. Misstänker att det är för att man ska kolla sina värden under behandlingen och sedan se vilken dos man ska fortsätta på, efter det så skriver de nog ut den mängden man behöver. :)

Vilken klinik gör du din behandling på?
  • aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 21:06:33 följande:

ok ja så kanske de är :) blev så fundersam.

sahlgrenska. Vart gör du?

Sahlgrenska jag med ????
  • aguila86
    mamma till L skrev 2017-04-17 21:35:26 följande:

kul. Hur långt har du kommit. jag tog 4 sprutan idag.

Håller på och sprayar för fullt, dag 7 i morgon. Väntar på blödningen nu och hoppas det kommer igång som normalt, har värre mensvärk än jag brukar.
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-18 18:10:38 följande:

Vet precis hur du känner dig. Det får man försöka göra, allt löser sig på något sätt alltid:

jag håller på med nässprayandet och är inne på sprutdag 6 idag :)

Ah då ligger vi lika i behandlingen! Hur mår du av sprayen? Jag mår illa och har haft huvudvärk nästan varje dag.
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-18 20:43:19 följande:

Hehe oj kom på att jag uttryckte mig tokigt, jag menade att jag håller både med nässprayandet ( dag 36) och håller på med injektionssprutorna där jag är på dag 6.

Jag har mått relativt bra hittills, väldigt trött bara å något glömsk hehe. Vilka tider spryar du på?:)

Ja, jag förstod hur du menade precis när jag skickat. :) Sprayar kl 9, 15 och 21.

Hur länge fick du spraya innan du började med sprutorna?
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-19 05:38:07 följande:

Hehe ok :) Jag kör kl 05,13 & 21.

Jag sprayade i ca 29 dagar innan jag började med sprutorna.

Uh vad länge, hur ska man ha tålamod till det.. Jag fattade det som att man sprayade mellan 2-3 veckor?
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-19 10:10:31 följande:

Ja jag var lite svår nedreglerad, fick en liten cysta på ena äggstocken som vi fick ta bort(cystan) å sen efter ca 1 vecka var jag tillräckligt nedreglerad:). Så det är olika för alla :) hoppas du blir snabbare nedreglerad;) hur går d med biverkningarna?

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.
    Tösen88 skrev 2017-04-19 10:10:31 följande:

Ja jag var lite svår nedreglerad, fick en liten cysta på ena äggstocken som vi fick ta bort(cystan) å sen efter ca 1 vecka var jag tillräckligt nedreglerad:). Så det är olika för alla :) hoppas du blir snabbare nedreglerad;) hur går d med biverkningarna?

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.
  • aguila86

Jaha, så min blödning tog slut igår och jag pratade med kliniken idag, ska börja med sprutor i kväll bestämdes det. Men nu har jag börjat blöda igen, vad ska jag göra? Telefontiden är slut nu också.

• aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-27 19:43:57 följande:

Hmm ajdå, kan du ring 1177 och fråga om råd?

Har gjort det, de kunde inget om sånt fick jag till svar.
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-27 20:23:21 följande:

Åh hmm vad sa de till dig på kliniken innan idag? Hur såg planen ut? Dumma blödning som ställer till det :(

Skulle börja med sprutan idag, ta blodprov dag 6 och ringa dem dag 7. Så himla störande!
  • aguila86
    Tösen88 skrev 2017-04-28 11:19:42 följande:

Jag förstår :( hur gjorde ni igår?

Nu är jag tillbaka. ???? Vi körde igång och idag är det sprutdag 8. På söndag är det dags för ultraljud, nervöst och spännande!
  • aguila86

Var på ultraljud idag och 8 äggblåsor hittades. Så nu blir det gonal-f till tisdag, på onsdag blir det ägglossningssprutan och på fredag är det dags för ägguttag!

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017