• Mallin1985

IVF igång Mars/April 2017

Hej,
    Jag hoppar in här (hoppas det är ok).
    Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..
    Hur hade ni gjort?

• Mallin1985
    Tösen88 skrev 2017-04-20 17:36:33 följande:

Hej på dig!

Svårt att råda dig till ngt.. Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle gjort. Det enda som behövs är ju bara det dära enda guldägget. Åh jag vet inte...hur går dina/eran funderingar?

Vi försöker tänka realistiskt men självklart har vi stora förhoppningar.. Jag kommer att bli väldigt besviken om det inte går igenom.

När jag läser och pratar med folk som gått igenom det här så hittar jag inte någon som lyckats på första försöket.. Är det verkligen så ovanligt?!

Är det ditt första försök du behandlas för?
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-20 18:10:13 följande:
    Jag ska också på ÄP imorgon. Är inte nervös, det går som det går, det lär göra ondare att föda och det vill jag ju få göra en dag hehe. Hur känns det för dig? Vart går du? Vi kommer troligen få frysa mina ägg dock. Manlig faktor här.
    Hej,
    Va kul. Har dom sagt hur många dom tror att dom kan tömma? Jag är inte heller nervös för själva utplocket utan för hur det kommer att gå efteråt (hur många ägg, hur många som ev kan bli bra embryon osv).
    Vi har manlig faktor till att det inte funkar naturligt, men nu när det är så få blåsor så känns det som att dosen menopur var för låg.. Då jag har så få så kommer vi at sätta in redan på söndag (om det finns nåt att sätta in).
    Vi går i uppsala. Ni?
  • Mallin1985
    A1987 skrev 2017-04-20 18:58:23 följande:
    Skulle absolut inte avbryta! Framför allt inte efter att ha gått hela vägen!

Jag har kommit framtill, att vill man läsa om dom som lyckats på första försöket, måste man googla just efter det för att hitta diskussions forum. För sist och slutligen, vi som hänger här är ju endera i startgroparna, eller de som försökt mera än en gång. Dom som lyckats, flyttar ju vanligtvis vidare till andra trådar. Sjävl har jag hoppet högt för vårt första ivf, men tänker ändå tanken att det kanske inte lyckas heller på första försöket. Hoppet måste man ju ändå behålla :)
    Tack för ditt svar.
    Hur ligger ni till i er behandling?
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-20 19:16:21 följande:
    Vi också, så då kanske vi möts halvhöga hehe. Jag hade 10 stora blåsor när vi kollade i tisdags o 7 mindre sen slutade hon mäta. Vi har frysta men det e ju inte säkert att det klarar upptining så jag är helt inställd på att det inte funkar o dom får frysa mina ägg istället.
    Haha ja det kanske vi gör. Vilken tid ska ni plocka ut?
    Varför fryser ni, överstimulerad?
  • Mallin1985
    A1987 skrev 2017-04-20 19:29:49 följande:
    Inne på spraydag 7 idag. Börjar med sprutor antagligen 3.5 och äggplock vecka 20. Klimakteriet har hittat mej :D just nu svettas jag som en gris, för att snart börja frysa igen och få dra på mej mer kläder :D
    Hahaha, jobbigt läge!
    Varför gör ni den långa behandlingen (jag har aldrig frågat vad som gör att dom väljer kort eller lång)?
  • Mallin1985
    Tösen88 skrev 2017-04-20 19:57:26 följande:
    Hej!

Det förstår jag. Har hört att det inte är ovanligt att man får göra ivf ngr ggr innan man lyckat. Men man förbli positiv och hoppas på att man lyckas

Hur mår du övrigt? Mkt biverkningar?

Japp det är första försöket för oss.
    Jag har bara varit trött, svullen och fått en hel del blåmärken annars som vanligt.
    Hur mår du?
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-21 09:21:29 följande:

Typ kl 11 sa hon när vi kom hit. Seg väntan. Vilken tid har du, eller är ni redan klara? Hur gick det isåfall?

Vi har bara frysta spermier att tillgå just nu det är därför

Vi ligger och väntar. Blir typ om 20min. Har fått lugnande osv..
  • Mallin1985
    Sarabanan skrev 2017-04-21 10:24:40 följande:

Jag har också fått det. Känns ganska skönt hehe. Då tar dom nog dig före mig. De lär väl inte ha två team som gör det samtidigt

Hur gick det?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017