• klonk

IVF igång Mars/April 2017

emhu skrev 2017-04-23 19:43:14 följande:

Hej på er igen!

Mitt plus resulterade tyvärr i ett tidigt missfall häromdagen så nu går vi tillbaka till ursprungsplanen med en ivf-behandling innan sommaren.

Känns så himla tungt att vara tillbaka på ruta 1 :( men ändå lite skönt att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg...det känns som en bra förutsättning inför ivf. Känns ju dock lite oroligt att jag fick missfall...

Grattis till plusset MarieClaesson! så himla glad för din skull!

Jag beklagar missfallet! Får man fråga om symptomen försvann. Började du bara att blöda eller anade du att något var på gång? Har själv haft missfall tidigare, är nu gravid igen i vecka 7 och kan inte slappna av. Efter mitt förra missfall insåg jag att tecknen fanns där redan innan jag började blöda. Ryggont osv. Jag har ryggont även nu men inte alls lika intensivt. Hur kändes det för dig?
  • klonk
    emhu skrev 2017-04-24 07:16:31 följande:
    Grattis till graviditeten! Graviditetssymptomen blev svagare och svagare ungefär 8-9 dagar innan missfallet och ryggvärken blev då bara starkare och starkare. Fast jag tänkte in i det sista att mina gravsymptom hade flyttat sig från tuttarna till ryggen istället :) men det tydligaste tecknet tror jag var att jag började få bruna flytningar som sedan gick över i blod i samband med ryggontet. Men kom ihåg att man kan ha ryggont i början utan att det behöver betyda att något är fel!
    Tack för svar, låter nästan precis som det var för mig också. Ja hoppet är ju det sista som överger en. Även efter att jag börjat blöda förra gången tänkte jag "det kanske bara är en liten blödning, det kan ju vara normalt tidigt i graviditeten". Detta trots grym mensverk och ryggont. Önskar dig lycka till i framtiden och hoppas att du plussar snart igen!
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017