• cino80

IVF igång Mars/April 2017

Dhevil skrev 2017-04-26 20:14:26 följande:

Hej Hallå.

Idag var jag på mitt fjärde ultraljud. 9 äggblåsor på höger och 13 äggblåsor på vänster, största 22 mm. Skulle ta Ovitrelle och äggplock på fredag. 

Men, blodprovet i samband med ultraljudet visade på risk för ÖS. så jag fick pausa kroppen med Synarela istället. ÄP fortfarande på fredag, men inget ET.

Är det någon av er som varit med om det? Inget ET pga risk för ÖS, när fick ni en blödning? Hur länge fick ni vänta på FET? Stimulerad cykel, kan man starta en stimulerad mensblödning direkt efter ÄPblödningen?

Just nu känner jag mig så jävla värdelös.

Känns som att jag ska in för en ofrivillig abort på fredag och inte ett äggplock.

Alla positiva känslor och allt hopp är som bortblåst.

Tack, och grattis till er som ruvar och som fått plus <3

Förstår att det är ett jobbigt besked, men du får tänka att de väljer att göra så av en anledning. En ÖS är inget man vill riskera. Vi fick samma besked tidigare och då fick vi vänta på den riktiga mensen som kommer efter blödningen efter äggplock. Det är en lång väntan, speciellt för oss med en väldigt lång cykel.

Hoppas verkligen det går bra för er!
  • cino80
    Dhevil skrev 2017-04-28 13:33:53 följande:

Tack för svar.

Var inne och gjorde äggplock idag. Vet inte hur många blåsor, men 18 ägg blev det iaf.

Nu ska de odlas i 5 dagar och sedan frysas.

Jag ska börja med Provera 16 dagar efter äggplocksmensen första dag. Sen får jag letrozol för att lura kroppen till ägglossning. Så att jag bygger upp slemhinnorna osv.

Fy vad segt, men dagarna brukar ju gå fort. Får jobba extra mycket så att jag glömmer väntan.

Det är ju jättebra! Då får vi hoppas att det ger fina blastocyster. Vi fick 3 blastisar vid försök 1 (av 12 mogna ägg) och hade insättning innan påsk. Tyvärr gick det inte vägen. Äter också Letrozole, dock för att hjälpa till att få ägglossning då jag har problem med det (PCO). Sedan blir det försök med blastocyst nr 2.

Tyvärr är det väntan som är värst...och det gäller att hålla sig sysselsatt som du skriver. Hoppas det går fort för er. :)
  • cino80
    Dhevil skrev 2017-04-28 19:53:26 följande:

Okej, vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Hur många kommer överleva 5 dagar, kanske ingen. Har aldrig haft något befruktat ägg förut, så jag vet inte ens om det går.

Jag fick aldrig pröva letrozol, utan kom direkt till IVF då min läkare inte trodde att jag kunde ägglossa av bara letrozol, har också pco och aldrig ägglossning eller mens. Men nu är väl tanken bara att bygga slemhinna, vet faktiskt inte.

Enligt mina beräkningar, om jag får äggplocksblödning inom en vecka, så kommer det bli FET i början av Juni. Kanske blir en liten Marsbebis då!

Om jag inte minns fel så ligger det runt 20-30 % som klarar sig till blastocyst av de befruktade äggen. Men det kan nog skilja sig mellan olika personer. Sen kan det skilja på kvalitén på de som man faktiskt får.

Då kommer du säkert att få lutinustabletter sedan då du gjort insättning. Jag fick det för att slemhinnan skulle bli tjockare vilket ger ägget bättre möjlighet att fästa. Normalt ges inte detta vid frysförsök vad jag har förstått.

Ja, borde då bli slutet på feb eller början på mars. Perfekt tid! :)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017