• Elise39

IVF igång Mars/April 2017

Hej! Hoppar in här. Har 2 barn sedan tidigare men har länge önskat en tredje. Efter många försök har vi nu bestämt oss för ivf. Sprutdag 7 idag och första ultraljudet imorgon. Nervös! Jag har inte känt någon verkan eller biverkan på menopur. Någon annan som känner/känt så?

• Elise39
    Tösen88 skrev 2017-04-27 19:47:31 följande:
    Hejsan! Vad roligt att du är igång. Spännande med vul imorgon, hoppas på många fina blåsor:)

Jag har inte anv menopur, anv gonalf och kände mig mest lite trött å lite känslig men d kan vart av nässprayandet med. Är det ev äggplock ev nästa vecka då för er?:)
    Tack! Jag hoppas det. På första VUL, får man veta äggplock datumet då?
  • Elise39

Hej! Blev så besviken på VUL. Endast 3 äggblåsor på höger sida. Rynkar på näsan
    Fick några timmar på mig att besluta om hur vi ska göra. Så svårt att ta beslut om vi ska avbryta eller inte. Vad hade ni gjort?

• Elise39
    Tösen88 skrev 2017-04-28 11:22:05 följande:
    Förstår er besvikelse. Var det totalt 3 äggblåsor, inget på andra sida?

Vi hade bara 5-6 vid vår vul och fick ut 5 st fina. Vad trodde de om kvaliteten om era 3?
    Läkaren hade inte tid och hänvisade mina frågor till barnmorskan. Jag frågade inget om kvaliten på äggen. Det enda läkaren sa att vi får besluta om vi ska avbryta eller inte. Är så dålig på förkortningar, vad är ET? Glad
    Pitebo skrev 2017-04-28 11:40:52 följande:

Elise39:

Vad trist, men tänk på att det behövs egentligen bara ett bra ägg! Genomgår du äggplocket och inget ägg kan sättas tillbaka räknas det inte som ett försök om man har landstingsfinasierat. Så om ni "får" det betalt så skulle jag iaf ha kört! (alla som jobbar och betalar skatt har ju vart med och betalt) Alla chanser man har till en bebis är fantastiskt tänker jag.

Kolla bara upp med ditt landsting vad som gäller innan, så att jag inte sitter här och svamlar iväg med dej.

Lycka till nu vad du nu må bestämma dej för!

Tack Pitebo, vi kör privat och betalar allt själv. Jag får höra med kliniken om vad som räknas. Försöker tänka positivt och att det räcker ju faktiskt bara med ett ägg.. 
  • Elise39

Hej! Ligger nu i sängen efter ÄP. Eftersom jag endast hade 4 blåsor tog det typ 5 minuter. Trodde smärtan skulle vara värre. Hoppas på ett guldägg!!!!

• Elise39

Fick precis samtal från kliniken. Det blir ingen återföring idag. Av totalt 3 ägg så var det bara en som har klarat sig och är "långsam". Om den klarar sig då blir det återföring på söndag. Tror inte det blir något den här gången :(

• Elise39
    smurfen 11 skrev 2017-05-05 11:17:27 följande:
    Hej Elise!

Beklagar, så ledsamt, :), men jag hoppas innerligt det som är långsamt repar sig, jag har hört det händer.

Jag tog också ut tre ägg, i onsdags, och fick samtal igår att inget ens blev befruktat :( ingen aning om varför än.

Går inte beskriva hur det känns...
    Tack smurfen11. Beklagar att inga blev befruktade. Var det första ivf:en? Så segt med att vänta. De ringer på söndag klockan 9.00 om jag ska komma 11. Tror inte det blir något återföring av sista ägget heller. Det var mitt första ivf försök och vi tog korta protokollet. Det blir väl långa nästa gång... Nej, det är svårt att beskriva, jag vet.. Rynkar på näsan
  • Elise39
    smurfen 11 skrev 2017-05-06 13:27:48 följande:
    Hej!
    Det var första ivfen, ja, dock fick vi avbryta en i januari pga få blåsor...så tre ägg var ok, men att inget ens blev befruktat var en chock för oss. Vet inte om vi gör fler ivf, beror på svaret från dom på tisdag.

Jag hade långa protokollet nu. Men hoppas de ringer dig med goda nyheter imorgon ! Håller tummarna.
    tyvärr inget samtal. Väntar på samtal imorgon om ev förslag på hur vi ska gå vidare. Antar att det blir långa protokollet för mig. 

Hur snart kommer mensen efter en ivf behandling?
  • Elise39

Hej!

Har varit borta från FL ett tag men nu tillbaka. Började spraya i början av augusti och har kört med menopur sedan tisdag förra veckan. Första UL visade 4 blåsor på vardera sida. Ev ÄP på måndag!

• Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-07 18:31:15 följande:
    Vad spänannde:)

Hur känns det inför äp?

Är det andra ivfn?
    Ja, andra försöket. På första så fick vi ut endast 3 ägg och inga blev befruktade. Den här gången så hoppas vi på fler ????. ÄP gör så ont! Ska be om extra bedövning om det går.
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-11 05:10:30 följande:
    Hur gick det för er? Hoppas på många fina små ägg!
    Sitter och väntar i väntrummet. ÄP inom 1 timme ????
  • Elise39

Hej! Allt gick bra (ÄP) Totalt 10 ägg! Blev så förvånad eftersom vi endast fick 3 vid första försöket. Nu hoppas vi att ett av de är ett guldägg. :)

• Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-13 18:49:20 följande:
    Heej!

Oj vad roligt med så många fina ägg:) håller tummarna att det blir många fina embryon :) vet du om äggen ska befruktas via icsi eller ska de på dejt med killarna på egen maskin?:)

Fick du någon extra bedövning?

Starkt jobbat, tjejen!!!
    Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)
    Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Sprayen du tar, är det som Synarella (nedreglering)
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-14 05:45:09 följande:
    Åh vad roligt att dem fick ut ett par! Hoppas många blev befruktade. Har ni fått veta?
    4 av 10 blev befruktade. 3 har klarat sig och 2 av de är bra. Ruvar nu på 2 embryon!
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-15 22:55:30 följande:
    Hej!

Okej jag förstår. Såg att du nu ruvar Grattis såhär långt :). Hur kommer det sig att ni kom fram till att sätta in 2 st?:)

Håller tummarna att de ska gosa in sig ordentligt nu!!:)
    Tack! Pga åldern. Har inte så många chanser kvar...
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-17 13:11:49 följande:
    Åh vad roligt! Hoppas dom vill fästa!! Hur många dagar är dem odlade?
    Det måste vara 3 dagar eftersom jag hade ÄP på en måndag och insättning på en torsdag. Jag har lite dålig koll måste jag erkänna. Glömde också fråga hur många celler mm.

Ruvardag 1 är det den dagen man återför ägget?
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-28 17:43:03 följande:

Hur går det för dig, Elise39? :)

Jag har plussat!!!!
    Har TD imorgon men testade på TD12 och fick två starka streck. Kan fortfarande inte förstå att jag är gravid.
  • Elise39
    Pitebo skrev 2017-09-29 20:19:38 följande:
    Åh så kul! Visst satte ni tillbaka två? Spännande!
    Ja, det gjorde vi. Ganska nervösa för om två har fäst :)
  • Elise39
    Tösen88 skrev 2017-09-29 19:33:59 följande:
    Åh vad roligt!!!

Jätte stort grattis :)
    Tack!!!

Har du ÄP den här veckan?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017