• ijo

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Hänger också på här! Oförklarlig barnlöshet. Nu har vi just startat upp vår första ivf. Jättenervös!

Började idag med sprutor - bemfola 150. Känns som att jag inte läst om nån annan som kör med det? Ska köra det i 5 dagar och sedan börja kombinera med Orgalutran. Jag och min sambo håller detta hemligt för alla i vår omgivning så känns skönt att bara få skriva av sig lite här.

• ijo

Grattis emhu! <3

Imorgon ska jag börja med orgalutran (sprutdag 5). Är det någon som använt den? Är det viktigt med 45 graders vinkel? Svårt att veta hur man ska sticka då ju.

• ijo
    MarieClaesson skrev 2017-04-09 15:34:32 följande:

ijo

Jag provade 45 grader denna gång vi gjorde ivf och tyckte det blev bra. Om man ser till att luftbubblan ligger överst så åker den in först. Förra gången struntade jag i 45 grader och mer "högg" in nålen och sprutade fort för att få det gjort, det bubblade typ in luft och jag hade blåmärken på hela nedre magen... Denna gången greppade jag fettet hårt med två naglar så det gör lite ont då glömmer man smärtan från sprutan, och så stack jag försiktigt in nålen med högra handens tumme och ringfinger, 45 grader cirka. då hade jag två fingrar över att dra tillbaka sprutan lite med och sen tryckte jag sakta in allt. Sen försiktigt drog ut nålen. Nu gick det superlätt varje dag så det är mina tips med orgalutran ;)

alade skrev 2017-04-09 14:56:37 följande:

Jag har använt den. Har inte brytt mig om vinkeln alls (missade att man ens ska det) och det har gått jättebra ändå.

Tack för tipsen! Det gick bra för mig med Orgalutran :) Jag stack in sprutan och sedan fick min sambo spruta in. Igårkväll tog jag ovitrellen och imorgon är det dags för äggplock, så nervös. Hoppas att jag pallar smärtan och att vi får ut fina ägg :)
  • ijo

Kommit hem från ÄP nu :) 19 stycken ägg fick dom ut. Håller tummarna nu att det går bra med befruktningen :)

• ijo
    Tösen88 skrev 2017-04-17 19:10:09 följande:

Oj vad många!! Håller tummarna att många blir befruktade:) bra kämpat!

Hur mår du?

Tack :) Jag mår sådär. Igårkväll hade jag jätteont i buken och typ kramper. Idag är det liiite bättre men är fortfarande öm och har hugg/kramper. Hoppas att det lägger sig :)
  • ijo

Av 19 ägg var 12 mogna och 6 stycken blev befruktade. Tycker det känns lite? Fast det behövs ju bara 1 guldägg :) Insättning blir på torsdag :) Hoppas dom klarat sig bra även till dess.

• ijo

Nu ruvar jag på en 8-cellig <3 TD är 8/5.

Har dock fortfarande så ont efter ÄP :/ Magen är öm och krampar. Känner liksom av det hela tiden. Tycker att det borde lägga sig och hoppas att det inte har någon negativ påverkan?

• ijo
    MarieClaesson skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:

Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)

Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.

Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.

Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.

Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3

Åh stort grattis! :) Vilket försök var detta för er? :)
  • ijo
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 10:05:35 följande:

Vi ligger och väntar. Blir typ om 20min. Har fått lugnande osv..

Sarabanan skrev 2017-04-21 10:24:40 följande:

Jag har också fått det. Känns ganska skönt hehe. Då tar dom nog dig före mig. De lär väl inte ha två team som gör det samtidigt

Lycka till båda två! :)
  • ijo
    Tösen88 skrev 2017-04-22 12:06:58 följande:

Blir äp för vår del på onsdag. Spännande och läskigt på samma gång!!

Spännande :) Är det ditt första ÄP?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017