MarieClaesson skrev 2017-04-09 15:34:32 följande:
ijo
Jag provade 45 grader denna gång vi gjorde ivf och tyckte det blev bra. Om man ser till att luftbubblan ligger överst så åker den in först. Förra gången struntade jag i 45 grader och mer "högg" in nålen och sprutade fort för att få det gjort, det bubblade typ in luft och jag hade blåmärken på hela nedre magen... Denna gången greppade jag fettet hårt med två naglar så det gör lite ont då glömmer man smärtan från sprutan, och så stack jag försiktigt in nålen med högra handens tumme och ringfinger, 45 grader cirka. då hade jag två fingrar över att dra tillbaka sprutan lite med och sen tryckte jag sakta in allt. Sen försiktigt drog ut nålen. Nu gick det superlätt varje dag så det är mina tips med orgalutran ;)
alade skrev 2017-04-09 14:56:37 följande:
Jag har använt den. Har inte brytt mig om vinkeln alls (missade att man ens ska det) och det har gått jättebra ändå.
Tack för tipsen! Det gick bra för mig med Orgalutran :) Jag stack in sprutan och sedan fick min sambo spruta in. Igårkväll tog jag ovitrellen och imorgon är det dags för äggplock, så nervös. Hoppas att jag pallar smärtan och att vi får ut fina ägg :)