• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Hoppar också in här :)
    Styrkekramar till alla som kämpar med detta 

• Tösen88
    Trixxx skrev 2017-04-02 11:24:02 följande:

Första gången jag skriver här, inne på IVF nummer fyra. 35 år (34 när vi gjorde första), amhvärde 0,15.

Första två gångerna var privat, korta protokollet ett med Gonal F och ett med Menopur, tre ägg båda gångerna alla befruktades alla slutade dela sig innan återföring blev remitterad till KS för äggdonation men väl där tyckte dom att vi skulle prova långa protokollet med 300 Gonal F och 150 Menopur hade 6 äggblåsor men fick endast 1 ägg i slutändan. Det befruktades och överlevde till dag 3 när det återfördes (6-celligt) men blev minus.

Nu långa protokollet Menopur 412,5, första VUL i fredags och endast 1 över 11cm vilket är sämre än sist men får spruta på till tisdag (sprutdag 16) för nytt VUL. Har knaprat DHEA, Melatonin, d-vitamin och Q10 på eget bevåg och hoppas att det hela ska rycka upp sig nu på slutet. Har mått absolut pest den här gången och vågar nog påstå att det är mitt sista försök oavsett för jag orkar faktiskt inte mer...

Har ni en tumme över får ni gärna hålla den för mig, och finns det någon med en framgångshistoria trots superlågt amh, snälla dela med dig, skulle verkligen behöva lite solsken nu. ??

Håller tummarna för dig att ni lyckas denna gång :)
    Har ni några barn sedan tidigare?
    Hur mår du nu?
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-01 05:55:26 följande:

Jag hoppar gärna in här ????
    Är på sprutdag 8 idag. Jag var på första VUL igår och hade 11 äggblåsor, största på 16mm. Fick höja dosen av Gonal-f och ska tillbaka för nytt VUL på Tisdag ????

Spännande :) 
    Har du haft ngr biverkningar?
    lycka till på tisdag :)
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-06 12:24:54 följande:

Jag som gått här och väntar på att mensen ska komma var hos min ivf-klinik idag och fick göra ett UL. Slemhinnan var tjock och fin så läkaren tyckte att jag redan borde ha fått mens så jag fick göra ett gravtest...som var positivt!!!! Kan inte fatta det!!!!

Åh vad roligt. Stort grattis hur mår du?=)
  • Tösen88
    alade skrev 2017-04-05 20:17:02 följande:

Tack hörrni!

Jag har fulgråtit några timmar, kramats några och nu börjar det landa lite. Det är såklart jobbigt, men det finns hopp om bättre resultat nästa gång. Vad är två månaders väntan efter att ha längtat efter barn i 10 år? Det ska nog gå att ta sig igenom detta också.

En dag i taget. Kämpa på! <3 
  • Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-03 21:04:10 följande:
    Ja, jag har några biverkningar faktiskt.
    Är väldigt öm i äggstockarna, har huvudvärk, är svullen, fått mer finnar, är mycket tröttare och så är jag mer känslig, humöret är inte det bästa, stackars sambon som får stå ut med mig och mitt gnäll :p
    Ja det låter som att det är rätt vanliga biverkningar. Hehe ja det är tur att våra sambosar finns där och försöker stötta oss så mkt de kan genom det här. :)
  • Tösen88

Spraydag 23 idag. Ingen inj start för min del än. Var inne måndags på kliniken för blodprov, inte blivit nedreglerad tillräckligt än (för höga värden) utan fick komma in igår för vul. En liten cysta hittades i ena äggstocken och fick tas bort. Lite läskigt men stolt efter att ha klarat det  
    Återbesök på onsdag för nytt blodprov och förhoppningsvist inj start på kvällen. 

• Tösen88
    Ivfkampen skrev 2017-04-06 20:23:54 följande:

Imorgon är det dags för äggplock för mig, så himla nervös! Håll tummarna för mig är ni rara! <3

Hoppas att allt gick bra idag!!
  • Tösen88
    emhu skrev 2017-04-08 09:18:27 följande:
    Tack! Jag mår bra, lite ömma bröst och molvärk men annars ingenting. Kommer inte tro på det på riktigt förrän ultraljud 24/4 :)
    Hehe det måste vara svårt att ta in att man äntligen är gravid. Efter så mkt längtan och kämpande. Man blir alltid så glad när man hör positiva nyheter  
  • Tösen88
    smurfen 11 skrev 2017-04-08 10:13:11 följande:

Är det nån här som sprayar för att bli nedreglerad?

Jag började på dag 21 och nu är det dag 28. Ska inte mensen komma alls?

Jag får alltid mens dag 27 eller 28 och alltid spottings 1-2 dagar innan men inte en tillstymmelse till mens, hur är det för er andra? Däremot har jag molvärk.

Jag sprayar med suprecur. Min cykel har hoppat mellan runt 27 dagar till 33 dagar den senaste halvåret. Denna "mens" kom efter 34 dagar men var konstig eftersom det nästan bara var små spottings i ca 5 dagar & sen 1 dag med lite m å sen knappt minispottings igen. Brukar  vara ca 2-3 dagar spottings & sedan mens i kanske 2-3. Men som sagt min m har varit lite skum den senaste tiden. Med suprecur sa de att mensen ska komma ungefär vid samma dag som den brukar men är den över 1 vecka sen ska man kontakta kliniken.
    Vad sprayar du med? 
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017