• Sjuttiosjuan

IVF igång Mars/April 2017

Hej!

Får jag vara med här?

Vi håller på med vårt 5:e försök nu. Har jättedålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad. Fick dock ut 5 ägg sista försöket och tillbaka 2 men inget plus:(

Nu kör vi 2 till innan sommaren och sen får vi se om vi går vidare med ÄD.

Sprutdag 6 idag och troligen ÄP om 1 v

• Sjuttiosjuan

Hej!

Får jag vara med här?

Vi håller på med vårt 5:e försök nu. Har jättedålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad. Fick dock ut 5 ägg sista försöket och tillbaka 2 men inget plus:(

Nu kör vi 2 till innan sommaren och sen får vi se om vi går vidare med ÄD.

Sprutdag 6 idag och troligen ÄP om 1 v

• Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-05-08 13:13:37 följande:

Välkommen:)

Min reserv är inte super heller, passerat 40, dock låg den på 1.1 december 2016, men fått 0.6 i september 2016, vet inte hur den kan gå upp och ner så?? Hade 1.9 november 2015.

Jag är tydligen också svårstimulerad, fick tre ägg förra veckan som inte ens blev befruktade:( 

Vad tar du för dos? Gjort ditt första ul idag då?

För oss blir det möjligen ÄD också, hänger för övrigt mest i tråden "ivf/äd 2016/17", där vi är ett gäng över 40.

Låter som en tråd för mig med, kanske kikar in där!

Jag tar 300 bemfola och 450 menopur, doser som skulle kunna döda en elefant typ.. Har kört lägre doser tidigare men sist drog vi till med en monsterdos direkt på mensen som kom utan vila och då fick jag 5 ägg, fått ett bara de tidigare 3 försöken men alltid fått det tillbaka.

Så troligtvis blir det dålig skörd detta plock och bättre på nästa om det följer samma mönster.

Fråga om du får köra direkt igen nu, det gjorde ju verkligen susen för oss!

Jag gör bara ett UL på dag 9 eftersom det liksom blir vad det blir. Så på Tors får vi se, men jag har tyvärr haft mycket tomma blåsor också så jag bryr mig inte riktigt om hur många dom ser eftersom det sällan stämmer med hur många dom får ut sen:(

Kör akupunktur nu så får vi se!
  • Sjuttiosjuan
    emhu skrev 2017-05-08 17:38:31 följande:

Hej Sjuttiosjuan!

Jag har också dålig äggreserv, AMH som knappt är mätbart och FSH-värde på 32...hur lågt amh/högt fsh har du? Jag blev gravid på egen hand precis innan vi skulle börja med vår första ivf nu i april men det slutade tyvärr i missfall för två veckor sedan :( men jag hoppas på att få göra en ivf-behandling nu innan de stänger för sommaren och min största oro är att jag kommer vara svårstimulerad så att vi inte får ut några ägg...då tror jag inte att vi kommer få göra några fler försök i så fall.

Tråkigt att höra att ni har varit igenom så många försök som aldrig lyckats. Jag är grymt impad över alla er som finner kraft att fortsätta försöka!

Hur kommer det sig att du tar både Bemfola och Menopur?

Såg att du går på akupunktur samtidigt, det gör jag också! Hur långt innan behandling startade du? Har du gjort det innan de andra försöken också?

Sorry för alla frågor men det är spännande när man stöter på någon med samma problem som en själv!

Hej!

Mitt amh var på 0.22 för ett år sedan och vi har inte mätt det igen, finns ju ingen anledning direkt,men det är ju tydligt att jag är svårstimulerad. Kombon av både menopur och bemfola har gett bäst resultat så vi fortsätter med det. Har provat endast menopur också men bemfolan gav någon blåsa till. Tror tyvärr mest det är tur när det gäller oss med dålig reserv, att man liksom hittar en bra cykel.

Man börjar tyvärr få rutin på det här, mår bra av hormonerna men ruvningen är ju det absolut värsta man kan gå igenom, sen glömmer man fort hur jobbigt det är till nästa gång plus att man vet vad uppsidan kan bli, det ger mig kraft att fortsätta.

Började på akupunktur 2 v innan sprutstart, inte testat det innan så vi får se vad det kan ge.

Men ändå skönt att du kan bli gravid, det är ett bra! Men tyvärr har vi med dålig reserv läkarna emot oss,dom rekommenderade ÄD på vårt första besök.. sen efter våra landstingsförsök så fick vi nej från 3 privata kliniker innan vi hittade hit. Här är dom positiva,villiga att testa nya vägar och känns väldigt kompetenta. Jag är 40 men domtyclef inte det är gammalt i Ivf sammanhang. Så vi kör tills jag inte orkar mer!

När sätter ni igång igen?
  • Sjuttiosjuan
    smurfen 11 skrev 2017-05-10 08:49:06 följande:

Japp du är välkommen om du vill :)

Jag skulle testat 300 menopur och 150 bemfola om vi varit kvar på den gamla kliniken. Men bytte till en närmare klinik och har kört på 375 menopur nu. aJ det är stora doser! 

Har dina ägg alltid blivit befruktade, eller har du haft omogna ägg också?

Kommer nog inte palla köra ett försök till direkt...

Har också testat akupunktur, från juni-dec förra året, nu gör jag inte det. Vissa nålar hon stack in gjorde skitont, och då kände jag att jag ska ju inte pinas. Sprutor är bättre att ta :)

Så ul imorgon? Hoppas det ser lovande ut !

Vi har bara fått ut ett ägg tre av 4 ggr trots 2-4 blåsor, så tomma blåsor tyvärr. Men det ägget har varit moget och blivit befruktat och återfört alla 3 ggr. Men fick som sagt 5 ägg ur 6 blåsor sist varav 3 inte gick att befrukta och jag fick tillbaka ett fint och ett som var ok.

Så troligtvis typ 3 blåsor imorgon, bara min högra äggstock som verkar funka,fick 3 blåsor på vänster den gången vi körde dubbelt dock.

Aja,det är en djungel och man är ju så vilsen..
  • Sjuttiosjuan

5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!

Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3

• Sjuttiosjuan
    ijo skrev 2017-05-11 17:03:37 följande:

Håller tummarna att ni får ut fina blåsor på onsdag :) Hur länge har ni hållit på med ivf?

Tack!

Gjorde första i september förra året!
  • Sjuttiosjuan
    emhu skrev 2017-05-11 23:22:47 följande:

Åh grattis!!! Det låter ju som att det var ett bra val att köra på den här cykeln för dig! Håller tummar och tår för att blåsorna växer till sig :)

Jag var på återbesök på kliniken igår och vi kom fram till att vi inte gör någon behandling innan sommaren. Känns både bra och dåligt. Det känns lite jobbigt att man inte gör något för att ta sig framåt men å andra sidan så är det väl bra att kroppen får vila lite efter missfallet. Min tcm-doktor tror dock att vi kan försöka på egen hand nästa cykel om inte ägglossningen uteblir så en liten chans kanske finns att vi lyckas på egen hand.

Läkaren på kliniken sa att hon inte kunde se några äggblåsa alls på äggstockarna just nu och tyckte därför att vi skulle vänta till efter semestern. Men jag reagerade över något hon sa som jag måste fråga er om. Hon sa att det tar runt 60 dagar för en äggblåsa att mogna och att man då har äggblåsor i olika mognadsstadier hela tiden i äggstockarna. Jag hade ingen aning om det. Visste ni det? Känns ju inte så upplyftande att hon inte kunde se en ända nu :( en naturlig ägglossning lär ju vänta på sig för min del i sådana.

Nej,det var ny information för mig! Men antar det är därför långa protokollet kan lämpa sig för oss med lågt amh så man hinner samla ihop lite blåsor,har dock inte varit någon skillnad för mig.

Första gången när vi gjorde vår utredning såg hon inte heller några blåsor men därefter har jag alltid haft 5-6 st men de på v äggstock har inte svarat på beh och alltså inte växt till sig. Hon kollade innan jag började med sprutorna att det fanns några att jobba med,annars hade vi också väntat.

Tror säkert det är bra att vila efter missfallet och skönt att slippa sprutor och känslomässig bergochdalbana,hade gärna pausat men känner inte att jag har tid med det:( men lär väl bli en paus ändå i juli/aug om vi nu väljer mer Ivf el går vidare med ÄD.

Trevlig helg!
  • Sjuttiosjuan
    ijo skrev 2017-05-14 18:15:34 följande:

För en vecka sedan visade gravtestet "gravid 2-3", idag visade det "gravid 1-2" :'( Sakta försvinner hormonet och det som hade kunnat bli min högsta dröm.. Deppigt!

Hoppas att ni andra mår bra! <3 Det är tufft det här! Cred till oss alla som får kämpa på. Kramar!

Fy, kan inte tänka mig hur fruktansvärt tråkigt det måste kännas:( Kram till dig med!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-05-13 00:08:35 följande:

Skriver i den här tråden för första gången. Är 29 år med lågt amh (0,9) Har gjort 2 försök med ivf, första med högsta dos bemfola, resulterade i en äggblåsa och det blev avbrutet.

Försök två körde vi igång nästa mens (efter provera då jag inte får mens av mig själv) startade med elonva som man endast tar en gång på blödningsdag 2 och efter 5 dagar gjorde vi tillägg med 375 menopur, vid första ul fanns endast två små äggblåsor, läkaren lade då till gonal f också. Hade alltså 300 gonal f och 150 menopur efter ul 1. Vid ul 2 i måndags visade det sig att äggblåsorna stannat i tillväxten och det avbröts. Vi rekkomenderades ÄD.

Vi har gått privat då tiden inte fanns för att vänta på landstingskön. Nu får vi dock inte längre fortsätta för kliniken då mina äggstockar inte svarar på hormonerna. Jag skriver mest här för att se om det finns någon som har erfarenhet av om två gånger räcker för att man ska kunna avgöra att äggstockarna inte kommer att svara på ny behandling? Det är ju såklart individuellt hur man svarar, funderar bara på om man kan hå två dåliga månader? Jag har ju inte amh i botten så förstår inte varför mina äggstockar inte svarar alls :( Mycket tankar som snurrar när det gick såhär :)

Oavsett har vi bestämt oss för ÄD i Riga där det inte är kö. Jag var väldigt ledsen i veckan men har landat i tanken och ser fram emot det! Om vi får ett barn den vägen kanske jag ändå väljer att testa ivf igen inför ett ev syskonförsök. Men det är som jag tänker nu, kanske inte alls känner för att testa det igen då, och någonstans inser jag väl att om det inte gått nu så går det inte i framtiden. Jag tror det blir bra oavsett, kommer älska mitt barn gränslöst även om det blir via ÄD.

Långt inlägg, hoppas någon orkar läsa. Håller tummarna för alla er andra ivfare och att det går vägen för er! :)

Hej!

Jag är ju också väldigt svårstimulerad och vi har ju bara fått ut 8 ägg på våra 4 försök varav de senaste gav 5 ägg. Skillnaden då var att vi körde 2 försök på varandra med väldigt höga doser bemfola (300)plus menopur(450) först då växte även blåsorna på v äggstock.

Spännande med ÄD! Vi hamnar nog också där tillslut då mina ägg verkar både få och av sämre kvalitet. Har börjat försöka tänka mig in i ÄD men är inte riktigt där än, vill inte ge upp hoppet. Jag är inte orolig för att jag ska älska barnet mindre utan för alla andra frågor och funderingar det medföljer för framtiden både hos barnet och omgivningen.

Skulle gärna följa med på din resa! Skriver du om den någonstans?
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-05-15 23:26:52 följande:

Det är ju så jobbigt att vara svårstimulerad! Skönt att din kropp ändå svarat bättre senaste gången! Fick du 300 bemfola och 450 menopur samtidigt? På vår klinik sa de att högsta tillåtna var 450 totalt, alltså exempelvis 300 gonal f och 150 menopur. Konstigt att det skiljer sig så.

Jag gav lite upp när vårt andra försök inte resulterade i några ägg alls. Hade det åtminstone blivit en äggblåsa igen så hade jag nog velat pröva en gång till. Sedan har jag tänkt tanken att, "men tänk om det lyckas nästa gång". Men tänker jag rationellt så tror jag inte på det. Men det är nog det som varit jobbigast, att vi bara försökt två gånger, hade vi försökt 5 gånger med samma resultat hade det nog varit lättare att släppa för mig.

Men jag är som sagt glad för beslutet om ÄD även om jag ibland är ledsen över att det inte blev som vi först tänkt. Har funderat på att skriva någonstans, för att rensa tankarna, får se, skriver isåfall om jag börjar med det. :)

Hur går det för dig nu? Är du på nytt försök?

Vi kör igen!

Äggplock imorgon och när jag var där förra veckan fanns 5 blåsor så nu hoppas jag det finns ägg i dom också, många har varit tomma för oss.

Ja, på den här kliniken snålar dom inte och det är jag glad för eftersom jag tydligen behöver dom här monsterdoserna. Det är inte farligt med för mkt hormoner när man är svårstimulerad men tror främst att man tänker lite kostnadseffektivt ibland, vilket såklart är rimligt när det är skattebetalarnas pengar.

Har nog tänkt försöka 2 ggr innan sommaren och sen får vi se, jag är inte riktigt redo att ge upp än..

Stort lycka till och jag är väldigt nyfiken på hur det går för dig eftersom jag troligtvis får gå i dina fotspår!

Ta hand om dig!
  • Sjuttiosjuan

Nu är vi klara! Vilken pärs!! Jag har aldrig blivit speciellt påverkad vid ÄP och har i princip åkt direkt till jobbet, men så blev det inte idag. Dom råkade sticka mig så att det blev en blödning och ett tag såg det ut som om det skulle behöva sys, men han tryckte med något så blödningen avstannade så det slapp vi. Men den smärtan! Jag blev helt yr, mådde illa och pulsen och syresättningen droppade så det blev syrgas, dropp och mediciner för att få upp puls och blodtryck. Min sambo som är känslig var tvungen att sätta sig på golvet för han höll också på att svimma. Mådde så dåligt, fick ligga därinne typ 45 min innan jag kunde stå upp., fy har aldrig mått så dåligt!

Tack för omtanke och lyckoönskningar <3

• Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-05-18 21:54:38 följande:

Ush stackare! Hur många äggblåsor fick ni ut? Hoppas du mår bättre nu!

Vi fick ut 3 ägg men igår ringde dom och sa att inget blev befruktat:(

Hon skulle ringa idag så då får jag väl veta lite mer!
  • Sjuttiosjuan
    Fru Volante skrev 2017-05-21 22:41:09 följande:

Fy vad tråkigt! Har de någon förklaring till varför det blev så? Hur ser planen ut för er nu? Styrkekramar

Nä, det var inte ovanligt sa hon. Dom kan ha varit omogna, svårt för dom att veta. Vi har nog haft tur tidigare bara. Vi kör ett sista försök direkt nu när mensen kommer om allt ser ok ut.

Funkar inte det så får det nog bli ÄD till hösten, chansen att vi lyckas med Ivf är för liten och tiden och pengarna rinner iväg. Jag är ju 40 nu och vill inte vara för gammal när jag får barn..

Hur långt har ni kommit?
  • Sjuttiosjuan
    Pitebo skrev 2017-06-08 10:40:48 följande:

VUL imorgon. Snart får vi äntligen tillbaka vår blastocyst. Hoppas bara på att ägglossningen kkommer infalla på rätt dag nu då var klinik har stängt helger. Så behöver lite tummar här nu brudar!!!

Håller:)
  • Sjuttiosjuan
    Tösen88 skrev 2017-12-23 06:17:30 följande:

Jaaaa!!!!!!!!!! Vi lyckades!!!!

Stort stort grattis!!!!! Vi lyckades också till slut men fick ta till äggdonation, är i v 16 nu:)

Kul för er! Ha en fantastisk jul!
  • Sjuttiosjuan
    Tösen88 skrev 2017-12-23 08:25:30 följande:

Tack och stort grattis till er med. Så underbart! Hur mår du/ni? :)

Ja ha en underbar jul ni med :)

Jag mår oförskämt bra! Ingen trötthet, illamående eller liknande. Mår typ som vanligt fast piggare och lite rundare:) Får säkert nåt annat hemskt senare i graviditeten:)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017