emhu skrev 2017-05-08 17:38:31 följande:
Hej Sjuttiosjuan!
Jag har också dålig äggreserv, AMH som knappt är mätbart och FSH-värde på 32...hur lågt amh/högt fsh har du? Jag blev gravid på egen hand precis innan vi skulle börja med vår första ivf nu i april men det slutade tyvärr i missfall för två veckor sedan :( men jag hoppas på att få göra en ivf-behandling nu innan de stänger för sommaren och min största oro är att jag kommer vara svårstimulerad så att vi inte får ut några ägg...då tror jag inte att vi kommer få göra några fler försök i så fall.
Tråkigt att höra att ni har varit igenom så många försök som aldrig lyckats. Jag är grymt impad över alla er som finner kraft att fortsätta försöka!
Hur kommer det sig att du tar både Bemfola och Menopur?
Såg att du går på akupunktur samtidigt, det gör jag också! Hur långt innan behandling startade du? Har du gjort det innan de andra försöken också?
Sorry för alla frågor men det är spännande när man stöter på någon med samma problem som en själv!
Hej!
Mitt amh var på 0.22 för ett år sedan och vi har inte mätt det igen, finns ju ingen anledning direkt,men det är ju tydligt att jag är svårstimulerad. Kombon av både menopur och bemfola har gett bäst resultat så vi fortsätter med det. Har provat endast menopur också men bemfolan gav någon blåsa till. Tror tyvärr mest det är tur när det gäller oss med dålig reserv, att man liksom hittar en bra cykel.
Man börjar tyvärr få rutin på det här, mår bra av hormonerna men ruvningen är ju det absolut värsta man kan gå igenom, sen glömmer man fort hur jobbigt det är till nästa gång plus att man vet vad uppsidan kan bli, det ger mig kraft att fortsätta.
Började på akupunktur 2 v innan sprutstart, inte testat det innan så vi får se vad det kan ge.
Men ändå skönt att du kan bli gravid, det är ett bra! Men tyvärr har vi med dålig reserv läkarna emot oss,dom rekommenderade ÄD på vårt första besök.. sen efter våra landstingsförsök så fick vi nej från 3 privata kliniker innan vi hittade hit. Här är dom positiva,villiga att testa nya vägar och känns väldigt kompetenta. Jag är 40 men domtyclef inte det är gammalt i Ivf sammanhang. Så vi kör tills jag inte orkar mer!
När sätter ni igång igen?