• Sodergok

IVF igång Mars/April 2017

Så himla sorgligt Tösen88. Beklagar.. <3

Vi fick samma fruktansvärda besked tidigt i våras, ett MA i vecka 9.

Nu är vi igång med ivf nummer 3 för syskonförsök.

Jag pausade från familjeliv sedan dess men nu känner jag att det kan vara skönt att dela lite tankar med er igen. (Mitt fd nick var mariaclaesson tror jag)

Förlåt nu har jag inte läst ikapp mig i tråden så jag frågar hur går det för dig emhu?

• Sodergok

Men vilken positiv nyhet ändå emhu! Alla tummar att det ska gå bra denna gång!

• Sodergok

Tösen88, Det finns liksom ingen tröst att hämta där ni befinner er nu.. som att falla tusen meter ner i ett jävla hål.. Men, det känns förhoppningsvis lite lite lättare så fort ni har en ny plan framför er.. <3

Idag ska jag på ultraljud så troligtvis får vi reda på idag vilken dag det blir ägguttag. Fredag gissar jag

• Sodergok

Vi kör det korta protokollet, det har jag gjort de andra tre ivf:erna också. Jag gissar att det är för att vi har manlig faktor och att det är vanligast då

Många kramar!

• Sodergok

De ville få in ett nytt vul på onsdag. Kliniken som jag går till i hemstaden är stängd då så vi måste åka 25 mil tur/retur för ett jäkla ultraljud :P

Det verkar bli en hel del äggblåsor denna gång det fanns 8 större och 9 lite mindre blåsor..

• Sodergok

Täsen88, Vill bara berätta att för oss så gick själva ?missfallet? väldigt smidigt om man kan säga så. Det gick på några timmar här hemma, jag fick bra smärtlindring med mig hem så något ont hade jag inte alls. Det var så klart väldigt jobbigt att blöda ut allt och att säga farväl till något man hade så stora förhoppningar om <3 <3

• Sodergok

Jo förlåt jag var lite otydlig, vi fick med oss tabletter hem plus smärtstillande och ett schema för hur och när alla tabletter skulle tas. Och blödningen kom igång efter tre timmar och sen var allt ute efter bara en timme. Blödningen var kraftigare och längre än en mens men ändå inte så farligt som jag hade förväntat mig.

Positiva tankar kan faktiskt underlätta och att stå och gå mycket under tiden kan göra att det går fortare.

Kramar <3

• Sodergok

Igår hade vi äggplock, 5 ägg blev det. Idag får vi veta hur många som blev befruktade.. Vi har gjort icsi alla gånger. Nu hoppas vi såklart att återföring kan ske på onsdag med en blastocyst, men det är bara att vänta och se :)

• Sodergok

Tösen88, Det får man ju ändå säga att det var bra att missfallet skedde naturligt. Slippa ta ännu mer medicin och att kroppen faktiskt förstått vad som hänt. Hoppas att det känns okej nu. Skickar lite extra styrkekramar<3

Äggplocket var vidrigt får jag nog erkänna.. en av blåsorna satt klurigt till så att de var tvungna att sticka genom livmodern.. hua så ont det gjorde! Men eftersom det var så pass få blåsor, 7 st så gick det fort och jag har knappt haft ont nu efteråt. Två av fem ägg var omogna så de provade att befrukta tre och alla har delat sig :) Vi hoppas på återföring på onsdag med en blastocyst

• Sodergok

Nu ruvar jag på en fem dagars blastocyst! Testdag är 14/2

Det blev ju tyvärr inget till frysen denna gång men vi har tre i frys från förra gången.

• Sodergok

Emhu, Det tänkte jag inte ens på!

Men helt ärligt så är ett plus på stickan bara ett delmål nu efter att man har upplevt ett MA. Men nu ska vi inte vara negativa utan tänka positivt tills motsatsen bevisats ;)

• Sodergok

Idag är jag glad, men vågar inte vara för glad... Fick se ett positivt gravtest ialla fall! :D Är på Ruvardag 6 idag

• Sodergok

Wow så spännande Pitebo! :D Hur känns det så här nära inpå? Peppigt? Läskigt?

Vi ska på vul om fyra veckor. Det skulle egentligen vara om tre veckor men då är vi bortresta.. men det känns bra att vänta lite extra för sist så fick vi ju se ett hjärta i vecka 7+0 och sen hade det stannat vid ca 7+2 :?(

Nu hoppas vi på en bättre utgång såklart!

• Sodergok

Hej alla! Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå, i graviditetsvecka 6+6 Det känns riktigt bra:)

Hur går det för er andra? Pitebo har det blivit någon bebislycka än?? :D

• Sodergok

Hur går behandlingen Tösen88?

Vi har sett ett litet liv i magen på Kub ultraljudet så nu vågar vi tro att det ska gå vägen :) Är i v 14+1 idag

• Sodergok

Åå grattis Tösen! <3 <3

Nu får ni njuta av att det ser bra ut. Vill det gå bra så gör det det denna gång :)

Vi har varit på rutinultraljudet och är i vecka 20. Har kunnat njuta och må bra ända sedan Kub testet. Då var jag så lättad över att se fostret att jag storgrät, haha nästan lite skämsigt ;)

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017