• Sarabanan

IVF igång Mars/April 2017

Mallin1985 skrev 2017-04-20 17:06:36 följande:

Hej,
    Jag hoppar in här (hoppas det är ok).
    Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..
    Hur hade ni gjort?

Jag ska också på ÄP imorgon. Är inte nervös, det går som det går, det lär göra ondare att föda och det vill jag ju få göra en dag hehe. Hur känns det för dig? Vart går du? Vi kommer troligen få frysa mina ägg dock. Manlig faktor här.
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 18:18:10 följande:
    Hej,
    Va kul. Har dom sagt hur många dom tror att dom kan tömma? Jag är inte heller nervös för själva utplocket utan för hur det kommer att gå efteråt (hur många ägg, hur många som ev kan bli bra embryon osv).
    Vi har manlig faktor till att det inte funkar naturligt, men nu när det är så få blåsor så känns det som att dosen menopur var för låg.. Då jag har så få så kommer vi at sätta in redan på söndag (om det finns nåt att sätta in).
    Vi går i uppsala. Ni?
    Vi också, så då kanske vi möts halvhöga hehe. Jag hade 10 stora blåsor när vi kollade i tisdags o 7 mindre sen slutade hon mäta. Vi har frysta men det e ju inte säkert att det klarar upptining så jag är helt inställd på att det inte funkar o dom får frysa mina ägg istället.
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 19:48:09 följande:
    Haha ja det kanske vi gör. Vilken tid ska ni plocka ut?
    Varför fryser ni, överstimulerad?
    Typ kl 11 sa hon när vi kom hit. Seg väntan. Vilken tid har du, eller är ni redan klara? Hur gick det isåfall?

Vi har bara frysta spermier att tillgå just nu det är därför
  • Sarabanan
    MarieClaesson skrev 2017-04-21 08:32:01 följande:

Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)

Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.

Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.

Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.

Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3

Grattis!!
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 10:05:35 följande:
    Vi ligger och väntar. Blir typ om 20min. Har fått lugnande osv..
    Jag har också fått det. Känns ganska skönt hehe. Då tar dom nog dig före mig. De lär väl inte ha två team som gör det samtidigt
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 10:05:35 följande:
    Vi ligger och väntar. Blir typ om 20min. Har fått lugnande osv..
    Lycka till!
  • Sarabanan
    Mallin1985 skrev 2017-04-21 14:25:55 följande:
    Hur gick det?
    Dom lovade att jag inte skulle må illa efteråt. Åkte raka vägen hem o kräktes ???? det gick bra. 15 ägg, o rörliga spermier efter upptining. Tror dom ska göra icsi på 7-10 st ägg o frysa resten. Kommer inte riktigt ihåg, var rejält påverkad av morfinet. Hade jätteont efteråt även om själva utplocket gick bra. Mensvärken from hell typ. Hur gick det själv? Hur känns det nu efteråt?
  • Sarabanan

Ruvardag 5, på en 5-dagars. Kände mig superpigg och full av energi när jag började med sprutorna. Efter äggplock mådde jag pyton. Fick sjukt ont i magen när jag började med lutinus, svullen och såg ut att vara i sjätte månaden. Nu är jag bara jättetrött och finnig. Tänk om man kunnat snabbspola tiden och TD var här. Har än så länge varit stabil i humöret iaf. Håller alla tummar och tår för att vi snart är en hög här inne som fått plus och att vi får följas i nästa fas istället!! Glad

• Sarabanan
    Tösen88 skrev 2017-05-02 06:08:33 följande:
    Håller tummarna :)

Hehe tiden sniglar sig fram till td.

Hur mår du idag?:)
    Jag mår bra, men kan inte hjälpa att jag letar symptom. Tycker att jag har mycket mer stickningar o känningar av livmodern än vanligt, men inte så konstigt när lutinusen ska göra det beboligt där i. Det är ju inget som säger att det finns någon där för det. Försöker verkligen att intala mig att det är lutinusen och min hjärna som spelar mig ett spratt och inget annat. Har varit skengravid förut och det var på samma nivå som nu. För övrigt tycker jag att tiden har gått snabbt, det är mycket både på jobbet och hemma som gör att jag håller fokus på mycket annat. Förutom symptomletande förstås. 

Vi bestämde nog igår att vi testar på fredag 12/5 istället för på TD 14/5 för det känns lättare att ta ett negativt test och gå till jobbet och fokusera på annat. Annars kommer jag nog deppa hemma hela helgen istället. 

Hur mår du? Symptom?
  • Sarabanan
    ijo skrev 2017-05-05 21:00:30 följande:
    Har ju varit lite rosa till och från i massa dagar nu. Men idag på ruvardag 15 har jag blött en hel del :( Har ju känt på mig sen tidigt att det inte skulle gå men det är ändå så tungt. Har testdag på måndag så då ska jag kontakta kliniken får jag se vad som händer. Hoppas vi hinner med ett till försök innan sommaren. Har bara så svårt att tänka mig att vi någon gång ska få lyckan av ett plus. Lite deppig..

Hur känner du dig då? :) Vilken ruvardag är du på nu?
    De säger ju att man ska testa ändå, så jag håller tummarna för att det kanske inte är helt kört ändå!
  • Sarabanan

Jag undrar också hur man räknar bim. Är det grundat på senaste mensen innan eller förändras det av alla hormoner? Det börjar bli rosa på min pinne...

• Sarabanan
    ijo skrev 2017-05-08 17:55:24 följande:

TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.

Ånej :( jag håller alla tummar o tår för att det kanske ändå kan gå bra. Om inte så beklagar jag verkligen
  • Sarabanan

Negativt test imorse. Har egentligen testsag på söndag men eftersom vi fick tillbaka en blastocyst så tycker jag att det borde varit positivt redan. Rd 13 idag. Kan jag sluta med lutinus nu tro?

• Sarabanan
    Tösen88 skrev 2017-05-10 15:49:15 följande:
    Fortsätt med lutinus tills td :) man vet alldrig vad som kan hända till på söndag:) hur mår du?
    Jag mår bra. Börjat fundera på om jag hade obalans innan för sen jag började ta sprutorna är jag mycket piggare, vaknar av mig själv när jag sovit klart (aldrig hänt tidigare), behöver typ 7-8h sömn för att vara pigg istället för typ 9. Har dessutom gått ner 3.5 kg efter äggplock (2v) utan förändringar, är mindre hungrig, blir mätt snabbare som håller längre osv osv. Jättemärkligt. Nästan så jag skulle kolla upp detta när jag slutat ta lutinus. Och det känns extra motiverande för att köra igång nästa behandling när det får mig att känna mig så stabil o bekväm. Jag hade iof jäääätteont i magen efter äp och första två dagarna av lutinus.

Hur är det själv? Symptom? Är det ert första försök? Har du testat något ännu? Vilken del av Sverige behandlas du?
  • Sarabanan

Grattis Tösen!! Vi har gjort alla våra behandlingar i samma tidsperiod förutom att min cykel är 32 dagar som gjort att jag nu ligger en vecka efter dig. Har testdag 31/12 men vi har bestämt att vi ska testa den 27:e. Då har vi firat klart all jul och hinner komma över eventuell akut sorg till nyår. Är på ruvardag 10 och har spenderat hela dagen på gynakuten. Har måttlig överstimulering som dök upp försiktigt i onsdags men inatt var det olidligt så vi åkte in. Läkaren och barnmorskorna fick lova att inte säga något om mitt blodprov eftersom vi hellre firar jul lyckligt ovetandes än är ledsna.

• Sarabanan
    Tösen88 skrev 2017-12-26 18:54:21 följande:
    Hej! Åh tack för gratulationerna :)

Oj låter väldigt jobbigt med överstimulreningen.. Hur känns det idag? Var det färsk försök denna gång? Åh så spännande med ruvningstider, har du kännt ngr symtom? Klokt av er å vänta å testa till imorgon, håller tummarna för positiva besked imorgon!!! :)
    Ja det var färskt. Vi laddade med folsyra båda två och min sambo tog även zinktabletter i tre månader innan så han slapp tese denna gång. Överstimuleringen blev lite bättre när mina lakritscravings kockade in. Trodde då att det var dåligt med salt eftersom det binder vätska men efter mycket googling så är det rekommendationen i USA, mycket välsaltad mat och gatorade eller vad det va. Nu hag inte ätit lakrits på två dagar så nu känns det mindre bra igen. Får nog äta nachos till middag :)

Jag har haft flera symptom men tänkt att det var lutinusen. En del akut illamående och så, och är jättetrött. Igår blev det powernaps.

Vi testade imorse och det var positivt! Läste på massor om ohss som kommer sent och det är på grund av att hcg ökar men vågade ändå inte hoppas. Vårat förra färskförsök blev inge bra och vi fick inte något tillbaka. Kliniken var snälla dock så de räknade inte det försöket, men vi blev avrekommenderade att fortsätta och istället gå vidare med donation. Nu med lite vitaminer, ingen alkohol alls och en mycket positiv känsla så gick det. Kul att vi verkligen prickat in alla behandlingstillfällen samtidigt! När har du bf? Hur mår du? Symptom?
  • Sarabanan

Oj, blev visst en del stavfel när jag skrev på telefonen. Hoppade visst över en del ord mitt i all iver också. Du får försöka läsa ändå, haha :)

• Sarabanan
    Tösen88 skrev 2017-12-28 14:25:40 följande:
    Men åh vad roligt. Stort grattis!

Hehe vi är verkligen ihoptajmade :)

Vår stora dag är beräknat den 25 augusti <3

Just nu mår jag rätt ok, blev jätte yr, illamående och kallsvettig iförmiddags så fick gå hem från jobbet. Kan berott på att inatt så vart jag rätt dålig i magen så blev nog lite blodsockerfall. Men det e bättre nu:) vätska å vila :) inte haft så mycket symptom, vart lite svettig å smått illamående :)

Hur är det med dig/er?

Har ni förstått gravbeskedet än?

Det är svårt att förstå när man längtat så länge
    Tack! Vi har den 31/8. Då är ni precis en vecka före oss. Vecka 6 imorgon och alltså vecka 7 för dig, visst blir det rätt? Vissa sidor jag kollar på visar bf den 30/8 men majoriteten säger 31 så jag går på det. Usch vad jobbigt. Jag har också haft en del yrsel nu när jag tänker efter. Det verkar vara viktigt att äta regelbundet för att ta sig igenom detta haha. 

Nej jag fattar inte. Jag tog ett första test men resultatet kom efter typ 15-20 sek så jag tänkte nog bara: ok. Tog ett nytt test och ett nytt och till slut hade jag tagit 9 st test och alla visade positivt inom 30 sek. Tog ett digitalt då och först då kändes det lite mer riktigt. Men inte verkligt. Det känns jättekonstigt. 
  • Sarabanan

Stort grattis till er båda!! Jag håller alla tummar och tår för att det går bra!

Och tösen.... tänk om det blir två! Solig

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017