• Grodan7

IVF igång Mars/April 2017

Hoppar in i den här tråden jag också. Var idag och satte in 2 3-dagars embryon så nu är jag ruvare.

Skönt att kunna prata av sig med dom som är i liknande/samma situation. Önskar alla här stort lycka till på den här resan!

• Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-04-26 17:06:59 följande:

Vad spännande :) stort lycka till med!

Är det första rivningen? :)

Det är 3e gången men första så var embryona av dålig kvalitet. enl min läkare pga att mina ägg nog inte mådde så bra av kort behandling med Orgalutran och dessutom var sperman nedsatt då (har bytt donator) så den räknar jag inte ens som ett vettigt försök.

Hur ser din resa ut?
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-04-27 14:40:47 följande:

Tråkigt att det startade så knagligt, har det känts bättre nu de andra gångerna? Fick du köra långa protokollet istället?

Bebisfabriken körde vi igång med mars 2015.

Vi är inne på vår tredje ivf behandling - alla med lång protokoll, suprecur och gonal-f.

1a: ET 1 st 2-dagars - ingen graviditet & FET 1st 5 dagars- ingen graviditet

2a: ET 1st 5-dagars - ingen graviditet & FET 1st 5 dagars - mitt livs första graviditet men som till vår stora sorg slutade i MA i vecka 10.

3e: ET 2 st 2dagars - ruving pågår :) 1 st 5 dagars i frysen

Ja mycket bättre omgång 2 och 3. Båda med långt protokoll med nedreglering med Suprefact.

Ivf 2: Menopur 225 IE och sedan på dag 6 när det var trögt med blåsor så la läkaren till 75 IE Gonal-F. 6 ägg ut.

Fick på dag 3 insatt ett toppembryo med 8-celler men -. Även en Blastocyst till frysen som jag kan ta nästa gång.

Ivf 3: Menopur 187,5 IE+Gonal-F 150 IE. 13 ägg men ännu fler blåsor. Fick på dag 3 insatt 2 embryon av näst bästa kvalitet. Några till odlas vidare men tveksam till att dom klarar sig till Blastocyster. Ruvardag 1 idag.

Beklagar verkligen ditt MA. Håller tummarna för att det går bra den här gången!
  • Grodan7

Fick mail från kliniken idag att ett embryo hade utvecklats till Blastocyst. Så nu har jag 2 Blastisar i frysen :) Könns positivt för då vet jag att om inte detta färskförsök fungerar så blir det FET sen.

• Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-02 06:11:47 följande:

Vad skönt att det gått bättre med det långa:). Spännande med 2 st embryos:) vilken ruvdag e du inne på nu? Ngr känningar än? :)

Tack, det var tufft men nu blickar vi framåt och hoppas innerligt på de 2 eller någon av de 2 som förhoppningsvist ligger kvar i livmodern :)

Såg att du fick en till frysen, stort grattis :) vi lyckades också få en till frysen :)

Kram

Ruvardag 6 idag. Har känt av molvärk idag och att jag lätt blir andfådd men jag försöker att tänka varken eller med vad jag känner eller inte känner för jag tar ju Lutinus som förra gången lurades med både molvärk och kissnödig hela tiden sista dagarna före BIM.

Grattis till att ni också fick till frysen! Då kör ni också FET om det inte skulle bli + nu? Hur känner du dig och vilken ruvardag är du på?
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-07 19:32:42 följande:

Ja lutinus är väldigt jobbig med dess biverkningar som ger så gravidliknandesymtom. Vi hade td igår och fick positivt hoppas allt går vägen denna gång så vi kan vänta med fet till längre fram. :)

Hur går det för dig? Nått nytt? :)

Åh vad roligt att höra! Grattis! Vet du jag plussade också inatt (var så kissnödig vid 3.30 så det var inte en chans att vänta till morgonen). Svagt positivt men definitivt ett streck. Ska ta blodprov imorgon och så får vi hoppas på att det är en frisk graviditet. Vilken ruvardag plussade du på? Ta hand om dig!
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-05-29 18:36:57 följande:

Var på ultraljudet idag.. Mycket blandade känslor och nervositet. Där såg vi ett fint foster med fina hjärtslag<3 svårt att förstå <3 nu tar vi fortsatt ett steg i taget med försiktigt entusiasm och hopp :)

Åh vad roligt! Grattis! Nu blir det så verkligt. Såg också ett fint foster med hjärtslag förra veckan :) Vi får följas åt framöver :)
  • Grodan7
    Tösen88 skrev 2018-06-24 09:32:45 följande:

Grattis till er med :)

Hur långt gången är du nu? Hur går det med allt? :)

Jag går in i vecka 12 imorgon. Själv då? Jag har mått illa/haft usel (eller selektiv matlust) och väldigt trött men jag har känslan att det vänder nu. Hur mår du?

Har gjort NIPT (Panorama test) för jag ville inte riskera dåliga siffror på KUB och sen oro och NIPT efter det. Allt visade på låg risk mindre än 1 på 10000 för trisomi 13,18,21. Ska du göra KUB snart? Vi kommer göra ultraljudsdelen men blodproverna och nackuppklarningen är ointressanta nu när vi vet att bebisen är frisk i det avseendet.

Skriv gärna PM om du vill så kan vi höras mer så.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017