• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-05-11 14:40:38 följande:

5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!

Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3

Vad roligt att höra att de hittade lite bra kandidater :) spännande med äggplock, hoppas det gick bra för dig!
  • Tösen88
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-11 14:40:38 följande:

5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!

Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3

Vad roligt att höra att de hittade lite bra kandidater :) spännande med äggplock, hoppas det gick bra för dig!
    Tösen88 skrev 2017-05-12 18:41:02 följande:

Åh såg att nu att du menade kommande onsdag...e lite snurrig idag. Hoppas att allt går bra för dig sen när det är dags för äp:)
  • Tösen88

Td idag rd 16.

Negativt :(...

Kan väl sluta med lutinus nu direkt?

Ucsh detta är tungt..

• Tösen88
    Fru Volante skrev 2017-05-13 00:08:35 följande:

Skriver i den här tråden för första gången. Är 29 år med lågt amh (0,9) Har gjort 2 försök med ivf, första med högsta dos bemfola, resulterade i en äggblåsa och det blev avbrutet.

Försök två körde vi igång nästa mens (efter provera då jag inte får mens av mig själv) startade med elonva som man endast tar en gång på blödningsdag 2 och efter 5 dagar gjorde vi tillägg med 375 menopur, vid första ul fanns endast två små äggblåsor, läkaren lade då till gonal f också. Hade alltså 300 gonal f och 150 menopur efter ul 1. Vid ul 2 i måndags visade det sig att äggblåsorna stannat i tillväxten och det avbröts. Vi rekkomenderades ÄD.

Vi har gått privat då tiden inte fanns för att vänta på landstingskön. Nu får vi dock inte längre fortsätta för kliniken då mina äggstockar inte svarar på hormonerna. Jag skriver mest här för att se om det finns någon som har erfarenhet av om två gånger räcker för att man ska kunna avgöra att äggstockarna inte kommer att svara på ny behandling? Det är ju såklart individuellt hur man svarar, funderar bara på om man kan hå två dåliga månader? Jag har ju inte amh i botten så förstår inte varför mina äggstockar inte svarar alls :( Mycket tankar som snurrar när det gick såhär :)

Oavsett har vi bestämt oss för ÄD i Riga där det inte är kö. Jag var väldigt ledsen i veckan men har landat i tanken och ser fram emot det! Om vi får ett barn den vägen kanske jag ändå väljer att testa ivf igen inför ett ev syskonförsök. Men det är som jag tänker nu, kanske inte alls känner för att testa det igen då, och någonstans inser jag väl att om det inte gått nu så går det inte i framtiden. Jag tror det blir bra oavsett, kommer älska mitt barn gränslöst även om det blir via ÄD.

Långt inlägg, hoppas någon orkar läsa. Håller tummarna för alla er andra ivfare och att det går vägen för er! :)

Tunga besked ni har fått, håller tummarna att äd blir er väg till det efterlängtade barnet!

Hur går tillväga nu inför äd i riga?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-13 14:12:57 följande:
    Nej så tråkigt :( Såg att det varit minus idag också :( Skickar styrkekramar <3 Det är verkligen upp och ner med känslor hela tiden. Jag har också känt mig jättedeppig nu men försöker komma ihåg att leva i nuet också. Men det är ju lättare sagt än gjort :/
    Uscha ja, skickar varma kramar till dig med. Fy detta är hemskt. Gråtit och vart så nere ända sens onsdags i princip. Känns verkligen hopplöst ibland. Men vi får stötta varandra och kämpa oss igenom detta. Tänker mkt på dig, en dag kommer vi att lyckas!
    Har ni kommit fram till hur ni går vidare med behandlingen sen? <3
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-05-16 08:54:16 följande:

Ja, vi har ju inte berättat om detta för någon och det är svårt att låtsas som att allt är som vanligt :( Ja, jag hoppas så innerligt att det är vår tur snart <3

Har varit och gjort VUL och fått bekräftat missfall. Allt som "ska komma ut" hade kommit ut i alla fall. Blöder fortfarande, men läkaren trodde jag skulle sluta blöda inom några dagar. Väntar nu bara på svar på blodproven så dom ser att hcg-hormonet sjunker som det ska. Planen är att jag ska höra av mig vid nästa mens (gissningsvis kring midsommar). Sen ska jag komma dit på VUL och kolla så att ägglossning är på G och börja testa med ÄL-stickor. Tanken är då att göra FET i ostimulerad cykel. OM mensen kommer som den ska hinner vi med det försöket innan dom stänger för sommaren. Så nu håller jag verkligen tummarna för det!

Har du fått höra något hur ni går vidare? <3

Okej hoppas att allt går som planerat! Vi ska också försöka hinna med FET innan kliniken stänger inför semestern. Så efter nästa mens i juni så ska jag hålla koll på ägglossningen å så. Då förhoppningsvist är vi bägge ruvare igen nästan samtidigt nästa månad!

Vad ska du köra med för ägglossningstester? :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-06-19 22:48:17 följande:

Länge sedan man hörde något från dig. Hur går det för er? :)

Åh hej:)

Har tagit lite paus från skrivande här på fl ett tag :)

Jo nu ska jag börja med ägglossningstickor på torsdag (cd 10)så väntan fortsätter här hehe.

Hur går det för er? Snart dags för ägglossningsstickor för dig med?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-06-20 21:45:13 följande:

Vad kul för er att komma igång igen :)

För mig blir det inget förrän dom öppnar upp efter sommaren igen :/ Jag fick min mens idag och ringde till kliniken. Då säger dom att dom vill att det ska gå en mens i mellan eftersom jag plussade. Tråkigt! Det sa dom inte sist. Så vi får vänta till dom öppnar igen i augusti. Förhoppningsvis kan vi köra på efter mensen i juli om inte den kommer för tidigt. Kliniken öppnar 7/8 så hoppas det ska tajma bra då :)

Åh vad segt, konstigt att de ändrade sig fast de kanske trodde det skulle bli lite för tajt innan stängningen?

Då kan ni passa på att njuta lite extra av sommaren med lite vin osv innan det är dags i augusti men jag förstår precis att det enda man vill är att komma igång igen?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-06-24 19:08:21 följande:

Ja, jättesegt! Men får hoppas att kroppen är samarbetsvillig till hösten då ;) Har du fått någon glad gubbe på ägglossningstesten än då?

Ja det får vi hoppas :)

Nopp ingen glad gubbe än...är på cd 13 idag, förramånaden fick jag utslag på testet cd 16 så det kan nog dröja lite till innan det blir utslag.

Hur är det med dig? Ska ni ha någon semester i sommar?:)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-06-24 19:10:40 följande:

Hur gör ni som väntat på nästa försök, har ni fortsatt med folsyran under tiden då?

Fortsätt med folsyra :) kör du med endast folsyra eller med typ multivitamin?:)
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017