• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

Pitebo skrev 2017-07-06 23:37:17 följande:

Ja nu har jag meddelat kliniken. Bara hålla tummarna att allt går vägen.

Hur går det för er? Några symptom?

Åh vad roligt riktigt stort grattis. Måste vara en helt ofattbar känsla

Vi kämpar på hehe inga direkta symptom förutom en massa inbillning hehe;)
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-08 07:07:50 följande:

Hej!

Får man hoppa in här?

Har inte hittat någon aktuell tråd tidigare... Vi har gjort vårt fjärde ivf och är inne på rd9 idag.

Den här gången satte de in 2 ägg, då de tidigare insättningarna inte har fastnat och för att jag närmar mig 39 skulle jag tro...

Har kört på korta protokollet alla gånger, fått ut mellan 5 och 11 ägg, slutat med ett fint som de satt in. Inget till frysen. Så nu hoppas vi att något att dessa två fäster, eller gärna båda =)

Börjar må lite illa och känner av lite mensvärk dock. Hoppas att det är något annat... Har testdag den 17 men tänkte testa den 14, då har det gått 14 dagar sen insättningen.

Håller alla tummar för er!!

Hejsan!

Välkommen!!

Oj vad spännande med 2 st embyron, vad roligt! Hoppas verkligen att de trivs och att de fäster. Låter positivt med lite symtom ju . Tar du ngn lutinus?

4e ivfn, starkt gjort av er. Så tufft som det är :-/.Hur länge har ni försökt och få barn? Barn sedan tidigare?:)

Hehe många frågor
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-08 09:43:15 följande:

Hej!

Tack!

Japp går på lutinus, sjukt jobbigt, ett jävla klet... =)

Vi har en son som är 6 år och har försökt med syskon i ca 3 år. Vi gjorde första försöket i november 2016 efter att jag fick operera bort en cysta i maj 2016.

Jag har mått ganska bra ändå måste jag säga, det underlättar ju så klart mycket psykiskt att vi har en superfin pojke redan <3

Han är väldigt sugen på ett syskon... Vi har inte berättat för honom vad vi går igenom, men det vore ju det allra bästa med allt det här, att få tala om för honom att han ska bli storebror! Så vi hoppas ju sååå att det funkar den här gången!

Okej, ja det kan jag förstå att ni inte berättar för honnom än.

Var det en stor cysta? Tänker om operationen påverkade äggledarna eller så?

Hoppas verkligen att det tar sig :) några nya symtom idag?:)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-07-09 00:43:05 följande:

När var det du hade TD? :) Skönt att slippa lutinus men märkligt att kroppen bara ska fixa allt själv vid ett frysförsök ;) Tanken är att jag också ska göra ostimulerat sen.

Det är bra med mig men jobbig väntan.. Hade så gärna också velat hinna med ett försök nu innan semestern men men.. Kliniken öppnar ju upp om en månad igen så

då skulle jag ringa samma dag :)

Jag har td 18/7 så det är långt kvar än:-/.

Haft lite molvärk under natten å förmiddagen så börjar ana att det kanske är M som är pågång fast den kanske är lite tidig. Hoppas att det inte är så :-/.

Förstår din väntan och längtan, det är frustrerande. Vet du ifall när du brukar ha ägglossning så att du vet ungefär när ni kan köra igång med fet sen när din klinik har öppnat? Hur många var det ni hade fått till frysen?:)
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-09 11:24:09 följande:

Nja typ 6 cm tror jag. Men jag har fått flera ägg, de har blivit befruktade, de har delat sig och de har satt in fina ägg varje gång. Så det funkar, det är just att de inte fäster som har varit problemet...

Mår pyttelite illa. Men det brukar jag göra innan mens också. Jag har som små hugg i livmodern typ... Jag har tidigare opererat bort brösten och byggt upp nya av magfett, i förebyggande mot bröstcancer då vi har det ärftligt i släkten, så ömma bröst är inget jag kommer att känna av.

Okej, ja undrar varför de inte fäster fast allt annat ser ut och vara bra. Jätte konstigt :(.

Ja okej, klokt att vara försiktig med bröstcancer om det finns i släkten.
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-11 10:00:42 följande:

Idag är vi på rd 12. Tjuvtestade körde, först tyckte jag att det var ett tydligt plus... men när jag tog på mig brillorna var det inte så. Dock tyckte jag mig se ett sjukt svagt streck... KAN ha varit att där skulle ha varit ett om det var plus. Gjorde ett till lite senare och det var likadant. Förmodligen jag som så gärna vill ha ett plus att jag ser i syne... Mår sjukt illa just nu. Men det ju bero på att mensen är på g. Ska testa på torsdag igen... Åh fan vad jag vill att det ska gå den här gången... Fjärde gången gillt!=)

Åh så spännande. Hur gick det idag?
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-07-10 20:14:18 följande:

Jag har inte så stor erfarenhet av ägglossningstest osv men tänkte att jag denna period skulle kolla om/när ägglossningen var. På cd16 fick jag en glad gubbe på cb digitaltest, testade vid kl 13. Testade sedan på eftermiddagen vid 18 och då var den glada gubben borta? Kan det verkligen visa så kort ägglossning? Om det stämmer med ägglossning då kommer väl mensen kring 21 juli, för tidigt för att jag ska hinna köra frysförsök på den här cykeln :( Det är så typiskt för min menscykel har varit jättelång (typ 35-40 dagar) dom senaste gångerna och nu när den behöver vara lång verkar den komma tidigare. Så får nog ställa in mig på FET i september istället för augusti.

Vi fick 4 st till frysen. Hur många var det ni fick? :)

Hejsan! Okej, jag förstår.

Vi bara denna en till frysen. Idag kom mensen så det sket sig igen :-/
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-13 16:17:26 följande:

Så klart hade det kommit lite blod nu...

Åh nej...

Vet verkligen hur det känns..

Har testdag på tisdag men som sagt känns det rätt kört:(..
  • Tösen88
    Busfrö10 skrev 2017-07-13 16:17:26 följande:

Så klart hade det kommit lite blod nu...

Åh nej...

Vet verkligen hur det känns..

Har testdag på tisdag men som sagt känns det rätt kört:(..
    ijo skrev 2017-07-10 20:14:18 följande:

Jag har inte så stor erfarenhet av ägglossningstest osv men tänkte att jag denna period skulle kolla om/när ägglossningen var. På cd16 fick jag en glad gubbe på cb digitaltest, testade vid kl 13. Testade sedan på eftermiddagen vid 18 och då var den glada gubben borta? Kan det verkligen visa så kort ägglossning? Om det stämmer med ägglossning då kommer väl mensen kring 21 juli, för tidigt för att jag ska hinna köra frysförsök på den här cykeln :( Det är så typiskt för min menscykel har varit jättelång (typ 35-40 dagar) dom senaste gångerna och nu när den behöver vara lång verkar den komma tidigare. Så får nog ställa in mig på FET i september istället för augusti.

Vi fick 4 st till frysen. Hur många var det ni fick? :)

Glömde skriva att det verkade lite konstigt att den glada gubben bara skulle finnas så kort men det räcker väl bara med att du får en glad gubbe så stämmer det me äl. På testet står det väl att efter glad gubbe behövs ej det testas mer. Åh så segt med aån lång menscykel, har du haft det alltid eller har det blivit så nu på senare?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017