• emhu

IVF igång Mars/April 2017

Välkomna alla nya!

Själv fick jag mens nu på morgonen. Ska ringa och prata med kliniken och se om dom tycker att jag ska börja med sprutor idag eller imorgon.

• emhu
    Trixxx skrev 2017-04-02 11:24:02 följande:

Första gången jag skriver här, inne på IVF nummer fyra. 35 år (34 när vi gjorde första), amhvärde 0,15.

Första två gångerna var privat, korta protokollet ett med Gonal F och ett med Menopur, tre ägg båda gångerna alla befruktades alla slutade dela sig innan återföring blev remitterad till KS för äggdonation men väl där tyckte dom att vi skulle prova långa protokollet med 300 Gonal F och 150 Menopur hade 6 äggblåsor men fick endast 1 ägg i slutändan. Det befruktades och överlevde till dag 3 när det återfördes (6-celligt) men blev minus.

Nu långa protokollet Menopur 412,5, första VUL i fredags och endast 1 över 11cm vilket är sämre än sist men får spruta på till tisdag (sprutdag 16) för nytt VUL. Har knaprat DHEA, Melatonin, d-vitamin och Q10 på eget bevåg och hoppas att det hela ska rycka upp sig nu på slutet. Har mått absolut pest den här gången och vågar nog påstå att det är mitt sista försök oavsett för jag orkar faktiskt inte mer...

Har ni en tumme över får ni gärna hålla den för mig, och finns det någon med en framgångshistoria trots superlågt amh, snälla dela med dig, skulle verkligen behöva lite solsken nu. ??

Jag har ännu sämre Amh än vad du har (under 0,05 och 30 år gammal). Tyvärr ingen solskenshistoria ännu men jag hoppas på att jag har en snart! Börjar som jag skrev tidigare med sprutor idag eller imorgon så får vi se :)

Är det ändå inte ett bra tecken att KS tyckte att ni skulle fortsätta med ivf några gånger till innan det blir äggdonation?
  • emhu
    alade skrev 2017-04-03 12:31:24 följande:

Äggplock för några timmar sedan. 16 ägg fick de ut och jag är jättenöjd med det. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att många blir befruktade och ser bra ut. ET på torsdag eftermiddag om allt går bra.

Åh grattis!!! Hur känns det nu? Mår du bra?
  • emhu
    smurfen 11 skrev 2017-04-03 15:39:29 följande:

Hej!

Följer gärna med här, då jag precis börjat spraya med Synarela igår. Nån som har erfarenhet av det långa? Hur är det annorlunda mot det korta, får man ut färre/fler ägg? Biverkningar? Får man mens som vanligt under behandling?

Vi har försökt i 2 år och de normala prov man tar är ok, möjligen börjar min äggreserv gå neråt. Däremot inte kollat om immunförsvaret hos mig sätter stopp för att ägg ska fastna. Blir fundersam då vi aldrig ens fått plus.

Fick avbryta ett ivf med korta protokollet i januari då endast två blåsor utvecklades.

Så om allt går bra, start Menopur om ca två veckor, sen äggplock början av maj.

Käkar d vitamin och omega 3 och folsyra.

Gick du på Menopur förra gången också?
  • emhu
    alade skrev 2017-04-05 15:56:05 följande:

Av mina 16 ägg blev 0 befruktade. Alla var mogna och såg bra ut. Sambons spermier var jättebra.

Jag har haft befruktade ägg förr, både spontant (fick mf) och 9 av 11 vid ivf med exet. Nu noll.

Så. Jag ska bara bryta ihop och dö lite och sen ska vi väl kravla oss upp och iväg till läkaren om några veckor för att prata om hur vi gör härnäst.

Beklagar verkligen Alade! Gråt, skrik, banka nävarna i kudden och tyck att livet är värdelöst! Låt det komma ut!
  • emhu

Jag som gått här och väntar på att mensen ska komma var hos min ivf-klinik idag och fick göra ett UL. Slemhinnan var tjock och fin så läkaren tyckte att jag redan borde ha fått mens så jag fick göra ett gravtest...som var positivt!!!! Kan inte fatta det!!!!

• emhu
    Ivfkampen skrev 2017-04-06 20:23:54 följande:

Imorgon är det dags för äggplock för mig, så himla nervös! Håll tummarna för mig är ni rara! <3

Håller alla tummar och tår!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-07 22:07:09 följande:

Åh vad roligt. Stort grattis hur mår du?=)

Tack! Jag mår bra, lite ömma bröst och molvärk men annars ingenting. Kommer inte tro på det på riktigt förrän ultraljud 24/4 :)
  • emhu

Hej på er igen!

Mitt plus resulterade tyvärr i ett tidigt missfall häromdagen så nu går vi tillbaka till ursprungsplanen med en ivf-behandling innan sommaren.

Känns så himla tungt att vara tillbaka på ruta 1 :( men ändå lite skönt att veta att jag kan bli gravid på naturlig väg...det känns som en bra förutsättning inför ivf. Känns ju dock lite oroligt att jag fick missfall...

Grattis till plusset MarieClaesson! så himla glad för din skull!

• emhu
    MarieClaesson skrev 2017-04-23 20:37:37 följande:

Neej emhu är det sant?? :'( Fyy vad trist jag beklagar.

Snacka om känslan att vara tillbaka på ruta ett..

Kommer ni kunna starta igen efter nästa mens eller vet du något om tidsplanen? Skickar styrkekramar <3

Jag ska tillbaka på ett ultraljud den 4:e maj för att se så att allt har kommit ut. Då kommer vi planera för sprutstart. Jag har ingen regelbunden mens så jag får nog Provera för att framkalla en blödning så att jag kan starta sedan. Hoppas bara på att dom kommer låta mig göra en behandling innan sommaren. Hade varit sååå segt att vänta till efter sommaren.

Hur mår du? Har du några gravidsymptom ännu? Jag var bara supertrött plus ömma bröst efter att jag hade plussat.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017