IVF igång Mars/April 2017
Ja helt ofattbart, kliniken ringde upp nu o gratulerade och sa att detta kommer gå bra, och de finns alltid kvar om vi behöver dem i framtiden. Så nu är det bara att hoppas det är vår tur.
Ja helt ofattbart, kliniken ringde upp nu o gratulerade och sa att detta kommer gå bra, och de finns alltid kvar om vi behöver dem i framtiden. Så nu är det bara att hoppas det är vår tur.
Sista dagen för gonal-f och orgalutran idag. Imorgon blir det ägglossningsspruta.
Ikväll har jag känt att jag har ömma bröstvårtor, vilket jag normalt har efter ägglossning. Man borde inte kunna släppa äggen så länge man tar orgalutran visst? Blir lite stressad av att känna symptom för att ägglossning varit när vi har äggplock på måndag...
Jag hoppar gärna in här ????
Är på sprutdag 8 idag. Jag var på första VUL igår och hade 11 äggblåsor, största på 16mm. Fick höja dosen av Gonal-f och ska tillbaka för nytt VUL på Tisdag ????
Äggplock för några timmar sedan. 16 ägg fick de ut och jag är jättenöjd med det. Nu är det bara att vänta och hålla tummarna för att många blir befruktade och ser bra ut. ET på torsdag eftermiddag om allt går bra.
Åh grattis!!! Hur känns det nu? Mår du bra?
Härligt MarieClaesson!
Skönt att det känns bra för dig än så länge och spännande med planer att odla 5 dagar!
Jag hade inte pallat utan all smärtlindring kan jag säga. Och nu ikväll har jag jätteont. Kan inte sitta och hasar fram långsamt för riktigt steg får hela buken att smärta. Fy och usch! Detta trots Alvedon+Citodon enligt föreskrift. Har svårt att föreställa mig att kunna jobba imorgon faktiskt...
Hej ammela!
Spännande med FET! Hoppas att det blir som planerat så att ni ruvar frysis inom några veckor!
Av mina 16 ägg blev 0 befruktade. Alla var mogna och såg bra ut. Sambons spermier var jättebra.
Jag har haft befruktade ägg förr, både spontant (fick mf) och 9 av 11 vid ivf med exet. Nu noll.
Så. Jag ska bara bryta ihop och dö lite och sen ska vi väl kravla oss upp och iväg till läkaren om några veckor för att prata om hur vi gör härnäst.
Tack hörrni!
Jag har fulgråtit några timmar, kramats några och nu börjar det landa lite. Det är såklart jobbigt, men det finns hopp om bättre resultat nästa gång. Vad är två månaders väntan efter att ha längtat efter barn i 10 år? Det ska nog gå att ta sig igenom detta också.
Grattis emhu! <3
Imorgon ska jag börja med orgalutran (sprutdag 5). Är det någon som använt den? Är det viktigt med 45 graders vinkel? Svårt att veta hur man ska sticka då ju.
Stort grattis emhu!
Jag klarade mig också helt från blåmärken (men inte när jag tog för några år sedan, då var jag blå överallt)
Att det kan bli så himla olika..
Har ni pratat med kliniken Alade? Jag tänker om ni har lagt upp en ny plan eller så att gå vidare med? <3
Förstår din hopplöshet. Det jobbiga är ju att man inte kan se in i framtiden, hur det ska sluta.
Att göra icsi med alla låter som en bra idé tycker jag. Det finns ju tydligen dolda fel som kan lösas med hjälp av icsi. Har hört om både för hårda äggskal och att spermien saknar nåt slags membran eller hur det hette för att kunna tränga genom ägget. Men jag ska inte säga för mycket för är ju verkligen ingen expert ;)
Hoppas att ni får några vettiga svar på mötet! <3
Magen borde väl snart gå tillbaka till vanligt tänker jag. Min har blivit svullen nu av lutinusen så nu ser jag lite gravid ut, hade även förstorade äggstockar efter äp så inte så konstigt ju
Hej alla kämpar!
Det var ett tag sen jag skrev i tråden, gjorde äp den 3 april och blev gravid. Nu visade det dig tyvärr på ultraljudet att fostret slutat växa i v 7+4 ungefär, skulle vara 9+0 idag... En stor sorg så klart och nu vill jag bara ta tabletterna som får allt överstökat. Ska ta dom på onsdag.
Lycka till alla som har en ivf på g! Vi lägger vårt hopp till den enda blastocyst vi fick till frys denna gång <3
Hej, får en lov att hoppa in här? Går och väntar på testdag. Gjorde ett icsi tidigare i år som slutade i mf i v 6+. Nu har vi precis gjort ny behandling, med återföring för 2 veckor sedan. Är så sjukt nervös, minsta molande skrämmer livet ur mig, och jag tror att jag blöder hela tiden...