IVF igång Mars/April 2017
Det blir ägguttag på måndag för oss!
Det blir ägguttag på måndag för oss!
Riktigt bra ju! Ivfbullen, det måste kännas skönt att vara klar med själva plocket? Men så kommer ju också den kämpiga ruvartiden snart... skulle de sätta tillbaka på dag 5 sen? Spännande, hoppas ni får många till frysen!
Ja men förlåt det visste jag ju egentligen att ni ska vänta till maj för insättning!
Så typiskt nu har jag dragit på mig en förkylning.. det ska inte vara något hinder enligt kliniken i alla fall. Hoppas jag mår något bättre på måndag.
Humöret är inte på topp heller, jag är nog mer påverkad än vad jag vill erkänna ;) Det blir endel onödiga tjafs här hemma just nu märker jag. Jaja snart är det den stora dagen kommen. Jag längtar mer än vad jag fasar iaf och det känns bra. Positivt tänkande är alltid bra! <3
Tjohoo stort grattis Nykär15!! Vad underbart, och slippa hela behandlingen också så skönt! Nu håller vi alla tummar att det får bra.. och det är ju faktiskt så att har man väl plussat så är chansen störst att det går vägen! <3
Samma här sista sprutorna med gonal f och orgalutran idag!
Jag tror inte alls det är någon fara att ägglossning skulle ske spontant. Alade.
Hej ivfkampen!
Då blir det äp nästa vecka för dig?
Har du några barn sen tidigare? Lycka till på tisdag!
Välkomna alla nya!
Det var väl ett strålande resultat hittills Alade! Så skönt att ha gjort sitt, nu får man låta labbet göra resten och bara hoppas det går fint!
Det gick bra för oss också, vi fick ut 9 ägg på 15 blåsor. Om många blir befruktade så vill de odla alla till dag 5, så det lutar åt ET på lördag för oss men inget är ju säkert än..
Denna gång var det värre smärtmässigt, jag fick inte särskilt mycket smärtstillande och ville inte ha det heller. Men jag tror hon fick sticka en 4-5 gånger för att komma åt allt och mot slutet var det tufft så tårarna rann, men det gick ju över fort! Personalen var supergulliga.
Än så länge mår jag fint efteråt. Lite ömt såklart och trött är man ju men det är överkomligt.
Det är klart att du väntar Ivfbullen! :) usch vänta vänta man gör inget annat känns det som!
I måndags gjorde vi äp och nu har vi fått veta att 4 av 9 ägg blev befruktade med hjälp av icsi. Jag vet inte om de vågar chansa och odla alla till blastisar eller om det blir insättning imorgon och sen prova att odla vidare de andra, det får vi veta imorgon bitti! Spännande
Alltså.. lite otydligt skrivet av mig men alla 9 ägg gjordes icsi på och nu finns det fyra kvar som fortsätter dela sig ;)
Åh nej! Så fruktansvärt sorgligt Alade :'(
Bryt ihop så mycket som du behöver, <3