• Pitebo

IVF igång Mars/April 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-05-17 15:02:18 följande:

Nu är vi klara! Vilken pärs!! Jag har aldrig blivit speciellt påverkad vid ÄP och har i princip åkt direkt till jobbet, men så blev det inte idag. Dom råkade sticka mig så att det blev en blödning och ett tag såg det ut som om det skulle behöva sys, men han tryckte med något så blödningen avstannade så det slapp vi. Men den smärtan! Jag blev helt yr, mådde illa och pulsen och syresättningen droppade så det blev syrgas, dropp och mediciner för att få upp puls och blodtryck. Min sambo som är känslig var tvungen att sätta sig på golvet för han höll också på att svimma. Mådde så dåligt, fick ligga därinne typ 45 min innan jag kunde stå upp., fy har aldrig mått så dåligt!

Tack för omtanke och lyckoönskningar <3

Men fy! Hoppas du mår bättre idag! Och att det blir många fina små embryon efter er hjälteinsatts!
  • Pitebo

VUL imorgon. Snart får vi äntligen tillbaka vår blastocyst. Hoppas bara på att ägglossningen kkommer infalla på rätt dag nu då var klinik har stängt helger. Så behöver lite tummar här nu brudar!!!

• Pitebo

Lyckan är total idag! På fredag får vi tillbaka en av våra eskimåer! Känna som att det inte spelar någon roll om det blir nåt av det den här gången, våran första gång, är bara så lycklig för återförandet som jag väntat så på efter överstimulering och totalfrys!

• Pitebo
    Paulina2017 skrev 2017-06-10 07:45:15 följande:

Hej

Fråga om FET. Åt någon progynon och i så fall hur mycket ? Vilken cykeldag är det man oftast får insättning?

Jag ska äntligen få göra mitt FET efter en hejdundrande överstimulering efter vårt första IVF, så fick aldrig nåt ET sist.

Jag kommer få vagitorer med progesteron och efter insättning trombyl. Men vi gör IVF lite pga våra upprepade missfall, där vi "tillverkat" hemma själv på klassiskt vis så att säga...Kommer sätta in en femdagars blastocyst, så i mitt fall återförs vår eskimå fem dagar efter min ägglossning som jag har i min naturliga cykel den här månaden. Som jag förståt det sätter man in embryot då den uppnått sin "odlingsålder" så att säga.

(tvådagars, två dagar efter ÄL. Femdagars, fem dagar efter ÄL osv.....)
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-06-10 01:56:48 följande:

Vad spännande :) Vilka ägglossningtest har du använt?

Själv går jag och väntar på mens för att vi ska köra igång med fet. Är dock inställd på att mensen nog blir för sen så vi får vänta till hösten :/

Jag har använt CB, rekommenderas på min klinik. Men då min ÄL skulle inträffat på söndag eller måndag naturligt och min klinik har stängd helger, dem kan inte återföra under helger så ÄL måste inträffa tis-lör. Så vi styrde min ÄL med en ovitrellespruta så den vart igår istället. Så på fredag är det dags!

Hoppas att mensen kommer snart så ni får starta igång! Konstigt att längta efter mens, verkligen uppochner vända världen! Haha!
  • Pitebo

Fick tillbaka en perfekt liten eskimå idag. De behövde bara tina en så vi har kvar de andra nio blastisarna. Nu börjar en ny oändlig väntan......

Hur går det för dej ivfbullen, vilken vecka är ni i nu?

• Pitebo
    ijo skrev 2017-06-19 22:41:11 följande:

Spännande :) Hur känns det för dig nu då? När har du TD?

Känner absolut INGENTING! Haha!

Har jätte sent testdatum. Den 6:e juli. Skulle detta gå vägen kommer jag att vara i vecka sex då. Känns som att dem tagit i rejält med väntetiden... Haha!
  • Pitebo

Fick just ett svagt positivt här på eftermiddagsurin. Nyfikenheten blev för stor! Är ju 16 dagar sedan ovitrelle så det borde ju inte kunna påverka längre. Och dag 8 efter insättning, ska ha mens på måndag eller tisdag. Så tidigt att testa egentligen.

Men ska ta ett nytt om ngr dagar och se om det är starkare.

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017