IVF igång Mars/April 2017
Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången!!!
Hur mår du? :)
Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången!!!
Bra tack! Gick in i vecka 20 igår, mår fortfarande rätt så illa men magen växer och frodas!
Det är 3e gången men första så var embryona av dålig kvalitet. enl min läkare pga att mina ägg nog inte mådde så bra av kort behandling med Orgalutran och dessutom var sperman nedsatt då (har bytt donator) så den räknar jag inte ens som ett vettigt försök.
Hur ser din resa ut?
Ja mycket bättre omgång 2 och 3. Båda med långt protokoll med nedreglering med Suprefact.
Ivf 2: Menopur 225 IE och sedan på dag 6 när det var trögt med blåsor så la läkaren till 75 IE Gonal-F. 6 ägg ut.
Fick på dag 3 insatt ett toppembryo med 8-celler men -. Även en Blastocyst till frysen som jag kan ta nästa gång.
Ivf 3: Menopur 187,5 IE+Gonal-F 150 IE. 13 ägg men ännu fler blåsor. Fick på dag 3 insatt 2 embryon av näst bästa kvalitet. Några till odlas vidare men tveksam till att dom klarar sig till Blastocyster. Ruvardag 1 idag.
Beklagar verkligen ditt MA. Håller tummarna för att det går bra den här gången!
Ja, det är ju värt varenda spya :) vi har valt att inte ta reda på könet...det får bli en överraskning :D
Igår var testdag och till vår stora förvåning visade testet positivt var så säker på att vi åter hade misslyckats pga hade en liten blödning förra veckan.
Nu är vi lite försiktigt glada och ser fram emot ultraljudet om ca 3 veckor :)
19:e september. Exakt halva tiden idag :)
Ruvardag 6 idag. Har känt av molvärk idag och att jag lätt blir andfådd men jag försöker att tänka varken eller med vad jag känner eller inte känner för jag tar ju Lutinus som förra gången lurades med både molvärk och kissnödig hela tiden sista dagarna före BIM.
Grattis till att ni också fick till frysen! Då kör ni också FET om det inte skulle bli + nu? Hur känner du dig och vilken ruvardag är du på?
Åh vad roligt att höra! Grattis! Vet du jag plussade också inatt (var så kissnödig vid 3.30 så det var inte en chans att vänta till morgonen). Svagt positivt men definitivt ett streck. Ska ta blodprov imorgon och så får vi hoppas på att det är en frisk graviditet. Vilken ruvardag plussade du på? Ta hand om dig!
Stort grattis till er båda!! Jag håller alla tummar och tår för att det går bra!
Och tösen.... tänk om det blir två!
Förstår att det blev en tung period :/ Men skönt att ni kommit igång med nytt försök igen :) Hur länge sprayar man innan man börjar med sprutor? Jag körde ju korta metoden med bara sprutor. Ja, håller verkligen tummarna nu! :)
Det är bra med mig :) Lite krämpor och så men ska inte klaga. Gick in i v. 36 idag så det börjar närma sig :)
Det går lite upp och ner här. Är i vecka 25 nu, men det har inte varit så lätt hittills. Känner mig otacksam när jag säger så men jag har mått rätt dåligt och haft rejält ont, både växtvärk, foglossning och ryggen. Har numera också minst 25 onda sammandragningar per dag utan förklaring.... Och juste, GBS :( Så det är lite kämpigt men förhoppningsvis minst 13 veckor kvar, sen är det nära. Allt jag önskar mig är en frisk bebis i slutändan, så jag borde inte gnälla.
Var på ultraljudet idag.. Mycket blandade känslor och nervositet. Där såg vi ett fint foster med fina hjärtslag<3 svårt att förstå <3 nu tar vi fortsatt ett steg i taget med försiktigt entusiasm och hopp :)
Åh vad roligt! Grattis! Nu blir det så verkligt. Såg också ett fint foster med hjärtslag förra veckan :) Vi får följas åt framöver :)
Grattis till er båda Tösen och Grodan! Så fantastiskt att höra :D
Ja lilltjejen är 2 veckor nu & ligger här på mig och sover sött <3 Så himla konstigt att hon varit en fryst snöflinga!
Stort grattis till lyckat ultraljud! Vad underbart att få se hjärtslag! Håller tummarna för er :)
Åå grattis Tösen! <3 <3
Nu får ni njuta av att det ser bra ut. Vill det gå bra så gör det det denna gång :)
Vi har varit på rutinultraljudet och är i vecka 20. Har kunnat njuta och må bra ända sedan Kub testet. Då var jag så lättad över att se fostret att jag storgrät, haha nästan lite skämsigt ;)
Jag mår ok. Vecka 28 nu så nu känns det verkligen som att det närmar sig :D vill bara att dom här sista veckorna ska gå fort. Den här graviditet är och har varit en psykisk terror från start till nu. Jag har inte låtit mig själv njuta speciellt många gånger. Det finns en ständig oro som ligger där och gnager. Hoppas verkligen att ni andra vågar njuta! Vi var och köpte en vagn i veckan och jag storgrät hela kvällen. Jag tyckte att det var så orättvist att vi skulle behöva göra av oss med fina nya vagnen när vi kom hem från BB utan en bebis..trots att jag vet att risken är minimal att bebis dör i magen och jag känner den röra sig flera gånger om dagen. Ibland är hjärnan dum mot en...
Hur får det tösen??
Vad roligt att läsa! Jo det går fint. Tösen äter och växer. Snart ett halvår. Fattar inte riktigt vart tiden tar vägen!?
Vilken vecka är ni i nu?