• emhu

IVF igång Mars/April 2017

klonk skrev 2017-04-24 00:54:35 följande:

Jag beklagar missfallet! Får man fråga om symptomen försvann. Började du bara att blöda eller anade du att något var på gång? Har själv haft missfall tidigare, är nu gravid igen i vecka 7 och kan inte slappna av. Efter mitt förra missfall insåg jag att tecknen fanns där redan innan jag började blöda. Ryggont osv. Jag har ryggont även nu men inte alls lika intensivt. Hur kändes det för dig?

Grattis till graviditeten! Graviditetssymptomen blev svagare och svagare ungefär 8-9 dagar innan missfallet och ryggvärken blev då bara starkare och starkare. Fast jag tänkte in i det sista att mina gravsymptom hade flyttat sig från tuttarna till ryggen istället :) men det tydligaste tecknet tror jag var att jag började få bruna flytningar som sedan gick över i blod i samband med ryggontet. Men kom ihåg att man kan ha ryggont i början utan att det behöver betyda att något är fel!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-24 18:55:08 följande:

Dags för ägglossningssprutan ikväll!!! nu närmar det sig!!!!!

• emhu
    emhu skrev 2017-04-24 20:35:27 följande:
    Vet inte vad som hände med inlägget ovanför. Det jag skulle skriva var: åh så spännande!!! Äggplock på onsdag då va?
  • emhu
    klonk skrev 2017-04-24 07:55:29 följande:

Tack för svar, låter nästan precis som det var för mig också. Ja hoppet är ju det sista som överger en. Även efter att jag börjat blöda förra gången tänkte jag "det kanske bara är en liten blödning, det kan ju vara normalt tidigt i graviditeten". Detta trots grym mensverk och ryggont. Önskar dig lycka till i framtiden och hoppas att du plussar snart igen!

Pratade med min ivf-klinik idag för jag har börjat få så himla ont på högersidan i magen så jag ville säkerställa att dom har sett så att graviditeten satt i livmodern och inte i äggledaren. Men den sitter tydligen i livmodern men får komma på ett vul imorgon och kolla så att det inte sitter ett ägg i äggledaren också. men som du säger...hoppet är det sista som dör...hade ju varit ett mirakel om det syns tt hjärta imorgon.
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-24 20:44:05 följande:

Hehe ja ibland verkar det bli lite knas med inläggen . 

Hihi japp på onsdag ska det ske  hur är det med dig idag?

Blödningarna har lugnat ner sig men smärtan är kvar...ska bli skönt med ett vul imorrn för att se hur det ser ut. Tänkte fråga lite också hur det ser ut framöver...om dom tycker att vi ska köra på med en behandling innan sommaren eller om bi får vänta. Vill dock inte vänta...vill börja med sprutorna nuuuuu!!!!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-26 15:19:57 följande:

Idag gjorde vi äggplocket:)

Hur gick det? Hur kändes det? Hur mår du nu? Massa frågor!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-26 18:52:39 följande:

Hej!

Jo det gick rätt bra. Ena äggstocken gick det rätt bra men på den andra gjorde de ont. Fick lugnande och 3 doser morfin. Blev dock "bara" 5 ägg. Men nu hoppas vi av hela våra hjärtan att en blir vårt guldägg <3 jag mår ändå rätt ok nu, haft ont efter vi fick komma hem men har sovit och sedan kollat på lite feelgood filmer med sambon.

Ja men 5 ägg var ju helt ok! Klart att man alltid önskar att dom ska ha några att "jobba med" men tror att guldägget finns där ibland dom! Fick du något smärtstillande med dig hem?
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-26 19:11:45 följande:

Ja det tror jag med <3

Nej, inget smärtstillande utan de sa bara att ta paracetamol vid behov men det har hjälpt någorlunda iaf :)

Hur mår du idag?:)

Aja, skönt att vanliga värktabletter fungerar!

Jag blöder floder idag och har väldigt ont i vågor men jag fick smärtstillande utskrivna igår på gynakuten som tar udden av den värsta smärtan. Har bara legat på soffan och tyckt synd om mig själv idag :)
  • emhu
    ijo skrev 2017-04-26 19:27:14 följande:

Ni som ruvar eller har ruvat: tänker ni på eller undviker ni något särskilt under tiden? Det min läkare sa var att inte träna eller ha sex på 2 veckor, samt inte äta rå fisk eller dessertostar.

Jag har ju inte ruvat ännu men jag tänker att man ska utgå från att man är gravid, så typ vila, lyda de vanliga kostråden för gravida, lyssna på kroppen helt enkelt :)

Kul att ni fick så många ägg till frysen också!!!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2017-04-27 10:24:01 följande:

Åh skickar lite styrkekramar!

Var det 4/5 ni skulle till kliniken?

Tack! <3 vi avbokade tiden 4/5. Vi skulle ringa igen när jag har slutat blöda och om jag inte har slutat blöda inom 2 veckor så skulle jag få komma tillbaka för att kolla så allt har kommit ut. Så oavsett så får vi komma på ett möte om max 2-3 veckor.

Hur känner du dig idag?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017