• Tösen88

IVF igång Mars/April 2017

aguila86 skrev 2017-04-17 19:43:03 följande:

Hej! =)

Ja, tre ggr/dag. Känns spännande och nervöst, mest nervöst för att man är inställd på att det kanske inte går vägen. Men försöker vara positiv.

Hur långt har du kommit?

Vet precis hur du känner dig. Det får man försöka göra, allt löser sig på något sätt alltid:

jag håller på med nässprayandet och är inne på sprutdag 6 idag :)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-18 10:12:23 följande:

Tack :) Jag mår sådär. Igårkväll hade jag jätteont i buken och typ kramper. Idag är det liiite bättre men är fortfarande öm och har hugg/kramper. Hoppas att det lägger sig :)

Ja usch stackarn hoppas du snart blir bra igen. Har du fått veta om när det ev blir insättning?:) spännande!!!
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-18 19:24:22 följande:

Ah då ligger vi lika i behandlingen! Hur mår du av sprayen? Jag mår illa och har haft huvudvärk nästan varje dag.

Hehe oj kom på att jag uttryckte mig tokigt, jag menade att jag håller både med nässprayandet ( dag 36) och håller på med injektionssprutorna där jag är på dag 6.

Jag har mått relativt bra hittills, väldigt trött bara å något glömsk hehe. Vilka tider spryar du på?:)
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-18 21:12:55 följande:
    Ja, jag förstod hur du menade precis när jag skickat. :) Sprayar kl 9, 15 och 21.

Hur länge fick du spraya innan du började med sprutorna?
    Hehe ok :) Jag kör kl 05,13 & 21.
    Jag sprayade i ca 29 dagar innan jag började med sprutorna.
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-18 20:58:58 följande:

Av 19 ägg var 12 mogna och 6 stycken blev befruktade. Tycker det känns lite? Fast det behövs ju bara 1 guldägg :) Insättning blir på torsdag :) Hoppas dom klarat sig bra även till dess.

Fast 6 befruktade låter som ett jätte fint resultat :) 
    Vad spännande, då är du alldeles snart en ruvare  
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-19 09:22:40 följande:

Uh vad länge, hur ska man ha tålamod till det.. Jag fattade det som att man sprayade mellan 2-3 veckor?

Ja jag var lite svår nedreglerad, fick en liten cysta på ena äggstocken som vi fick ta bort(cystan) å sen efter ca 1 vecka var jag tillräckligt nedreglerad:). Så det är olika för alla :) hoppas du blir snabbare nedreglerad;) hur går d med biverkningarna?
  • Tösen88
    aguila86 skrev 2017-04-19 11:34:55 följande:

Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.Hur kom ni fram till att du var svår att nedreglera? Det är inte sagt att jag ska ta något blodprov innan sprutorna, de skulle ringa och tala om när jag ska börja.

Har huvudvärk, har mått lite illa och är väldigt låg i humöret.

Min mens är lite oregelbunden sedan tidigare men efter att jag började med suprecuren så blev den väldigt kontsig och då tyckte kliniken att jag skulle komma in för blodprov å det var då man såg att jag låg rätt högt i mina värden å då misstänkte dom cystan. Så kanske inte var svår nedreglerad utan behövde bara bli av med cystan för att komma ner i rätta värden. Upplevde mig själv som lite svår nedreglerad hehe. Ja men då kanske du är på rätt väg med nedregleringen iomed dina symtom, du får kämpa på!! Hejja!!:)
  • Tösen88
    ijo skrev 2017-04-20 14:34:45 följande:

Nu ruvar jag på en 8-cellig <3 TD är 8/5.

Har dock fortfarande så ont efter ÄP :/ Magen är öm och krampar. Känner liksom av det hela tiden. Tycker att det borde lägga sig och hoppas att det inte har någon negativ påverkan?

Åh vad härligt, grattis till ruvandet! Önskar dig all lycka till :)

Du kanske kan ringa och fråga kliniken? Alt ringa 1177?
  • Tösen88
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 17:06:36 följande:

Hej,

Jag hoppar in här (hoppas det är ok).

Första gången med IVF, ska på ÄP imorgon. Ser dock inte så ljust ut, hade bara 3-4 mogna när jag gjorde UL igår. Fick valet att avbryta men efter alla sprutor osv så känns det inte riktigt som ett alternativ..

Hur hade ni gjort?

Hej på dig!

Svårt att råda dig till ngt.. Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle gjort. Det enda som behövs är ju bara det dära enda guldägget. Åh jag vet inte...hur går dina/eran funderingar?
  • Tösen88
    Mallin1985 skrev 2017-04-20 17:52:10 följande:

Vi försöker tänka realistiskt men självklart har vi stora förhoppningar.. Jag kommer att bli väldigt besviken om det inte går igenom.

När jag läser och pratar med folk som gått igenom det här så hittar jag inte någon som lyckats på första försöket.. Är det verkligen så ovanligt?!

Är det ditt första försök du behandlas för?

Hej!

Det förstår jag. Har hört att det inte är ovanligt att man får göra ivf ngr ggr innan man lyckat. Men man förbli positiv och hoppas på att man lyckas

Hur mår du övrigt? Mkt biverkningar?

Japp det är första försöket för oss.
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017