IVF igång Mars/April 2017
Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(
Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(
Hej tjejer!
Varit borta ett tag och det är lite för att Sahlgrenska kom med ett litet bakslag, de vill att jag går ner 4 kg innan insättning. Så nu kämpar jag att få bort de där extra kg jag fick under januari fram till äggplocket.
Vi fick 5 ägg till frysen i alla fall så det är ju bra. Men känns jobbigt när man har de där och så kan man inte sätt in direkt.
Nu tränar jag HELA TIDEN och har gått ner 2 kg så jag är halvvägs. Puh, hoppas att jag får en insättning i Maj ändå.
Grattis emhu!
Är hemsk ledsen för er skull alade <3 Förstår inte varför de inte tog hälften med ICSI och hälften med naturligt. Huff, hoppas verkligen ni får ICSI nästa gång! Håller alla tummar och tår <3
Stor kram till er alla!
Hej!
Får jag vara med här?
Vi håller på med vårt 5:e försök nu. Har jättedålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad. Fick dock ut 5 ägg sista försöket och tillbaka 2 men inget plus:(
Nu kör vi 2 till innan sommaren och sen får vi se om vi går vidare med ÄD.
Sprutdag 6 idag och troligen ÄP om 1 v
TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.
5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!
Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3
... Inget tickande hjärta...
Så himla sorgligt Tösen88. Beklagar.. <3
Vi fick samma fruktansvärda besked tidigt i våras, ett MA i vecka 9.
Nu är vi igång med ivf nummer 3 för syskonförsök.
Jag pausade från familjeliv sedan dess men nu känner jag att det kan vara skönt att dela lite tankar med er igen. (Mitt fd nick var mariaclaesson tror jag)
Förlåt nu har jag inte läst ikapp mig i tråden så jag frågar hur går det för dig emhu?
Nu ruvar jag på en fem dagars blastocyst! Testdag är 14/2
Det blev ju tyvärr inget till frysen denna gång men vi har tre i frys från förra gången.
Emhu, Det tänkte jag inte ens på!
Men helt ärligt så är ett plus på stickan bara ett delmål nu efter att man har upplevt ett MA. Men nu ska vi inte vara negativa utan tänka positivt tills motsatsen bevisats ;)
Idag är jag glad, men vågar inte vara för glad... Fick se ett positivt gravtest ialla fall! :D Är på Ruvardag 6 idag
Hej alla! Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå, i graviditetsvecka 6+6 Det känns riktigt bra:)
Hur går det för er andra? Pitebo har det blivit någon bebislycka än?? :D
Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!
Tack snälla du :)
Hur mår du? :)
Åh låter ändå härligt trots illamåendet :) har ni fått reda på om det e en liten tjej eller kille ni väntar? :)
Hehe ja vad kul att inte ta reda på könet, en underbar överraskning sen :)
När var det bf? :)
Grattis till er båda Tösen och Grodan! Så fantastiskt att höra :D
Tack snälla du :)
Hur mår du? :)