• emhu

IVF igång Mars/April 2017

ijo skrev 2017-04-30 16:15:18 följande:

Igår och idag har jag fått rosa på pinnen när jag skulle föra in lutinus :( Mer idag än igår! Plus att jag fått några finnar på hakan vilket jag alltid får vid mens. Känns som att det är kört! :(

Säkert inget att oroa sig för! Jag fick en massa finnar när jag var nygravid och lite rosa tycker jag inte att du ska oroa dig för....det verkar ju vara mer regel än undantag att man blöder lite granna pga sköra slemhinnor vid införandet av lutinus. Håller tummarna <3 när har du testdag?
  • emhu
    ivfbullen skrev 2017-04-14 14:38:09 följande:

Hej tjejer!

Varit borta ett tag och det är lite för att Sahlgrenska kom med ett litet bakslag, de vill att jag går ner 4 kg innan insättning. Så nu kämpar jag att få bort de där extra kg jag fick under januari fram till äggplocket.

Vi fick 5 ägg till frysen i alla fall så det är ju bra. Men känns jobbigt när man har de där och så kan man inte sätt in direkt.

Nu tränar jag HELA TIDEN och har gått ner 2 kg så jag är halvvägs. Puh, hoppas att jag får en insättning i Maj ändå. 

Grattis emhu!

Är hemsk ledsen för er skull alade <3 Förstår inte varför de inte tog hälften med ICSI och hälften med naturligt. Huff, hoppas verkligen ni får ICSI nästa gång! Håller alla tummar och tår <3

Stor kram till er alla!

Hur går det för dig ivf-bullen?
  • emhu
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-08 10:49:52 följande:

Hej!

Får jag vara med här?

Vi håller på med vårt 5:e försök nu. Har jättedålig äggreserv och är väldigt svårstimulerad. Fick dock ut 5 ägg sista försöket och tillbaka 2 men inget plus:(

Nu kör vi 2 till innan sommaren och sen får vi se om vi går vidare med ÄD.

Sprutdag 6 idag och troligen ÄP om 1 v

Hej Sjuttiosjuan!

Jag har också dålig äggreserv, AMH som knappt är mätbart och FSH-värde på 32...hur lågt amh/högt fsh har du? Jag blev gravid på egen hand precis innan vi skulle börja med vår första ivf nu i april men det slutade tyvärr i missfall för två veckor sedan :( men jag hoppas på att få göra en ivf-behandling nu innan de stänger för sommaren och min största oro är att jag kommer vara svårstimulerad så att vi inte får ut några ägg...då tror jag inte att vi kommer få göra några fler försök i så fall.

Tråkigt att höra att ni har varit igenom så många försök som aldrig lyckats. Jag är grymt impad över alla er som finner kraft att fortsätta försöka!

Hur kommer det sig att du tar både Bemfola och Menopur?

Såg att du går på akupunktur samtidigt, det gör jag också! Hur långt innan behandling startade du? Har du gjort det innan de andra försöken också?

Sorry för alla frågor men det är spännande när man stöter på någon med samma problem som en själv!
  • emhu
    ijo skrev 2017-05-08 17:55:24 följande:

TD idag och eftersom jag blött hela helgen ville jag egentligen inte ens ta testet men gjorde det ändå. Ett tydligt plus kom upp på stickan, blev så förvånad. Köpte sedan ett digitalt test idag för att dubbelkolla och visst stod det "gravid". Jag som aldrig ens trodde jag skulle få se den texten! Dock har jag blött så himla mycket idag, mycket mer än vanlig mens :( :( samt klumpar (ursäkta infon). När jag ringde kliniken trodde dom på missfall :( Hormonet kan dock fortfarande vara kvar i kroppen. Ska avvakta och se vad som händer.

Åh nej! Beklagar verkligen! Håller själv på att gå igenom ett missfall just nu så jag vet hur det känns! MEN! 1. Det behöver inte vara kört ännu 2. Om det är ett missfall så är det ju ändå positivt att du blev gravid! Vet att det inte känns så nu men det ÄR ett steg i rätt riktning!
  • emhu
    ijo skrev 2017-05-09 12:59:52 följande:
    Tack så mycket! :* Blöder fortfarande SÅ mycket, mycket mer än vanlig mens :/ Var det så för dig också?

Ja, jag försöker tänka att det faktiskt betyder att ett plus är möjligt i alla fall. Ett litet steg i rätt riktning precis som du skriver. Hoppas blödningen avtar snart bara, jobbigt att blöda såhär :(
    Jag blödde ganska mycket de första dagarna men det var möööörkt, nästan svart blod. Sedan gick blödningen över i bruna flytningar och för två dagar sedan började jag blöda ännu mer fast med färskt rött blod...så det verkar hålla på ett tag till...suck! Man känner ju sig så himla ofräsch!

Jag var helt förstörd de första dagarna men sedan har jag pratat med lite kompisar och kollegor som gått igenom ivf-behandlingar och alla har sagt samma sak - tråkigt att det slutade i missfall MEN det är otroligt positivit att vi lyckades på egen hand. Det är positivt inför kommande behandlingar!
  • emhu
    Sjuttiosjuan skrev 2017-05-11 14:40:38 följande:

5 blåsor varav 4 var lite större och en något mindre. Känns ändå som ett bra resultat för att vara jag och hon hittade även blåsor på v äggstock som varit svår att stimulera tidigare. Vi provar med sprutor några extra dagar denna gång för att se om dom kan mogna lite bättre samt att dom lite mindre kan komma ikapp. Det blir äggplock på onsdag!

Hoppas ni alla mår okey trots detta kämpande<3

Åh grattis!!! Det låter ju som att det var ett bra val att köra på den här cykeln för dig! Håller tummar och tår för att blåsorna växer till sig :)

Jag var på återbesök på kliniken igår och vi kom fram till att vi inte gör någon behandling innan sommaren. Känns både bra och dåligt. Det känns lite jobbigt att man inte gör något för att ta sig framåt men å andra sidan så är det väl bra att kroppen får vila lite efter missfallet. Min tcm-doktor tror dock att vi kan försöka på egen hand nästa cykel om inte ägglossningen uteblir så en liten chans kanske finns att vi lyckas på egen hand.

Läkaren på kliniken sa att hon inte kunde se några äggblåsa alls på äggstockarna just nu och tyckte därför att vi skulle vänta till efter semestern. Men jag reagerade över något hon sa som jag måste fråga er om. Hon sa att det tar runt 60 dagar för en äggblåsa att mogna och att man då har äggblåsor i olika mognadsstadier hela tiden i äggstockarna. Jag hade ingen aning om det. Visste ni det? Känns ju inte så upplyftande att hon inte kunde se en ända nu :( en naturlig ägglossning lär ju vänta på sig för min del i sådana.
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-01-15 09:12:13 följande:
    Oj vad tiden går snabbt. Hehe ja snart är hon här å styr å ställer ;) har du haft ngr speciella krämpor under graviditet? Ngr tips på vad jag har att vänta mig hehe?

Jag gick in i v 9 igår och mår bra. Vart väldigt trött, kass i magen och lite lite illamående. Tankar och oro såklart en hel del om att det ska bli missfall eller att något ska gå fel, men Försöker tänka att allt ska gå bra å försöker ta hand om oss så bra man kan. Hjärnan har inte riktigt fattat än att vi äntligen har blivit gravida men imorgon ska vi äntligen på ultraljudet och då ser vi förhoppningsvist ett litet tickande hjärta och att det verkligen är något där inne:)
    Hur gick det på ultraljudet Tösen?
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-01-16 17:30:58 följande:

... Inget tickande hjärta...

Åh, beklagar verkligen...ska ni på ett till ultraljud om ett tag för att kolla igen?
  • emhu
    Sodergok skrev 2018-01-19 09:00:13 följande:

Så himla sorgligt Tösen88. Beklagar.. <3

Vi fick samma fruktansvärda besked tidigt i våras, ett MA i vecka 9.

Nu är vi igång med ivf nummer 3 för syskonförsök.

Jag pausade från familjeliv sedan dess men nu känner jag att det kan vara skönt att dela lite tankar med er igen. (Mitt fd nick var mariaclaesson tror jag)

Förlåt nu har jag inte läst ikapp mig i tråden så jag frågar hur går det för dig emhu?

Vi var på vårt första möte inför ÄD hos Huddinge innan jul. I måndags gjorde jag dock ett positivt gravtest..helt oväntat. Jag trodde ju att jag var i klimakteriet...så nu får vi se vad som händer. Jag har inte blött något ännu men mitt missfall i våras ligger där och grusar tankarna :( ska på vul 1:a feb. Då är jag i vecka 8 (7+4). Finns det ett pickande hjärta där då så kanske jag börjar våga tro på det. Varenda toabesök är en oro för blod och känner efter hela tiden och letar efter symptom och blir livrädd så fort ett symptom blir mindre kännbart eller försvinner helt. Men det är ju bara att vänta och se...men dagarna sniglar verkligen sig fram. Väldigt delade känslor...
  • emhu
    Sodergok skrev 2018-02-02 10:22:26 följande:

Nu ruvar jag på en fem dagars blastocyst! Testdag är 14/2

Det blev ju tyvärr inget till frysen denna gång men vi har tre i frys från förra gången.

Åh testdag på alla hjärtans dag! Det kan ju inte gå annat än bra, eller hur?
  • emhu
    Sodergok skrev 2018-02-02 11:20:48 följande:

Emhu, Det tänkte jag inte ens på!

Men helt ärligt så är ett plus på stickan bara ett delmål nu efter att man har upplevt ett MA. Men nu ska vi inte vara negativa utan tänka positivt tills motsatsen bevisats ;)

Jo, det är ju så tyvärr...sedan börjar ett antal veckor att psykisk terror...jag är i vecka 7+2 nu och fick se ett hjärta på vul igår men oron är där HEEEELA tiden.

Jag håller verkligen tummarna för er den här gången!
  • emhu
    Sodergok skrev 2018-02-06 15:52:42 följande:

Idag är jag glad, men vågar inte vara för glad... Fick se ett positivt gravtest ialla fall! :D Är på Ruvardag 6 idag

Åh wow! Grattis!!!
  • emhu
    Sodergok skrev 2018-03-01 23:55:04 följande:

Hej alla! Idag fick vi se ett litet litet hjärta slå, i graviditetsvecka 6+6 Det känns riktigt bra:)

Hur går det för er andra? Pitebo har det blivit någon bebislycka än?? :D

Åh grattis!!! Så himla skönt att det finns något där som lever och frodas :D
  • emhu
    Pitebo skrev 2018-03-08 04:59:25 följande:

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

Åh grattis!!!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-04-26 17:01:53 följande:
    Tack :) nej det är första gången med 2. Sista försöket med landstinget så då tar vi den chansen. Hoppas! :)

Vad spännande med så snar bf! :) tänk vad tiden går snabbt.
    Håller alla tummar och tår för att det ska gå vägen den här gången!!!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-04-26 20:33:48 följande:

Tack snälla du :)

Hur mår du? :)

Bra tack! Gick in i vecka 20 igår, mår fortfarande rätt så illa men magen växer och frodas!
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-04-27 14:25:16 följande:

Åh låter ändå härligt trots illamåendet :) har ni fått reda på om det e en liten tjej eller kille ni väntar? :)

Ja, det är ju värt varenda spya :) vi har valt att inte ta reda på könet...det får bli en överraskning :D
  • emhu
    Tösen88 skrev 2018-05-02 06:15:08 följande:

Hehe ja vad kul att inte ta reda på könet, en underbar överraskning sen :)

När var det bf? :)

19:e september. Exakt halva tiden idag :)
  • emhu

Grattis till er båda Tösen och Grodan! Så fantastiskt att höra :D

• emhu
    Tösen88 skrev 2018-06-24 09:33:13 följande:

Tack snälla du :)

Hur mår du? :)

Jag mår ok. Vecka 28 nu så nu känns det verkligen som att det närmar sig :D vill bara att dom här sista veckorna ska gå fort. Den här graviditet är och har varit en psykisk terror från start till nu. Jag har inte låtit mig själv njuta speciellt många gånger. Det finns en ständig oro som ligger där och gnager. Hoppas verkligen att ni andra vågar njuta! Vi var och köpte en vagn i veckan och jag storgrät hela kvällen. Jag tyckte att det var så orättvist att vi skulle behöva göra av oss med fina nya vagnen när vi kom hem från BB utan en bebis..trots att jag vet att risken är minimal att bebis dör i magen och jag känner den röra sig flera gånger om dagen. Ibland är hjärnan dum mot en...
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017