• Pitebo

IVF igång Mars/April 2017

ijo skrev 2017-08-22 09:15:06 följande:

Tog ett digitalt CB test nu på morgonen som visar "gravid 1-2" :) :)! Är på ruvardag 6 idag så är ju väldigt tidigt, min testdag är inte förrän 1/9 och BIM är nu på lördag 26/8. Känner ingenting i kroppen! Med tanke på mitt förra tidiga MF vågar jag inte riktigt glädjas ännu. Första målen är nu att klara sig förbi bim och testdag <3

Skönt att ni har en plan och att du får komma igång snart :) Körde du långa metoden sist också?

Misstänker att du testat fler gånger nu? Eller har du lyckats "hålla" dej? :)
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-09-01 13:07:09 följande:

Testdag idag, det visade gravid 3+ :) Hoppas så att liten vill stanna nu! Vågar knappt gå på toa, så rädd att se blod. Känner inget mer än ömma bröst, just nu önskar jag mig illamående så det känns mer på riktigt ;) VUL inbokat 28 sep.

Då har du kört igång med sprayandet igen då? Hur länge gör man det? :) Jag körde ju bara sprutor.

Åh grattis! Vad roligt! Var försiktigt med vad du önskar dej, är i vecka 15 imorgon, och är nu sjukskriven pga av just illamående. Hoppas du inte behöver ha denna kräkkavalkad i 11 veckor!

Skall hålla tummar och tår att allt går vägen för er!
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-09-02 12:15:07 följande:

Tusen tack! :) Oj vad jobbigt. När började illamående för dig? Hoppas det släpper snart! Det klart att man helst vill slippa må dåligt. Men just nu skulle jag gärna vilja må liiite illa bara så det känns mer på riktigt ;) Denna ständiga oro är så jobbig. Måste försöka hålla mig sysselsatt så tiden inte står still!

Hoppas att allt fortskrider som det ska! Har du fått må lite illa nu?
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-07 22:03:40 följande:

Ja, andra försöket. På första så fick vi ut endast 3 ägg och inga blev befruktade. Den här gången så hoppas vi på fler ????. ÄP gör så ont! Ska be om extra bedövning om det går.

Hur gick det för er? Hoppas på många fina små ägg!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-09-01 16:47:13 följande:

Jaaaa!! Grattis!! Vad roligt. Förstår din oro men försök och njut av ditt plus. Grattis igen!

Jepp... Igång igen. Det håller jag på med ändå till ägglossningssprutan har jag för mig. En evighet iaf. 1 puff i varje näsborre kl 5.00, 13.00 och 21.00 varje dag..sen tar man bara 1 puff i ena näsborren ett tag.

Hur går det för dej tösen? Börjar det dra ihop sej för ÄP snart?
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-11 10:01:22 följande:

Sitter och väntar i väntrummet. ÄP inom 1 timme ????

Åh det var idag! Hoppas att allt gick bra!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-09-13 18:43:51 följande:

Hej på dig!!

Jag puffar på med suprecuren. Har dock blivit vrålförkyld så får extra spraya med vanlig nässpray. Mycket sprayande iaf hehe.

Långt kvar till äp..nån gång v 40. Tiden segar sig fram.

Hur är det med dig?:):):)

Åh, men den som väntar på något gott..... Väntar alltid förlänge! All denna väntan gör en ju galen. Minns allt för väl!

Jo jag har börjat må lite bättre. Kräkkavalkaden har avtagit litegran. Kan gå dagar utan att jag spyr nu. Vecka 17 på lördag.
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-13 21:24:52 följande:

Hej, jag fick aldrig veta om äggen skulle befruktas via icsi eller inte. Minns inte exakt varför och var seg efter ÄP. Jag är jätte nyfiken men får svar på alla mina frågor imorgon :)

Läkaren sa innan ÄP att jag skulle få lite extra eftersom första Ivf gjorde så ont. Tyckte det inte hjälpte. Tack och lov går det ganska snabbt.

Sprayen du tar, är det som Synarella (nedreglering)

Åh vad roligt att dem fick ut ett par! Hoppas många blev befruktade. Har ni fått veta?
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-09-15 23:05:19 följande:

Hehe mitt förra inlägg hamnade lite fel. Jaja ;).

Skönt att höra att du mår lite bättre nu:) har du varit på ngr bvckontroller och så än?:)

Går man ngr fler besök hos ivf kliniken under graviditeten?:)

Man gör ett besök på kliniken efter positivt gravtest. Vi fick vårt VUL i vecka 11 då vår klinik hade sommarstängt. De flesta brukar tydligen göra i vecka 7-8 om jag förståt rätt. Men så här i efterhand är jag glad att det blev senare. Fick riktigt fina bilder där man tillochmed ser bebisens lilla näsa, läppar och en litet ansikte i profil!! Vart en kort vistelse för oss på IVFkliniken, men så skönt att det ville sej direkt. Men vi har ju de där andra nio eskimåblastisarna i frysen som vi måste hämta ut inom fem år. Har även tänkt på det där med embryoadoptioner, varför det inte är tillåtet att donera dem blastocyster vi ej kommer att använda till ett annat par? Vet ju inte om vi kommer behöva använda alla och känns ju som ett slöseri att kasta bort dem då de kunnat uppfylla ett annat pars högsta önskan... Är ju tillåtet med sperma- och äggdonation men inte embryodonation i Sverige. Borde väl egentligen inte spela nån roll. Någon av er som vet anledningen till detta?

Har vart på inskrivning hos vår BM och väntar nu på RUL innan nästa möte med BM igen. Och RUL är den 5:e oktober. Längtar som en galning!

Så det är de besöken vi hunnit med.

Hur går det för dej, när var det du skulle börja spruta?
  • Pitebo
    Elise39 skrev 2017-09-14 15:17:02 följande:

4 av 10 blev befruktade. 3 har klarat sig och 2 av de är bra. Ruvar nu på 2 embryon!

Åh vad roligt! Hoppas dom vill fästa!! Hur många dagar är dem odlade?
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017