Tösen88 skrev 2017-09-15 23:05:19 följande:
Hehe mitt förra inlägg hamnade lite fel. Jaja ;).
Skönt att höra att du mår lite bättre nu:) har du varit på ngr bvckontroller och så än?:)
Går man ngr fler besök hos ivf kliniken under graviditeten?:)
Man gör ett besök på kliniken efter positivt gravtest. Vi fick vårt VUL i vecka 11 då vår klinik hade sommarstängt. De flesta brukar tydligen göra i vecka 7-8 om jag förståt rätt. Men så här i efterhand är jag glad att det blev senare. Fick riktigt fina bilder där man tillochmed ser bebisens lilla näsa, läppar och en litet ansikte i profil!! Vart en kort vistelse för oss på IVFkliniken, men så skönt att det ville sej direkt. Men vi har ju de där andra nio eskimåblastisarna i frysen som vi måste hämta ut inom fem år. Har även tänkt på det där med embryoadoptioner, varför det inte är tillåtet att donera dem blastocyster vi ej kommer att använda till ett annat par? Vet ju inte om vi kommer behöva använda alla och känns ju som ett slöseri att kasta bort dem då de kunnat uppfylla ett annat pars högsta önskan... Är ju tillåtet med sperma- och äggdonation men inte embryodonation i Sverige. Borde väl egentligen inte spela nån roll. Någon av er som vet anledningen till detta?
Har vart på inskrivning hos vår BM och väntar nu på RUL innan nästa möte med BM igen. Och RUL är den 5:e oktober. Längtar som en galning!
Så det är de besöken vi hunnit med.
Hur går det för dej, när var det du skulle börja spruta?