• Pitebo

IVF igång Mars/April 2017

Tösen88 skrev 2017-10-11 15:42:41 följande:

Heeej! Jajemen nu är jag en ruvar igen:) vi fick tillbaka en fin blastis igår:) de 6 andra skulle kämpa vidare till idag så kommer få ett brev med info om hur många som gått att frysa in <3 tack för att du tänker på mig <3 hur är det med dig?

Spännade! Hoppas dem vill vara med en sväng i frysen allesammans. Självklart hoppas vi på blastisen ni fått igen nu men dem andra kan bli fina syskon.

Jo, får oss knallar det på. Fick veta på RUL att vi väntar en liten tjej. Och som hon bökar och stökar där inne i min mage, ibland funderar jag om hon försöker möblera om allt.
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-10-15 17:49:01 följande:

Vad kul att det gick bra på rul, måste vara så mysigt :) Grattis till tjejen! :)

Tack, vi är så spända på att få träffa henne i månadsskiftet februari/mars.

Ja det var jätte mysigt att få ligga där på britsen med byxor på och bara behöva kavla upp över magen. Skönt att inte behöva den där staven, ja ni förstår vad jag menar. Sen får man även se bebis på storbildsskärm rakt framför en. Åh ni har verkligen nåt att se framemot!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-10-15 22:34:55 följande:

Blev bara 1 som klarade sig till frysen <3

Nej men åh en liten tjej? Så underbart <3

Tack snälla, vi är överlyckliga!

Men då har ni en i frysen, det är ju bra.

När får du testa?
  • Pitebo
    ijo skrev 2017-10-15 17:49:01 följande:

Vad kul att det gick bra på rul, måste vara så mysigt :) Grattis till tjejen! :)

Tack och stort grattis själv!

Du ska se att den 6:e december snart är här, det smäller bara till!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-10-16 19:29:14 följande:

Åh det förstår jag. Det är ni värda efter allt slit <3

Jag har td 25/10. Långt kvar hehe

Hej tösen!

Har du testat ännu? Håller tummarna att du fick två streck! <3
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-10-27 14:33:29 följande:

Hej! Det blev negativt denna gång med. Vart helt knäckt men börjar sakta må ok igen..

Blir förhoppningsvist fet i mitten av december ??

Tösen88 skrev 2017-10-27 14:33:29 följande:

Hej! Det blev negativt denna gång med. Vart helt knäckt men börjar sakta må ok igen..

Blir förhoppningsvist fet i mitten av december ??

Nej, vad tråkigt! Önskar ju såklart att du snart skall få uppleva dem där strecken du också. Men hoppet är ju det sista som far. Är bara så jobbigt när allt grusas att hitta tillbaka. Men vi får hålla tummarna i december. <3

Jo vi mår fint, gick in i vecka 23 i går. Tösen sparkar och står i.
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-12-21 19:23:10 följande:

Okej:) ja har haft lite typ värk från å till nu sen typ rd 3 så vi hoppas att det kanske kan va ngt hihi. Åh tack hopas hoppas hoppas!!

Åh vad spännande tösen! Ja.ske blir världens bästa julklapp!!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-12-22 15:41:15 följande:

Verkligen:)

Hur mår du å magen? :) hur långt har du kommit i graviditeten nu? :)

Åh imorgon får du testa!!!

Jag är i veckan 31 imorgon. Så det närmar sej verkligen nu, inom sex till tolv veckor är hon här!
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2017-12-23 06:17:30 följande:

Jaaaa!!!!!!!!!! Vi lyckades!!!!

Jaaaa! Så underbart! Stort stort grattis!!!!
  • Pitebo

Hur går det för er tjejer?

Vecka 34 här imorgon, och lilltjejen håller med vaken med knuffar och sparkar. Hela magen buktar ut ibland. Försöker tänka på att än så länge bökar hon på tyst om nätterna, snart är hon utanför med fulla röstresurser och kan hålla hela huset vaket istället för bara mej. Njuter så länge tystnaden varar. Längtar med skräckblandad förtjusning till vaknätter och blöjbyten!

• Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-01-16 17:30:58 följande:

... Inget tickande hjärta...

Men nej! Åh, känner så med er! Har ju legat där på bristen själv och fått dåliga besked. Dock efter jag börjat blöda och det har vart spontana graviditeter så inte riktigt samma kalldusch kan jag tänka mej. Men.....

Fy det är förjävligt tösen och så orättvist då ni kämpat! Vet inte riktigt vad mer jag kan skriva, finns inget som kompenserar er förlust.

Tänker på er! <3
  • Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-01-22 08:08:39 följande:

Tack för dina ord.. Ne det e svårt att veta vad man ska säga..

Förstår hur hemskt det har varit för er med :(

Du är inte ensam i det här tösen, vi är många som vart i samma sits.. Och även om det inte tröstar nu, kommer det att kännas bättre längre fram.<3

Har ni pratat med kliniken om nästa steg? Hade ni kvar ngr i frysen?
  • Pitebo
    Sodergok skrev 2018-02-02 10:22:26 följande:

Nu ruvar jag på en fem dagars blastocyst! Testdag är 14/2

Det blev ju tyvärr inget till frysen denna gång men vi har tre i frys från förra gången.

Åh vad roligt! Håller tummarna!
  • Pitebo
    emhu skrev 2018-02-02 16:42:37 följande:

Jo, det är ju så tyvärr...sedan börjar ett antal veckor att psykisk terror...jag är i vecka 7+2 nu och fick se ett hjärta på vul igår men oron är där HEEEELA tiden.

Jag håller verkligen tummarna för er den här gången!

Åh vad roligt! Grattis! Vill minnas att jag läst att det är liiiite säkrare då man sett ett hjärta.
  • Pitebo
    Sodergok skrev 2018-02-06 15:52:42 följande:

Idag är jag glad, men vågar inte vara för glad... Fick se ett positivt gravtest ialla fall! :D Är på Ruvardag 6 idag

Men så kul! Hoppas det går vägen!
  • Pitebo

Hur går det för er allihopa? Här börjar det närma sej, vecka 39 på lördag!!

• Pitebo

Nä, inte ännu. Men på söndag är det bf. Har haft ordentliga sammandragningar så kanske kommer hon snart. Kan inte riktigt förstå att det kommer komma ut en bebis!

Grattis till ett litet tickande hjärta sodergok!

• Pitebo
    ammela skrev 2018-03-02 15:22:08 följande:

Hej alla!

Har varit fullt ös här och inte hunnit meddela er att den 11 januari kom vår son till världen! En stor pojke på 4,7 kg... och jag kom undan med en snabb förlossning och endast några få stygn! Veckorna bara rullar på och vi lever vår dröm. Tänker ofta på er andra som kämpar på fortfarande eller är i väntans tider. Lycka till önskar jag er alla och stort tack för gruppen och möjligheten att få kämpa med IVF ihop med er.

Åh vad roligt. Grattis!
  • Pitebo

Nu är hon här! Med buller och bång (mest jag som skrek, nej, VRÅLADE) anlände hon i går natt. Välskapt och med en god matchvikt. Lyckan är obeskrivlig!

• Pitebo
    Tösen88 skrev 2018-06-24 10:06:28 följande:

Förstår dig helt och hållet. Hela tiden denna oro i bakhuvudet som följer en. Har själv inte riktigt vågat vara riktigt glad än och tar en dag i taget. Men så kommer det en översköljande överlycklig känsla emellanåt att nu e det en liten bebis i magen och vi ska äntligen få bli föräldrar. Allt måste gå bra denna gång. Sen andra sekunden kommer tankar på nytt missfall upp. Suck, Ibland vore det skönt att bara stänga av hjärnan så man inte behövde tänka så mycket :).

Oro är en stor del av föräldraskapet, det är lika bra att vänja sig tror jag hehe:)

Vad blev det för vagn? Svårt att bestämma er? :)

Hur får det tösen??
Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017